Zo 21/08/2011 Lebbeke :: Lebbeekse Fietshappening

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

21/08/2011: Lebbeke :: Lebbeekse fietshappening

Bericht door MC Tim »

Waar: Sporthal Lebbeke, Albert I straat 124
Afstanden : 35 en 55 km
Vertrek: 08.00-10.30
Prijs: 4 euro

Iemand meer info hieromtrent ? Welke richting gaan ze dit jaar uit ?
Vorig jaar heb ik de 55 km gereden en het was een heel mooie tocht.

http://connect.garmin.com/activity/47873441
Gebruikersavatar
Daaf
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 23 okt 2007 18:21
Rijdt met: Merida/Giacomelli

Bericht door Daaf »

het zal zowiezo al een ander begin zijn, want dat offroad doorsteekbaantje naar Buggenhout bos (Hoogweide) is ondertussen afgesloten en privé-weg geworden :(
tenzij ze die villa-eigenaar kunnen overtuigen om zijn poort open te zetten...
nevertheless, dit is altijd een mooi toerke.
ik heb die denk ik al ne keer of 4 gereden en altijd fun!
ze weten op één of andere manier altijd wel het leukste uit de regio aan te doen
Gebruikersavatar
Xfrank
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: za 20 sep 2008 19:21

Bericht door Xfrank »

Just Ridin Waasmunster komt ook
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Bericht door fillou »

vorig jaar platgereden en geen spullen bij om mijn band te wisselen. Uitgerekend op de eerste rit met mijn fully :oops:

Dit jaar toch opnieuw van de partij. Aangezien ik in Herdersem vertrek, ga ik, als het parcours min of meer 't zelfde blijft, in Wieze op het parcours wippen en dan bij het passeren in Lebbeke mijn bijdrage betalen.

Beloofd op mijn eerstecommuniezieltje .....
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

fillou schreef:vorig jaar platgereden en geen spullen bij om mijn band te wisselen. Uitgerekend op de eerste rit met mijn fully :oops:

Dit jaar toch opnieuw van de partij. Aangezien ik in Herdersem vertrek, ga ik, als het parcours min of meer 't zelfde blijft, in Wieze op het parcours wippen en dan bij het passeren in Lebbeke mijn bijdrage betalen.

Beloofd op mijn eerstecommuniezieltje .....
Moest ik weten waar het parcours bij ons in de buurt voorbijkomt, dan zou ik ook daaar inpikken. Heb ik een tijdje geleden ook gedaan bij de TT van Buggenhout... :-D
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Bericht door fillou »

MC Tim schreef:
fillou schreef:vorig jaar platgereden en geen spullen bij om mijn band te wisselen. Uitgerekend op de eerste rit met mijn fully :oops:

Dit jaar toch opnieuw van de partij. Aangezien ik in Herdersem vertrek, ga ik, als het parcours min of meer 't zelfde blijft, in Wieze op het parcours wippen en dan bij het passeren in Lebbeke mijn bijdrage betalen.

Beloofd op mijn eerstecommuniezieltje .....
Moest ik weten waar het parcours bij ons in de buurt voorbijkomt, dan zou ik ook daaar inpikken. Heb ik een tijdje geleden ook gedaan bij de TT van Buggenhout... :-D
Ik heb het alvast gevraagd aan iemand die vorig jaar pinten aan het tappen was aan het vertrek. Ik vermoed in de loop van de week wel meer te weten. Op jouw kaartje van vorig jaar staat dat ze langs baardegem en de rooiyen in wieze passeren.

Ik zou zeggen, rinkel eens met je fietsbel als je voorbij mijn deur flitst :wink:
Gebruikersavatar
Xfrank
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: za 20 sep 2008 19:21

Bericht door Xfrank »

Xfrank schreef:Just Ridin Waasmunster komt ook
aanpassing van de plannen! door de goede voorspellingen zal het ardennen worden... :lol: veel succes
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Bericht door fillou »

iemand die kan bevestigen of de tocht in de buurt van baardegem/moorsel/herdersem/wieze passeert zodat we kunnen inpikken met enkele gasten om dan bij de doortocht aan het vertrek te betalen?
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Bericht door fillou »

vertrokken voor de 55 km en in Wieze op het parcours gesprongen. Tot aan het eigenlijke vertrek een km of vijf gereden en we vonden al meteen enkele plaatsjes waar de pijlen weg waren.

Na af te rekenen aan de start en die problemen te melden, gelanceerd met drie "mountain kings", de vierde zat op toilet afscheid te nemen van de marinade van de bbq de avond ervoor. Lebbeke is geen spectaculaire tocht, maar fietst wel aangenaam. Onder meer het stuk door Buggenhout bos is plezant, hoewel als mtbiker je hart bloedt als je enkel op de grote dreven in dat bos mag fietsen.

Vlak tot aan de bevoorrading, met nadien toch wat hellingen in Mollem en omgeving. Het valt me wel op dat ik al de vierde keer dit jaar langs hetzelfde voetbalveldje van SV Mollem passeer. Zou het een verplichting zijn van organisatoren om daar even langs te rijden?

Op ongeveer 45 km een fameuze klop van de hamer gekregen: het hart klopte aan duizend per uur, ik kreeg mijn ademhaling niet onder controle en alle macht was uit mijn benen. Een extra pauze bracht tijdelijk wat verbetering, maar toen we op de steenweg van asse naar lebbeke uitkwamen, toch maar het zekere voor het onzekere genomen en langs 't straat naar huis geharkt. Uiteindelijk 61 km in de benen, maar thuis op terras nog een dik kwartier zitten hijgen uit zotten. Een uur na thuiskomst, liep het zweet nog in dikke druppels van mijn voorhoofd. Vreemd.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Bericht door Huffy »

ik vond het een zeer mooie tocht , golvend parcours , vooral in de streek bij mollem mooi op en neer , bevoorrading was ook goed , alleen iets te vroeg..

na de voorbije weken in het waasland te mountainbiken was dit een bergrit , toch wel pittig!
115 km met van en naar en hee goed geamuzeerd
Plaats reactie