Za 01/10/2011 Doomkerke / Ruiselede :: 17De Bosveldtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Leo 95
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 30 mei 2011 19:58
Rijdt met: KTM ultra race 29er 2014

Bericht door Leo 95 »

Ze hebben het blijkbaar niet nodig om hier veel reclame te maken voor hun vtt.
Als ik het goed verstaan heb hadden ze tegen 11.00u al meer dan 600 inschrijvingen.

Niet moeilijk als je ziet wat een mooie en goed georganiseerde tocht het daar is.
De mooie bospassages en veldwegels volgden elkaar zeer snel op, en
vooral de technische single tracks in die bosjes net na de bevoorraading en dan kort voor het einde vond ik echt tof.
Ik weet niet hoe de andere afstanden waren, maar de 50 km was echt de moeite.

'T is wel een vlamparkoer, en voor liefhebbers van hoogtemeters was hier niets te rapen. Maar die konden naar Brakel gaan rijden vandaag hé.

Deze tocht staat in mijn agenda als NIET TE MISSEN voor volgend jaar. =D> =D> =D>


margel
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 dec 2008 19:56
Rijdt met: race focus culebro, 105 bulls, mtb bulls king boa

Bericht door margel »

deze morgen ook de 50km gereden en weeral een prachtige organisate van mijn vroegere WTC-club.

veel offroad stukken en enkele technische stukken :-D .

jammer genoeg (weeral) ontgoocheld in het gedrag van enkelingen. Wij rijden voornamelijk met de racefiets en stellen daarin onze grote doelen Maar af en toe als training en gewoon voor de fun doen we mtb toertochten. Deze morgen waren we op een gewone weg enkelen aan het inhalen, geen probleem plaats genoeg op de baan. net op het moment dat ik er bijna voorbij ben, week er iemand een klein stukje van zijn lijn af. niet erg ik corrigeer wat (kan gebeuren). ware het niet dat er nog anderen op het linkerkantje ons voorbij wilden vlamden. kreeg ik wel geen vuistslag op mijn bovenbenen zeker omdat ik hem zogezegd hinderde. komaan zeg doe je niet. zie je op voorhand dat er te weinig plaats is om met 4 naast elkaar te rijden, hou dan in. maar deel toch geen slagen uit. Dit is een toertocht dus voor iedereen en geen race. wil je racen schrijf je dan in voor een wedstrijd (maar ja das natuurlijk andere kak he). na wat vloeken en sakkeren mijn tocht met mijn makkers verder gezet (gelukkig ben ik geen fysieke agressieveling)

wat verder zie ik op een techisch stuk(single track in het laatste bos) iemand onophoudelijk proberen een blijkbaar mindere god (die mogen toch ook genieten) voorbij te steken. net geen valpartij door hem de pas af te snijden.Wat is dat toch? wil je passeren vraag het even. iedereen zal met plezier langs de kant gaan. een vriendelijke dank u achteraf en iedereen tevreden.

Ik mag niet iedereen over dezelfde kam scheren en het gros van de deelnemers zijn vriendelijke sportliefhebbers die genieten van hun ritje. Maar die enkelingen maken het totaal niet plezant meer? Eigenlijk zouden die agressievelingen een tijdelijk verbod moeten krijgen om na wangedrag nog toertochten te doen. Het zou rap beteren.

achteraf toch nog wat kunnen genieten van de inspanning met een lekkere leffe.

RESPECT
Harmsie
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 01 okt 2011 15:12
Rijdt met: Ridley

Bericht door Harmsie »

Was er ook bij deze morgen voor de 50: het eerste gedeelte bleef ik een beetje op mijn honger zitten, maar het stuk na de bevoorrading maakte dat ruimschoots goed. Het technische stuk meteen na de bevoorrading was de moeite. Heb die 4 klimmetjes wel eens opnieuw gedaan want bij een eerste poging had ik een voetje aan de grond moeten zetten en dat kan niet, hé :oops: Op het einde nog eens onzacht in aanraking gekomen met een boom (die van geen wijken wilde weten). Binnen in net geen 2 uur en dat was hoog tijd want mijn drank was op.
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

Mijn eerste TT terug na 1 jaar inactiviteit, en ik moet zeggen, 't smaakt naar meer.... We zullen niet gans de winter zo'n parkoers voorgeschoteld krijgen zeker, "poeierdroog" zoals ze zeggen. Schitterend weertje, genieten van begin tot eind, laat het maar nog een tijdje zo blijven. Niets aan te merken op de organisatie. =D> =D> =D> =D>

Ik heb wel iemand gezien die niet gelukkig was omdat hij ingehaald en voorbijgestoken werd door een pa met zijne zoon.
Ja Traxerke, ge wordt oud hè :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
PETER14
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 sep 2011 19:00
Rijdt met: Ridley

Bericht door PETER14 »

Deze morgen ook de 50 km afgefietst, inderdaad zeer mooi parcour en zeer toffe technische stukken! =D> Veel stukken tegen gekomen wat ik nog niet gedaan had in eigen streek.
Bij aan komst mijn auto moeten verplaatsen voor een bewoner in de straat die niet kon verdragen dat er een paar autos voor zijn deur stonden, was omdat ze een container nog moesten komen ophalen, en wat blijkt de container staat er nu toch nog. [-X Zielige mens!
Putkop
Mountainbiker
Berichten: 493
Lid geworden op: za 26 dec 2009 18:51
Rijdt met: Cotic Solaris 29" und eine OneOne Codeine

Bericht door Putkop »

Top!
kami
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 16 dec 2008 20:36
Rijdt met: granville

Bericht door kami »

Deze namiddag heb ik de 50 km gereden. En het was een heel mooie tocht. Het was genieten van begin tot het laatste en zeker de technische stukken waren schitterend. proficiat aan de organisatie =D>
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Bericht door alexbiker »

i-Mac schreef:
missie schreef:
duwerke schreef:zal hier ook starten voor de eersten rit van het seizoen.
jawel, de wielertoeristen halen ook weer de mtb boven :lol:
Ik was ook eerst van plan om er te gaan crossen maar met het mooie weer wordt het toch nog een koers fiets ritje ...
Hier van hetzelfde. Heb er nochtans al 350 km opzitten met de koersfiets deze week, maar dit mooie weer kan ik niet links laten liggen. De dikke banden fiets moet nog een beetje geduld hebben :oops:
Ter info Mountainbiken is een zomersport :lol:
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Bericht door clubje »

Ook voor de 4e keer ofzo afgezakt naar Ruiselede en kwam terug met volgende opmerkingen:

* De streek is en blijft heel bosrijk, en ik ben bosfan, dus dat was super.
* Het "crosserbosje" helemaal op het einde blijft superfun
* Het weer was goed en het parcour poederdroog en zo heb ik ze graag

* Kan het zijn dat er in het domein van de paters bij de bevoorrading minder doorgang werd toegelaten dan vroeger? Ik herinner me vroeger superleuke stukjes door de bomen en op het gras, maar nu reden we gewoon langs dat domein heen. Doen de paters moeilijk?
* Vooral in het begin reden we vaak door brede dreven door de bossen. De bossen zijn zo talrijk en mooi dat ze me doen denken aan de kempen. Er zijn enorm veel mogelijkheden voor singletracks door die bomen. Maar toch moeten we blijven rijden op die brede banen. Spijtig toch dat overheden zo overdreven beschermend doen. Hier en daar eens door de bomen zou toch moeten kunnen.
* Het gedrag van sommige bikers is inderdaad triestig. En ik die soms denk dat we met onze mountainbikers één grote familie zijn. Naïef dus

bedankt organisatie, volgend jaar opnieuw present normaal toch.
Gebruikersavatar
turnman
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 01 jun 2010 23:17
Rijdt met: Canyon nerve xc / spec stumpjumper beach

ruislede

Bericht door turnman »

idd een mooie rit.
de 20 gedaan met mijn zoon van 7.

Kleine opmerking voor de organisatie:
Op het forum staat zoals bij alle andere vtt ritten gratis voor -15 of -18 maar dan kom je aan de start en dan vragen ze toch een euro "anders ben je nie verzekerd" :cry:
Laat die jongeren dan toch zo toe en geef ze een bandje zoals op alle andere plaatsen.

Voor de rest een zeer mooi ritje zeker voor herhaling vatbaar.
Plaats reactie