Zo 11/09/2011 Ham

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ferm tochtje.
Gebruikersavatar
Peaches
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 22 sep 2008 20:51
Rijdt met: is sneller dan mij!

Bericht door Peaches »

Vandaag het seizoen goed gestart.
Vanuit Lommel naar Ham, daar de 40km en dan weer terug. Goed voor een 80km. Het tweede deel van de tocht maakte de rechte stukken in deel 1 zeker goed.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

goed geamuseerd in Ham, en ook een goede organisatie, met hulp om de grote baan over te steken...

dikke pluim en tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

vandaag ook in mijne achtertuin gaan fietsen, ik vond het stuk voor de bevoorrading nogal saai, er liggen daar links en rechts nog redelijk wat single tracks en een heuveltje dat enkele keren beklommen kan worden maar het zal aan de toelating liggen dat ze ons daar niet overgestuurd hebben.

de bevoorrading was in orde, de soep vond ik zelfs een beetje overkill maar het staat op de kalensder als een wintertocht en meestal is een soepke dan welgekomen.

na de bevoorrading was het parcours dik in orde, had het zelf niet beter gekunnen, redelijk wat heuvelkes voorgeschoteld gekregen met een hoog fungehalte.
de laatste 5km was er redelijk veel volk op het parcours, dus in de boemeltrein tot aan de aankomst gereden.

GPS track van de 41km (eigenlijk maar 38,5) is te vinden op:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/user.do?name=Griffon
Gebruikersavatar
danny1
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 09:24
Rijdt met: MERIDA TFS XT edition

Bericht door danny1 »

heb me vandaag ook heel goed geamuseerd tochtje was dik in orde na een tijdje out te zijn geweest. Bevoorrading was dik in orde en een lekker soepke. Ook mijn dank aan de mensen die aan de drukke wegen stonden om ons veilig tot aan de andere kant van de weg te loodsen mannen thx.Ik ga deze zeker nog komen rijden. Doe zo verder het was toppie.
Groeten
Gebruikersavatar
Brockie
Mountainbiker
Berichten: 1294
Lid geworden op: za 21 feb 2009 09:34
Rijdt met: radon ZR Race 29er 7.0

Bericht door Brockie »

Mooie TT, eerste 17 km waren wel vlamwegen, maar vanaf een 5 tal km voor de bevoorrading begonnen de singeltracks te komen. Bevoorading was trouwens top, alleen soep zou ik met dit weer nog niet geven, zonde vant werk voor degene wat de soep gemaakt heeft, want de meeste hebben er geen genomen denk ik. Na de bevoorrading begon een mooi singeltrackparcour met mooie klimmetjes. Nu moeten enkel nog velen "winter tt'ers" leren iets vertragen en schakelen vooraleer men aan een stijlere klim begint en zeker niet voor iemand in te rijden, dan valt men niet van zijn fiets voor men boven is. Hierdoor tot 2maal toe ook van mijn fiets gemoeten, terwijl er eigenlijk niet een moeilijke klim in voorkwam op 1 na waar er velen te voet aan op moesten. voor de rest een proficiat voor de toporganisatie. Komen hier zeker terug.
Gebruikersavatar
pareke
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 21:42
Rijdt met: Bmc fs01
Contacteer:

Bericht door pareke »

Mooie tocht, er zat een beetje vanalles in . Van heultje naar ham , dan 40 km int bos en terug goed voor 100 km . tot volgend jaar
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Bericht door flipp »

Om 10.25 aan de tocht begonnen. Toen ik aankwam was er een massa volk, onderweg bijna de hele tocht alleen kunnen rijden. Nog 10 bikers voorbijgestoken en zelf door 4 bikers ingehaald :wink: .
De eerste 10 kilometer vond ik maar zozo, maarja twas lekker fietsweer en ik was tevreden. Maar het werd steeds beter en beter en vooral na de bevoorrading was het gewoon genieten met veel singletracks en idd hellingen die ik niet verwacht had in Ham en omstreken...
Bepijling was zeer goed en bevoorrading was zelfs voor een late starter als mij nog heel goed. Geen soep genomen wel een cake'ske.

Serieus onder de indruk van deze tocht en kom volgend jaar zeker terug =D>
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Bericht door Connie »

Edit door moderator:
voor te adverteren:
http://www.mountainbike.be/node/12" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hdbadboy
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 21 okt 2009 20:32
Rijdt met: focus black raider 2.0

Bericht door hdbadboy »

Connie schreef:De eerste foto's staan nu langzaamaan te laden op www.conniesinteurfotografie.nl Ik moet de helft nog bewerken, ik gok dat er een 700 foto's overblijven.

Om het spannend te houden, staat lang niet iedereen erop! Ik had wat nieuwe apparatuur meegebracht om uit te proberen en aan te sluiten op m'n flitser in de hoop dat ik hiermee langer door kon flitsen. Nou, wat het ding deed, weet ik niet, maar langer doorflitsen was er niet bij ... Dus ik heb minstens vier keer batterijen zitten wisselen en dat moet natuurlijk altijd als er net een hele trein fietsers voorbij komt.

Tel daar nog bij op dat ik inderdaad in het muggenparadijs terecht was gekomen en jullie kunnen wel inschatten hoe de ochtend verlopen is!

Desalniettemin toch nog naar m'n zin gehad, van een mooie zonsopgang op de grens genoten, links en rechts wat gezellig gekletst met de fietsers en weer een nieuw stukje België ontdekt. Tegen de tijd dat ik de Kepkensberg aan alle kanten gezien had, was ik blij dat ik kon gaan zitten! Hulde aan ieder die daarbij niet van z'n fiets hoefde :-D
ik zal er toch ene keer op staan :-D
Plaats reactie