Zo 16/10/2011 Overijse :: MTB dwars door het Zonienwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Bericht door DudeWithBike »

Mountain JOhler schreef:
DudeWithBike schreef:Eerste keer Zoniën dus ben benieuwd, hopelijk voldoende single-track, ben nie zo ne speadfreak :-D

Hopelijk 's morgens vroeg ook niet te veel lokale rijmplek, want ik ga nie graag op mijnen bek [-o<
voor single track dit weekend raad ik je aan om naar Averbode af te dalen.
Wel, dat was het backup plan in geval het natter zou zijn... Enfin, zullen morgen zien he, indien te veel breed spoor naar mijn goesting is het de eerste en laatste keer :-D
pierrot le fou
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 21 sep 2007 09:01
Rijdt met: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Bericht door pierrot le fou »

De Bierbikers komen ook ;)

Dit parcoers bevat dreven en wegen uit het zonienwoud , het is niet zo dynamisch , en is geen singletrack paradijs , maar fietsen in het groen van al die beuken , kan ook mooi zijn !

De organisatie is ok , de bevoorradingen ook ....
Met plezier gaan we ieder jaar er weer naartoe , en als meevaller , bij mooi weer nog eens lange kilometers , 60+ ,
de andere TT's zijn reeds korter......
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Bericht door DudeWithBike »

pierrot le fou schreef: bij mooi weer nog eens lange kilometers , 60+ ,
de andere TT's zijn reeds korter......
Inderdaad, ook één van de factoren waarom ik deze TT gekozen heb als "bezigheid van de week"!
pierrot le fou
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 21 sep 2007 09:01
Rijdt met: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

helm verplicht

Bericht door pierrot le fou »

tja , ik heb het filmpke mogen zien , helemaal op het einde laat Evan zijn gedeukte helm zien ;)


Fimpke "Evan van der spuy " ergens in zuid afrika
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Re: helm verplicht

Bericht door DudeWithBike »

pierrot le fou schreef:tja , ik heb het filmpke mogen zien , helemaal op het einde laat Evan zijn gedeukte helm zien ;)


Fimpke "Evan van der spuy " ergens in zuid afrika
Wow, die kende ik nog niet. Niet te onderschatten, die roode hartebees!
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Bericht door Mr. Stitchen »

Ons verslag vind je op www.trade-n-cycle.be
sirksael
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 21 sep 2011 13:46
Rijdt met: Cannondale flash 2

Bericht door sirksael »

Super tocht in mijn eigen gemeente. Door pech pas om 10u45 aan de inschrijving geraakt, daar een gezaag dat 10u30 10u30 was en dat we niet meer konden inschrijven. Daar de helft van onze groep al ingeschreven was, toch vertrokken, en ook nog perfect bevoorrading gekregen.

mooi!
Exile
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 okt 2011 17:19
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.9

Bericht door Exile »

Leuke tocht met af toe een pittige klim, perfect voor beginnende MTB'er

Goede bepijling en bevoorrading. chapeau!
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

Vandaag afgezakt, zoals voorgenomen, voor de 66 km.
Eerst een half uurke rondtoeren in stratekes ni breder dan 1.5 auto en een dead-end, om vast te stellen da alle pakeerbare stukskes al waren ingepikt ... dan maar ongeveer op anderhalve kilometer ver een "stalleke" gevonden. 8)
Da zal mij leren om thuis te lang te "semmelen" #-o .

Aan de inschrijvingen stonden ze tot buiten aan te schuiven ... voor de 44 km, en 3 (drie) man voor de 66. Het algemene typische beeld vande dag.

Slechte conditie vraagt natuurlijk wel naar pure "kas-afdraaierij" : vanaf de start wast al direct vollen bak ... opwarming ??? welke opwarming ??? de hoogtemeter vlogen samen mé mijne cardio de hoogte in. :oops:
Het lag er allemaal heel goe bij, en tot 2/3de van de rit heel goeie bepijling. Daarna werden ze pesies wa gieriger mé de pijlkes, waarschijnlijk bleven er niveel meer over :-D .
Wegens mijn gekwetter bena de splitsing van 66 & 30 gemist, maar ondertussen toch nog gekiekt geweest. Tegen dak daar dan nen tweede keer was gepasseerd (opt einde) was de fotograaf al weg.

Voor de rest, voor mij toch, goe kunnen genieten, en ondanks de massa die is afgekomen, niks van gemerkt op de 66 km ; ik vroeg me soms af of ik nogwel goe zat.
En hoewel het voor mij heel bekende parcours zijn, ze liggen er elke keer weer anders bij.
Trouwens, die 730 hm's bleken er bij mij 960 te zijn. De beentjes mogen het gevoeld hebben ... #-o
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

goede bepijling ? Je meent het toch niet ? Als er in elke bocht 1 pijl minder hing dan was het een free parcours !

iemand een idee hoeveel volk daar was wat een massa, maar op het parcours verrassend weinig hinder van gehad, goed dat die splitsing direct aan de start was
Plaats reactie