Za 15/10/2011 Melden / Oudenaarde :: Koppenberg VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
STARKEN
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 22 sep 2008 22:49
Rijdt met: flanders

Bericht door STARKEN »

prachtig weer om te fietsen/mountainbiken. kom maar af naar de Koppenberg. Wij verwachten jullie allen.
2chevauxke
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 22 jan 2011 21:22
Rijdt met: Trek Superfly 9.8

Bericht door 2chevauxke »

Ik ben net terug in de kempen se. Had mijn auto aan CRVV gezet en ook daar gedoucht. Dus geen last gehad van de voorspelde file. Het was een leuk tochtje met goede bv en pijlen. Wel redelijk wat asfalt. Maar ik heb me goed kunnen uitleven. Nog extra na de 48km, Koppenberg, Steenbeekdries, Taaienberg, Eikenberg en zo terug naar CRVV. 77km op den teller.
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

melden

Bericht door unitas »

47 km achter de kiezen op en rond de koppenberg - simply the max met dit weer

ook nog wat fotoke's op onze site gezet...

www.unitassteenhuize.be
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Bericht door meester biek »

Wie vandaag niet genoot van deze tocht moet dringend iets anders kiezen om zich te plezieren ...
Van thuisuit vertrokken en behalve de aanloop en de uitloop enkel op en neer, pittig tochtje dus, maar daarvoor waren we gekomen.
Er zaten zelfs enkele 'privéstroken' in =D> voor de rest de gekende paden, zij het wat kronkelend en soms verrassend aan elkaar gezet.
Goede bv, al liet de eerste nogal lang op zich wachten (na 24 km).
Afspuit overbodig, zelfs wat stof op de fiets, de versleten zomerbanden waren de perfecte keuze, zonnige aprés en afgesloten op eigen terras met alweer een frisse ename :drunk: Tja :bounce: =D> 8)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Had indruk dat er toch geen zo'n monsteropkomst was als velen vooraf vrezen.
Zowel inschrijving als parkoer was rustig.
Kheb me gejeuned tijdens de ganse toer, wel friskes :wink:
fietsertjeAnn
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 17:09
Rijdt met: Scott CR1 + Scott Scale 920 + Scott Spark rc

Bericht door fietsertjeAnn »

Kort na de middag hier gestart onder een stralend zonneke.
'k Voelde al snel dat de beentjes niet 100 % fris waren maar 't was dan ook al de 4de dag op rij. Mooi parcours (48 km) dat toch wel niet te onderschatten is. Goede bepijling , telkens verwittiging bij afdalingen, 2 bevoorradingen met vriendelijke mensen. Ik keek al uit naar een hot-dog toen 6 km voor het einde mijn fietsje begon te protesteren. Wou blijkbaar niet meer vooruit (de beentjes wel hoor). Er zat niet anders op dan het noodnummer te bellen. Na een tijdje werd ik opgehaald door een vriendelijke man. 'k Was dan wel aangekomen in Melden maar mijn wagen stond mij nog op te wachten in Brakel #-o #-o #-o
Diezelfde vriendelijke man heeft zijn mtb uitgeleend (na wat sleutelwerk aan zijn zadel :lol: waarvoor 1000 x dank ) zodat ik met zijn fiets naar Brakel kon rijden om zo met mijn wagen en zijn fiets terug naar Melden te komen en te wisselen van 2-wieler.
Ondanks de pech toch nog 77 km op de teller en volgend jaar ben ik er hopelijk weer !!!
Gebruikersavatar
black levi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: di 11 jan 2011 12:46
Rijdt met: cannondale scalpel

Bericht door black levi »

Heb ook genoten van de tocht.
Parcour was super en zoals iemand al aanhaalde, soms verrassend aan elkaar geweven... het onvoorspelbare maakte het spannender. =D>
Heb per ongeluk, plaatsing van de pijlen was niet echt duidelijk op die plaats, nog een nieuw off-roadstukje ontdekt samen met een paar anderen die volgden.
@ organisatie : http://www.gmap-pedometer.com/?r=5141212
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Bericht door 5peedy »

Ook pas na de middag gestart toen de zon alles al een beetje opgewarmd had. Mooi tochtje, kan ook niet anders hier denk ik. Was een beetje verrast dat alles zo droog lag. Had hier en daar toch nog wel vochtige plekken verwacht. Voor de eerste keer dat smal wegje aan de Hotond naar beneden gereden. Heb dat in het verleden alleen nog maar beklommen. Snel stukje. Eén keer een pijltje gemist in Zulzeke. Ook nog enkele anderen tegenkomen bij het terugkeren die die pijl gemist hadden.

Spreiding van de bevoorradingen was niet echt ideaal, maar in deze weersomstandigheden was dat geen onoverkomelijk probleem.

Geen files aan de bikewash. Die was ook niet echt nodig vandaag.
Gebruikersavatar
Martin
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 14:12
Rijdt met: olympia

Bericht door Martin »

inderdaad een prachtige rit, mij goed geamuseerd. Aan allen die hier elk jaar op het forum voor de aanvang van de rit al kritiek hebben op de rit en/of organisatie: ik begrijp jullie niet, maar dat kan ook aan mij liggen.
Gebruikersavatar
archie bunker
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: do 04 nov 2004 09:22
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door archie bunker »

Schitterende tocht in zeer mooie weersomstandigheden. Prima bepijld en 2 goeie bv's.
Met de bekimiingen op en rond de koppenberg en Hotond gevolgd door passages over en door het Kluisbos, Kwaremont en patersberg kwamen we aan heet wat hoogtemeters langsheen een prachtig traject (wat een uitzichten vandaag).
Begrijp ook al die kritiek vooraf niet : alsof een paar 100 m offroad meer die tocht zoveel beter zou maken.
Tot naaste jaar.
Plaats reactie