Zo 14/08/2011 Elversele / Temse :: Wase Ardennenrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Salsero
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: do 21 mei 2009 23:34
Rijdt met: TREK 8000

Bericht door Salsero »

Leuk gedaan,benen int begin niet zo goed!!Na de goede bevorrading ging het beter!! Bepijling was ok,parcour viel wel mee!! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Xfrank
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: za 20 sep 2008 19:21

Bericht door Xfrank »

Normaal stond Chimay op ons programma, maar door het slechte weer, maar voor een thuisrit gekozen. De eerste keer deze tour gereden. en het was leuk. verrassende stukjes bij. Zelfs stukken die ik nog nooit gereden had zoals het beruchte eerste prikkeldraad stuk. (wat op nog geen 2km van mijn achterdeur ligt)
OK. dit was wel gevaarlijk, maar om dan de prikkeldraad te moeten wegnemen enzo,(gracht dicht leggen en beton gieten) vindt ik er over. het is wel mountainbiken hé en geen baanjanettentour :wink: een mogelijk alternatief aanbieden zou niet slecht zijn. splitsing: moeilijk en gemakkelijk. verder een pijltje meer hier en daar had gemogen maar, zeker voor onze streek, een mooie tocht.
ik vond het wel wat flauw dat we niet door de fietswinkel mochten rijden! :cry:
vorige week in Vlezenbeek mocht dit dus wel.
hopelijk niet toch volgend jaar [-o< (dit wil zeggen dat we dan beter weer hebben) en dan zullen ze daar ook zonder ons, een pak meer volk hebben :wink:
Laatst gewijzigd door Xfrank op ma 15 aug 2011 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Domi1979
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 15:09
Rijdt met: Merida

Bericht door Domi1979 »

Hier ruim op voorhand uitgekeken naar deze rit, was een thuisrit voor me, letterlijk dan want we kwamen recht voorbij mijn deur in Tielrode (helaas vrouw en kind nog niet wakker lol)
Een van de eersten van start gegaan, in het begin niet zo goede benen. Eerste stuk is idd zotjes, was daar vorig jaar voor de eerste keer doorgegaan met knikkende knieên, deze woensdag al eens gaan verkennen om geen ongelukken te hebben dit jaar. In feite heb ik daar maar een bedenking bij: maak een alternatief voor de mensen die kleine afstand rijden en/of de minder ervarenen in de trend van hard/soft way ofzo. Als je alle weken gaat rijden en af en toe Ardennen of soortgelijk doet moet je dit wel aankunnen.
Leuke extra stukjes in Tielrode, in Hamme proberen aanpikken met groepje maar kon niet volgen en na bevoorrading ging alles veel beter.
Waasmunster ging goed, enkel op Oude Heerweg pijltje verkeerd ingeschat door de weggeregende kalk dus tien minuutjes kwijtgespeeld. Dan als een gek verloren tijd proberen inhalen en met de fiets terug naar huis waar ik onderweg nog even heb geholpen voor lekke band.
Al bij al enorm genoten en het onderste uit de kan moeten halen, voor mij was deze rit super. Spijtig van het weer maar in het mountainbiken zijn we geen suikeren mannetjes he. Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Wat het prikkeldraad betreft gaat het hier niet over ervaring. Zelfs een ervaren biker kan hier wegschieten op de vele boomstronken en in het prikkeldraad komen of in de sloot. Een alternatief was misschien om het prikkeldraad weg te halen en een paadje aan de andere kant van de palen maken door het veld. Want het is zeker een leuk klimmetje.
Gebruikersavatar
Xfrank
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: za 20 sep 2008 19:21

Bericht door Xfrank »

Reflex schreef:Wat het prikkeldraad betreft gaat het hier niet over ervaring. Zelfs een ervaren biker kan hier wegschieten op de vele boomstronken en in het prikkeldraad komen of in de sloot. Een alternatief was misschien om het prikkeldraad weg te halen en een paadje aan de andere kant van de palen maken door het veld. Want het is zeker een leuk klimmetje.
Je kan niet zomaar een prikkeldraad gaan weg nemen of een nieuw pad gaan aanleggen op iemand zijn eigendom. meestal moet je het doen met de bestaande wegjes of met veel geluk mag je over iemand zijn eigendom rijden.

't is wel altijd iets. Ofwel zagen ze over teveel asvalt ofwel zijn de padjes te smal en te gevaarlijk #-o. laat deze zagers zelf eens een tour organiseren met weinig asvalt, leuke ,spannende maar veilige padjes, elektronische pijlen aan de bomen die fluiten als je verkeerd rijd, lekker en veel eten en drinken aan de bevoorrading, geen volk aan de afspuitstand, overdekte en verwarmde fietsenstalling, douche en sauna en massage, aprés met topless bediening. mag natuurlijk niet meer dan 4 euro kosten hé :-D wij komen al zeker af.

Iedere week zijn er tientallen mensen, dagen in de weer, om een iets minder perfecte tour te organiseren. wees blij dat ze er zijn. anders is het wekelijks bloso parcours rijden.
wees gerust dat deze mensen hun uiterste best doen =D> =D> en als er veel asvalt in zit weten ze dit zelf ook wel, maar kan het waarschijnlijk niet anders.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Xfrank, lezen wat iemand van de organisatie heeft gezegd zou je reactie totaal nutteloos maken. Blijkbaar hebben ze gewoon afspraken met de boer want men zou normaal het prikkeldraad weggedaan hebben. Dan kan misschien ook de afspraak gemaakt worden dat er een paadje gemaakt word in de boer zijn veld (is maar een idee om deze potentieel mooie strook niet te moeten schrappen he). Want zoals ik kon zien was het een koeienveldje.

Ik heb geen probleem met te veel of te weinig asfalt of iets anders maar doelbewust 1000 mensen over zo een paadje sturen is wel een risico. Overigens niet iets wat enkel hier fout gaat hoor. Zoals eerder gezegd heb ik al eens vaker mensen in het prikkeldraad zien hangen.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Bericht door Huffy »

voor de duidelijkheid , ik ben niet van de organisatie..
Ik reed smorgens mee met een maat die de pijltjes ging controleren , en sprak smiddags de organizator , vandaar had ik wat informatie..

Deze organizatie zou trouwens deze winter in de ronde van het waasland winter editie ook organizeren!
Herminator
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 21 sep 2007 08:23
Rijdt met: Primavera XC M208

Bericht door Herminator »

Man man man, Zo nen tralala over een iets smaller padje.
Gewoon doorgaan en als ge 't niet ziet zitten afstappen hé.
Leuke behendigheidstraining.
Grtz
Gebruikersavatar
Xfrank
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: za 20 sep 2008 19:21

Bericht door Xfrank »

Herminator schreef:Man man man, Zo nen tralala over een iets smaller padje.
Gewoon doorgaan en als ge 't niet ziet zitten afstappen hé.
Leuke behendigheidstraining.
Grtz
heel just!
Gebruikersavatar
Peter#21
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 07:01
Rijdt met: TREK SUPERFLY FS 29

Bericht door Peter#21 »

De tocht vond ik wel goed inéén zitten... juist op het einde in het bos van waasmunster in ééns géén pijltje niet meer te bespeuren en samen met andere bikers tevergeefs aan het zoeken geweest dan maar zelf zo naar de start terug gereden en verder met de fiets naar huis gereden.
Plaats reactie