Zo 16/10/2011 Averbode :: MTB Okselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Bochtig RedBulleke
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 17 sep 2005 11:34
Rijdt met: Ridley Scorpion XTR/XT Ritchey WCS DT 240s 4ZA Lynx

Bericht door Bochtig RedBulleke »

KLAAR VOOR VERTREK VERKENNING PARCOURS !!!

WE HOPEN OP JULLIE TALRIJKE AANWEZIGHEID OP DEZE ZONNIGE DAG

TOT STRAKS

HET MTB OKSELAAR TEAM :P :P
Gebruikersavatar
***G***
Mountainbiker
Berichten: 341
Lid geworden op: di 23 aug 2011 23:18

Bericht door ***G*** »

Geweldige rit,heb me super geamuseerd =D> =D> =D>
Was deze morgend om 7u30 thuis vertrokken met de fiets richting everbeur met temperaturen rond het vriespunt. Na 1km was ik al aan het twijfelen of het wel de goede keuze was om met korte broek te vertrekken :-D Maar al bij al viel het nog goed mee.
Tot aan de eerste bevoorrading was het goed fris maar daarna kwam het eerste zonnetje en dat maakte veel goed. Van koude tenen heb ik wel bijna de hele rit last gehad,bij het uitrekken van men schoenen dacht ik even dat ze er in bleven liggen :lol: Maar goed,de rit,organisatie,de bepijling was echte top vandaag en zeker voor herhaling vatbaar. Leuke single tracks,korte klimmetjes. Ze hadden zelfs papieren met een leuke tekst en afbeelding aan de bomen gehangen om ons aan te moedigen.
Een welgemeende proficiat aan de organisatie =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Positief verrast vandaag.
Knap gedaan van de organisatie =D>

En er zit zeker ene tussen die graag met spuitbussen speelt :lol:
jerre13
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 14:53
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre13 »

schonen toer, al vond ik de passage over het strand ni echt nodig !!
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door roelp »

schoon toerke inderdaad.
dat stuk over het strand vond ik anders wel eens plezant. Zo'n stukske stoempen mag er wel in zitten.

De omleiding langs de Demer was niet echt nodig. Ik heb de "modder" pijlen gevolgd, maar er was nauwelijks iets te zien.
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

Ferme toer en leuk stukje over het domein. Stukje langs het strand was zwaar maar de optie om daar af te stappen en met koude voeten verder te gaan was mogelijks nog zwaarder. Het moddergedeelte op de 'modder'-afslag was belachelijk, hooguit 10 meter, en dan nog met vaste ondergrond, omleiding was echt niet nodig.

Bevoorrading was wat drummen en trekken, en uitkijken voor doorrijdende fietsers en afspuitstand was wat modest berekend. Parking was naar eigen goeddunken, mocht misschien wat duidelijker aangegeven zijn...

Een terugkomer!
tijger
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:03
Rijdt met: focus

Bericht door tijger »

Net terug, prachtig parcours (ik vond het stuk langs 'in' de vijver geweldig), dat is mtb :drunk: had het wel wat moeilijk men 2 collega's te volgen (totaal hadden we toch met de heen-en terugrit een goeie 77km, maar t'is me gelukt, top organisatie (enkel de afspuitstand kon veel beter :( ), maar de bevoorrading was schitterend =D> Merci, kijk al uit naar Zonhoven volgende week....
Speedy Pinegel
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: di 03 mei 2011 09:29
Rijdt met: Specialized Tarmac en Grand canyon 29

Bericht door Speedy Pinegel »

Was super toertocht.
Zeer goed uitgestippeld met leuke berichtjes tussendoor :) en zeer goede (uitgebreide) bevoorrading.
Hier kunnen veel organisaties een voorbeeld aan nemen :).
Enkel spijtig dat het wat lange rechte stukken waren naar het einde van de tocht toe.
Voor de rest nog een nadeel, maar dat lag aan mezelf en niet de organisatie:
Tot aan bevoorrading echt KOUDE HANDEN gehad en echt zeer gehad.
Al maar goed tijdens de bevoorrading effe kunnen opwarmen (door handschoenen uit te doen) en toen geen last meer gehad. Och ja dat hoort er bij hé :).

Al bij al dus heeeeelll goed georganiseerd en zal volgend jaar weer van de partij zijn.

Vraag aan de organistatie:
Zou het dan misschien mogelijk om de laatste 10km rechte stukken te vervangen door een alternatieve route :), want dit vond ik echt enige mindere puntje.
Gebruikersavatar
david134
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 20:45
Rijdt met: Minerva hurricane deore lx "oldskool"

Bericht door david134 »

S k u l l schreef:Positief verrast vandaag.
Knap gedaan van de organisatie =D>

En er zit zeker ene tussen die graag met spuitbussen speelt :lol:
gekleurde paddestoelen gezien zeker ?

Prachtige rit was het in everbeur . veeeeeeeel singletracks en mooie stukken gereden , afdalingen en klimmen waren oké . Meer van da . prachtige organisatie . =D>


Heeft er iemand toevallig ne gps file van de 30 km? of weet waar ik hem kan downloaden ?

MVG
Laatst gewijzigd door david134 op zo 16 okt 2011 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

Deze morgen ook met de fiets richting Averbode vertrokken, het was nogal fris, maar daar waren we op voorzien...

Uiteindelijk moeten vaststellen dat het mijn dagje niet was :-(

Bedoeling was om de 48 km te doen, maar na 11,5 km al ne OTB gedaan #-o
In het bos ging het parcours dikwijls door van die kuiltjes van ne meter diep en 2 meter breed, op zich niks speciaal. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, tot mijn voorwiel in zo'n korte afdalingske ineens bleef steken... Ik volledig over mijn stuur de grond op...
De biker die vlak voor mij reed heeft mij horen vallen en is teruggedraaid om mijn bike aan de kant te zetten. Er moesten maar eens andere mensen over mijn fiets rijden (kwestie van prioriteiten te stellen).
Daarna zelf rechtgekrabbeld en de schade vastgesteld... fysiek valt het mee, blauwe plek op mijn scheenbeen en beetje pijn aan mijn borstkas.
Ik zag dat mijn achterwiel tegen mijn frame schuurde... rem zag er normaal uit, ik had al schrik voor ne serieuze slag in mijn wiel of schade aan mijn frame... Uiteindelijk bleek het niet meer dan de snelspanner die losgeschoten was en daardoor zat het wiel een beetje scheef. Een andere vriendelijke biker heeft me hiermee verder geholpen (ik was zelf een beetje van slag om te zien waar het probleem zich bevond aan de fiets).

Dank aan de 2 bikers die me geholpen hebben =D>

De volgende kilometers toch een beetje rustig aan gedaan tot de bevoorrading.
Echter de pech was nog niet gedaan voor mij... na 26 km voelde ik vanuit het niets terug ineens pijn aan mijn linkerknie (waar ik de laatste maanden een paar keer een ontsteking op heb gehad). Heel de tocht lang geen last van gehad en dan ineens geen kracht meer kunnen zetten met het linkerbeen :-?
Toen heb ik wijselijk besloten om de korte route te kiezen, mijn tocht was daarom iets korter dan voorzien (30 km op de kop).
Van daaruit op mijn gemakske terug naar huis gereden (uiteindelijk op die manier toch aan de 48 km geraakt ;-))

Maar al bij al : ondanks de tegenslag(en) heb ik mij toch geamuseerd op deze mooie tocht met goede bepijling en degelijke bevoorrading.
Het was wel een beetje druk aan de bevoorrading, volgend jaar misschien een plek kiezen met meer ruimte ?

tot volgend jaar !
Plaats reactie