Zo 28/08/2011 Habiemont / Werbomont :: La MOBIC

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

zo 28/08/2011 Habiémont : La Mobic

Bericht door lowie »

Deze heb ik alleszins nog onthouden van vorig jaar.
Ik vond het toen een supertocht - niet altijd het grote technische werk (dan had je maar naar Hockai moeten komen :-) ) maar pittige klimmen en schitterende afdalingen in een zeer mooie streek met weidse vergezichten (Lienne-vallei en zijvalleien).
Vorig jaar gingen ze noordelijk naar de Amblève-vallei - dat valt dit jaar weg, maar er komen 35 km onuitgegeven paden voor in de plaats

meer info : http://www.o2bikers.com/agendaDetail.asp?eventID=3967
volgens die site zijn de afstanden dus : 12-22-32-40-50-65

en het topic van vorig jaar : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=81162
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

na al de lovende komentaar is het nogal moeilijk om hier weg te blijven. dus ik zal hier voor de 60 starten.


Ief
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Bericht door Toto »

Geweldige rit,ik had voor de 63km gekozen en deze was echt super.
Ik denk in totaal niet meer 3km asfalt,hoop en al.
Wel spijtig van die vele slijkstroken :evil: .
Maarja daar kunnen ze natuurlijk niks aan doen,da's onze klotezomer.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

heeft er iemanbd mss een GPS file? ben er niet geraakt :evil:
zondagsrijer
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 15 jun 2004 00:30
Rijdt met: rocky mountain element 950rsl

Bericht door zondagsrijer »

Mooie, zware tocht, wel maar 41km gedaan wegens tijdsgebrek en door de regen van de laatste tijd ook wel voldoende. Zeker aangestipt voor een vologend jaar, praktisch geen asfalt gezien en klimmekes om U tegen te zeggen, da bleef maar komen.
Meerdere klimmekes van rond de 25%.
Headshot, misschien ben je hier iets mee, is dus wel maar van de kortere afstand
http://connect.garmin.com/activity/110001531
Raf
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: za 06 mar 2004 12:45
Rijdt met: ene met dun buiskes

Bericht door Raf »

Heb de 63 gedaan, mooit tochtje. Het mocht wel wat droger zijn, ik ben niet zo een liefhebber van dat modderploeteren.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

zondagsrijer schreef:Mooie, zware tocht, wel maar 41km gedaan wegens tijdsgebrek en door de regen van de laatste tijd ook wel voldoende. Zeker aangestipt voor een vologend jaar, praktisch geen asfalt gezien en klimmekes om U tegen te zeggen, da bleef maar komen.
Meerdere klimmekes van rond de 25%.
Headshot, misschien ben je hier iets mee, is dus wel maar van de kortere afstand
http://connect.garmin.com/activity/110001531
merci, de 43km is al een begin, moest iemand de lange afstand op gps hebben, altijd welkom
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Dit was weer eens een Ardennen-tocht om in te kaderen.
Alles wat een bikehartje lust zat erin : vele singletracks, lekker steile klimmen en super afdalingen.
Zeker niet te vergeten : betoverende landschappen waardoor je je in de Vogezen of het Zwarte Woud waande (en toch vind ik zelf de Ardennen mooier door zijn diversiteit van cultuur- en natuur-landschappen en zijn unieke kleine dorpjes).

Het veel aanwezige slijk maakte er bovendien nog een extra technisch ritje van, waar velen het zo te zien niet gemakkelijk mee hadden. Niet dat ik op slijk zit te roepen, maar hier heeft het me zeker niet gestoord.

De eerste 30 kilometer waren volledig nieuw (op de eerste kilometers schotterwegen na was dit een geslaagde vernieuwing)

DIT WORDT EEN KLASSIEKER !

(tip voor volgende week : wie van een onverwacht technische rit wil genieten >>> Housse :wink: )
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

samen met Lowie en zijne maat. was ik er ook van de partij. en heb van de lange afstand genoten. alles om u te amuzeren zat er in. ge kon u zelfs 3 keer uitleven aan de bevooradingen. =D>.

Ief.
sjees
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 28 nov 2005 17:03
Rijdt met: cannondale

Bericht door sjees »

@lowie: heb je een link of wat info over die tt in Housse?
Plaats reactie