Zo 04/09/2011 Erpe-Mere :: Fwor fietshappening

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
perre
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 13:06
Rijdt met: cannondale

4/09/11 Erpe-Mere

Bericht door perre »

Weet er iemand iets over deze tocht [-o< [-o<
wolfken
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 17:02
Rijdt met: trek

Bericht door wolfken »

vertrek sporthal erpe-mere
25-50 km
tocht gaat langs mere-haaltert-heldergem-aaigem-woubrechtegem-ressegem-burst-bambrugge-zonnegem en zo terug naar erpe-mere.

er zit ook weer een stuk in vant cyclo-cross parcoure op de steenberg.
rond de 400 hoogtemeters en vrijdag zal ik iets meer weten over de staat vant parcoure maar zal wellicht wel overal goed bereidbaar zijn.
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

Ik ben aanwezig. Hopelijk zit het weer wat mee
Gebruikersavatar
perre
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 13:06
Rijdt met: cannondale

Bericht door perre »

Dank u voor de uitleg tzal voor mij ook deze tocht worden Twijfelde tuussen olloy en deze maar olloy is wel ver rijden
Gebruikersavatar
Skepperken
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 11 feb 2011 12:10
Rijdt met: Cube LTD Pro'11
Contacteer:

Bericht door Skepperken »

Deze tocht is altijd al van een uitstekende organisatie geweest, met een mooi parcours en een leuk technisch stukje in Steenberg.

Ik ga ook deze rijden, zonder twijfel
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

wolfken schreef:vertrek sporthal erpe-mere
25-50 km
tocht gaat langs mere-haaltert-heldergem-aaigem-woubrechtegem-ressegem-burst-bambrugge-zonnegem en zo terug naar erpe-mere.
Waar in Haaltert passeren jullie ongeveer? En hoe zien de pijlen er uit? Kans is groot dat ik zondag hier kom rijden, maar aangezien ik van Haaltert met de fiets naar de start zou komen, kan ik evengoed al op het parcours aansluiten en dan misschien zelfs de 50km doen (maand stilgelegen, dus anders wordt het 25+15 op en af).
bartvde
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 30 aug 2011 15:51
Rijdt met: Cube LTD PRO 2011

voor mij geschikt?

Bericht door bartvde »

Kan iemand een inschatting voor mij maken?
Ik MTB nog maar 1 maand na een lange sportieve inactiviteit. Momenteel fiets ik 5x per week 1h15 tot 1h30. Dit in een toch wel heel heuvelachtige omgeving (Roosdaal/Lennik) met soms sterke klimmen. Ik schat dat ik telkens tussen de 16 en de 21 km fiets, verzuring is inmiddels verleden tijd.
25 km in een georganiseerde tour moet toch haalbaar zijn? Ik veronderstel dat ik rustig eigen tempo kan rijden.... Zou ook meer realistisch zijn?
Aangezien ik van Erpe-Mere afkomstig ben, kwam ik er graag naar toe en vandaar ook de twijfel omtrent 'wat kan ik aan?'.
Bart
wolfken
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 17:02
Rijdt met: trek

het zijn pijlen van grinta.haaltert-ede topmolenstraat

Bericht door wolfken »

Haaike schreef:
wolfken schreef:vertrek sporthal erpe-mere
25-50 km
tocht gaat langs mere-haaltert-heldergem-aaigem-woubrechtegem-ressegem-burst-bambrugge-zonnegem en zo terug naar erpe-mere.
Waar in Haaltert passeren jullie ongeveer? En hoe zien de pijlen er uit? Kans is groot dat ik zondag hier kom rijden, maar aangezien ik van Haaltert met de fiets naar de start zou komen, kan ik evengoed al op het parcours aansluiten en dan misschien zelfs de 50km doen (maand stilgelegen, dus anders wordt het 25+15 op en af).
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Re: voor mij geschikt?

Bericht door fillou »

bartvde schreef:Kan iemand een inschatting voor mij maken?
Ik MTB nog maar 1 maand na een lange sportieve inactiviteit. Momenteel fiets ik 5x per week 1h15 tot 1h30. Dit in een toch wel heel heuvelachtige omgeving (Roosdaal/Lennik) met soms sterke klimmen. Ik schat dat ik telkens tussen de 16 en de 21 km fiets, verzuring is inmiddels verleden tijd.
25 km in een georganiseerde tour moet toch haalbaar zijn? Ik veronderstel dat ik rustig eigen tempo kan rijden.... Zou ook meer realistisch zijn?
Aangezien ik van Erpe-Mere afkomstig ben, kwam ik er graag naar toe en vandaar ook de twijfel omtrent 'wat kan ik aan?'.
Bart
als je van erpe-mere bent, ga ik er van uit dat je wel overal min of meer je weg kent. Starten voor de vijftig en gewoon rustig doseren. Zonder overhaasten aan het parcours beginnen. Als je onderweg echt niet meer kan, kan je dan wel je weg inkorten en terug naar 't vertrek rijden.
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Re: het zijn pijlen van grinta.haaltert-ede topmolenstraat

Bericht door Haaike »

wolfken schreef:het zijn pijlen van grinta.haaltert-ede topmolenstraat
Thx! Vlak bij mij thuis, dus ideaal om daar op het parcours te komen.
bartvde schreef: Ik schat dat ik telkens tussen de 16 en de 21 km fiets, verzuring is inmiddels verleden tijd.
25 km in een georganiseerde tour moet toch haalbaar zijn? Ik veronderstel dat ik rustig eigen tempo kan rijden.... Zou ook meer realistisch zijn?
Die 25km ga je zeker kunnen hoor, als je nu regelmatig rond de 20km rijdt! Denk zelfs dat die 50km gaat lukken, gewoon rustig eigen tempo rijden. Als je de streek kent, kan je dan, zoals filou zegt, eventueel ergens inkorten, maar zelfs als dat niet zo is: gewoon rustig doseren, neem nog iets extra mee voor te eten en pauzeer eventueel zelf nog eens, naast de vaste bevoorrading.
Plaats reactie