Zo 16/10/2011 Overijse :: MTB dwars door het Zonienwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

phille schreef:goede bepijling ? Je meent het toch niet ? Als er in elke bocht 1 pijl minder hing dan was het een free parcours !
Askik maar één pijlke heb gemist, is het een goeie bepijling :lol:
PS ; er waren er over de 2.200 hemmek gehoord.
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Bericht door 5peedy »

phille schreef:
iemand een idee hoeveel volk daar was wat een massa, maar op het parcours verrassend weinig hinder van gehad, goed dat die splitsing direct aan de start was
Inderdaad. Aangezien de grote massa de 44 deed, en men ten laatste om 10u30 kon starten heb je daarvan op de 66 km bitterweinig last van gehad. Daardoor geen last van opstroppingen. Het enige jammere was de bevoorrading. Slechts 2 bevoorradingen op uiteindelijk bijna 70 km vind ik 1 te weinig. Bij die 2e op de lus van de 44 was er niet veel keus meer dankzij die massa. Nog nen hoop suikerwafels en wat speculoos. Wat mij betreft qua bevoorradingen één van de magerste tochten die ik dit jaar reed. Gelukkig heb ik ook altijd zelf wat mondvoorraad mee, in case off...

1 keer misreden op het einde in Hoeilaart, waar je direct moest terugdraaien. Daar hadden ze beter nog iets kunnen merken op de baan ofzo. De pijl die helemaal links hing niet gezien en die rechts hing alsof het gewoon rechtdoor was. Daarna ook iets te lang doorgereden, had me vlugger moeten omdraaien.

Het parcours zelf was natuurlijk wel in orde, zoals bijna altijd in deze streek. Het lag er hier wel duidelijk nog vochtiger bij dan gisteren rond de Koppenberg, waar het echt kurkdroog was.
Gebruikersavatar
svennus
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 20:19
Rijdt met: Scott Spark RC WorldCup RIO Edition 2017

Bericht door svennus »

phille schreef:goede bepijling ? Je meent het toch niet ? Als er in elke bocht 1 pijl minder hing dan was het een free parcours !

iemand een idee hoeveel volk daar was wat een massa, maar op het parcours verrassend weinig hinder van gehad, goed dat die splitsing direct aan de start was
De bepijling vond ik ook niet schitterend hoor!

Maar voor de rest wel een mooie TT... Ik vond het best een pittig parcourke 8)
Gebruikersavatar
Gun*666
Mountainbiker
Berichten: 571
Lid geworden op: do 23 nov 2006 20:59
Rijdt met: Scott scale 50

Bericht door Gun*666 »

Inderdaad mooie tocht al had ik iets meer bos verwacht in het zoniënwoud !! In de eerste lus toch ingeslaagd om 2 maal verkeerd te rijden met een ganse bende , misschien reden we wat te rap #-o .
Voort zaten er zeker wel leuke stukken in en mooie klim en afdalingskes . Op het laatste was er een single track door da bos waar het echt niet te doen was van het volk [-X daar was het echt wel lang aanschuiven . Alé in ons geval dan toch . Toch 73 km op de teller met 785 hm. op de polar door twee maal te misrijden :lol:

In ieder geval heb ik me goed geamuzeerd op dit parcour dat er snel bijlag .
julcesaar
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 06 mar 2010 23:18
Rijdt met: Cube Analog

Bericht door julcesaar »

Eerst te maken gehad met een koppel kleingeestige inwoners van Hoeilaart die vanop hun balkon op het derde verdiep van hun nieuwbouw stonden te lullen over m'n wagen die niet geparkeerd stond zoals het hen paste.. :evil:
Daarna omwille van de hoopopgelopen adrenaline niets opwarming en dus veel te vroeg "choco". Neem nog één of andere gladde boomwortel die een bananeschil onder mijn voorband geworpen had en hup, de julcesaar werd gekatapulteerd naast zijn fiets. #-o Awel deze keer is't minder meegevallen.
Moet er wel aan toevoegen dat het niet lag aan de organisatie, alhoewel ik persoonlijk niets anders gevonden heb dan suikerwafels aan de ravito van de 44km. Nu ja, wat verder heb ik toch in het zand gebeten dus had ik gene honger niemeer.. :wink:

Next week Harelbeke ! :bounce:
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

phille schreef:iemand een idee hoeveel volk daar was wat een massa, maar op het parcours verrassend weinig hinder van gehad, goed dat die splitsing direct aan de start was
stomme splitsing, gemist in de schemer en en ikke samen met Hookipa de 45 op ipv de 65 :cry:
na 44 km, helaba, dat klopt hier niet :-k ...effe gaan kijken en inderdaad, verkeerd gekeken aan de start.
De 30 km hebben we er dan maar bijgelapt. uiteindelijk 72 km met net geen 1000 hoogtemeters.

op onze eerste lus bijna geen kat tegengekomen. op de 30 was het een pak drukker, maar al bij al een vrolijke sfeer :P
DaHa
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 18:32
Rijdt met: Cube Reaction Race XT Magura

Bericht door DaHa »

8 u+/- vertrokken (brrrr... was het koud zeg) voor de 66km
Ik vond het best de moeite vooral ook die eerste lus van de 66km, door het vroege vertrek weinig last gehad van de drukte.
Het Zoniënwoud doorkruisen is eens leuk maar die autostrades op een mtb tocht hoeft niet echt voor mij.
Bij de 2e bevoorrading was het zeer druk maar er was op dat tijdstip nog voorraad maar je zag daar de bui al hangen.
Best een pittig tochtje (66km).

Het enige minpuntje van zo'n startplaats vind ik wel het gebrek aan parking en ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Me ferm geamusseerd vanmorgen , maar tword tijd da ze eens werk maken van een bewaakte fietsstaling !!! 2300man , der moe maar ene pipo tussen zitten !!

Misty ,
Gebruikersavatar
Fille Fox
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 13 apr 2008 21:00
Rijdt met: Bulls Copperhead 2

Bericht door Fille Fox »

Mooie tocht door het bos, maar veel file gehad en de laatste 10 km met een leegloper achteraan. Na de 5e keer oppompen, nog 1km gewandeld tot aan de finish. Bij de bevoorrading op de 44km mocht inderdaad wat meer keuze zijn, maar ik heb niets echt gemist en heb me goed geamuseerd. Bedankt!
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Bericht door de ware »

wegens tijdsgebrek maar de 3O km gedaan en voor deze streek vond ik dit een mager tochtje. veel asfalt en veldbanen, niets spectaculair en inderdaad een povere bevoorrading :(
wel possitief: seingevers op enkele plaatsen =D>

tot de volgende
Plaats reactie