Zo 11/09/2011 Ham

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 12:03
Rijdt met: KONA KAHUNA DL & SALSA FARGO & FUSION HELLFIRE 4X
Contacteer:

Bericht door Bruce Wayne »

ben vanmorgen ook afgezakt naar ham. Moest alleen gaan want mr c had een bruiloft gehad. Hij heeft wat gemist. maar dat weet hij wel. Ben ivm een bittere nasmaak van vorig jaar erg laat begonnen. Ik denk dat ik flipp net voor ben geweest. mischien dat ik hem bij de rust nog gezien heb? verder wel de gebruikelijke personen tegengekomen: stoempie en de meubelman.
had weer eens de fsr meegenomen. Ik had zoiets van ik ga eens lekker relaxed bollen. de eerste 5 km waren goed. daarna 10 km dreven en voor de rust nog een mooi stuk. Bij de rust was nog meer dan genoeg voorhanden. maar het was dan ook niet zo druk als andere jaren. Toen ik vertrok waren er ongeveer 1000 inschrijvingen. vorig jaar waren dat er zeker 1600.
Op naar de berg... De eerste klim dat lukte niet maar ik ben benieuwd wie dat wel lukte? Die wortel lag me toch wat te hoog. Verder ging het daar wel goed. blijft toch een mooi stuk daar. het was lekker rustig dus nergens "last"van de tragere klimmers. Een vader met enkele kinderen liet me fijn voorgaan bij de laatste afdaling. (hij had geen shirtje aan van de mc) wat ik wel een jammer vond was dat Connie er niet meer was.
Daarna het kanaal over en weer volle bak mooie stukken.
In de laatste km's stond er zelfs nog een ziekenwagen langs het parcours. Er werd net iemand afgevoerd in een kleine wagen en het ambulancepersoneel was op aan het ruimen. Ik hoop dat het niet te erg was. maar aan de auto zag en hoorde ik de ambulance toch langsrijden. Toch maar goed dat er een noodnummervoorhanden was.
Al met al een erg mooie tocht waar ik graag weer terugkom.
Gebruikersavatar
louskabous
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 13 jan 2006 16:44
Rijdt met: Cannondale Trigger & Cube reaction race

Bericht door louskabous »

Plezante tocht, veel afwisseling en de hoogtepunten in het tweede gedeelte. Prima organisatie en lekkere soep! Heb heerlijk genoten zoals elk jaar!
Gebruikersavatar
CyclingDream
Mountainbiker
Berichten: 328
Lid geworden op: za 08 okt 2005 11:16
Rijdt met: Scott Scale LTD (1x duwen = 100m Bolle)
Contacteer:

Bericht door CyclingDream »

Je kan de omloop bekijken via deze LINK :

-> http://www.gpscyclingtour.be/mtb/-mtb-p ... index.html

Scroll dan verder naar -> Ham - Toertocht (2011)...

:wink:
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Bericht door BGT »

Bruce Wayne schreef:Een vader met enkele kinderen liet me fijn voorgaan bij de laatste afdaling.
Dat kan ik wel eens geweest zijn. Wij droegen alle 4 dezelfde tenue, wit met rood.
Had die nacht maar 3 uurkes geslapen (feestje) en had in de week beloofd met die mannen te gaan fietsen.
Tocht passeert voor mijn huis dus eigenlijk geen excuus om niet te gaan.
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Bericht door Connie »

Edit door moderator:
voor te adverteren:
http://www.mountainbike.be/node/12" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SkippyFIETST
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:23
Rijdt met: Merida MATTS Lite XT Edition - Hardtail 2011

Bericht door SkippyFIETST »

Lekker tochtje op een kleine buiteling na; op verschillende plaatsen omhoog lagen wat wortels in de weg en eentje was er teveel aan. Verder lekker weertje, goede bewegwijzering, oversteekplaatsen met bewaking, goede bevoorrading met soep, goede warme douches en een goede apres. Alles erop en eraan. Tochtje om te onthouden!
Heb ook nog eens Fietspromo gesponserd door mijn stempelkaart te laten liggen bij het vertrek; is nie erg...de volgende neem ik wel mee.
Gebruikersavatar
Pare
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 30 aug 2005 12:24
Rijdt met: Canondale F5

Bericht door Pare »

Schitterende tocht, prima organisatie. Bedankt mannen volgend jaar terug van de partij.
AVS deel 1 26,4
AVS deel 2 20,1
AHB 165
Gebruikersavatar
fred racket
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 18:57
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Bericht door fred racket »

radicalbiker schreef:Nog vergeten, minpuntje vond ik wel naar en van de bevoorrading over hetzelfde wegske. #-o
De andere brug over het kanaal is een drukke weg, dan toch liever een tweede keer de 'ijzeren brug' over. Toen deze brug enkele jaren afgesloten was ging de tocht wel over die andere brug en dat is zeker geen meerwaarde. Je kan natuurlijk ook eens proberen om over het water te fietsen #-o
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Bericht door radicalbiker »

fred racket schreef:
radicalbiker schreef:Nog vergeten, minpuntje vond ik wel naar en van de bevoorrading over hetzelfde wegske. #-o
De andere brug over het kanaal is een drukke weg, dan toch liever een tweede keer de 'ijzeren brug' over. Toen deze brug enkele jaren afgesloten was ging de tocht wel over die andere brug en dat is zeker geen meerwaarde. Je kan natuurlijk ook eens proberen om over het water te fietsen #-o

Gij snapt hem nie denk ik, :-? ik bedoel dat ge voor naar de bevoorrading te rijden een straatje in moest, en vertrekken moest ge via da zelfde straatje. Ik hing bijna in elkaar met iemand die volle doemp da straatje indraaide richting bevoorrading terwijl ik vertrok. Snappie :wink:
Gebruikersavatar
big-Mac
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 16:20
Rijdt met: In verwachting van ne schoone

Bericht door big-Mac »

Wij waren inderdaad de Mac- donalds family :lol:
Plaats reactie