Zo 31/07/2011 Sint-Anna-Pede / Itterbeek :: Zomaarbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Skippyboy
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 22 aug 2007 18:39

Bericht door Skippyboy »

Hun bepijkingsoefening start veelbelovend en duidelijk maar verzwakt naargelang de rit vordert. Voor de rest is deze tocht dik in orde. Ik rijd in Roosdaal.
Gebruikersavatar
Buffalo Phil
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: za 15 nov 2008 10:54
Rijdt met: Braine-l'Alleud

Bericht door Buffalo Phil »

Skippyboy schreef:Hun bepijkingsoefening start veelbelovend en duidelijk maar verzwakt naargelang de rit vordert. Voor de rest is deze tocht dik in orde. Ik rijd in Roosdaal.
Bedankt voor de tip, Skippyboy, we zullen maar goed opletten :drunk:
Gebruikersavatar
PVDM
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: ma 11 feb 2008 21:45
Rijdt met: Trek feul ex9

Bericht door PVDM »

heb zitten twijfelen tussen Droeshout en deze, de keuze is gemaakt en wordt dus deze tocht ben nieuwsgierig wat jullie onder de wielen schuiven. Commentaren zijn in elk geval positief en het weer doet ook zijn duit in het zakje dus tot morgen.
Gebruikersavatar
Buffalo Phil
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: za 15 nov 2008 10:54
Rijdt met: Braine-l'Alleud

Bericht door Buffalo Phil »

Een woord : perfekt ! =D> =D> =D>
Alles was in orde.
Op het inschrijving, het begon met een verassing (Schwalbe binnenband).
Parcours dik in orde : leuke single tracks in de bossen, mooie landschappen, beeïndigd met de Yeti heuvel in Anderlecht (daarvoor moest je de 62km verkiezen).
Bepijling ook heel goed en de splitsingen heel goed aangekondidg.
Ik vertrok met de eerste en heb zelf een biker van de organisatie ontmoet die nog enkele pijlen bij zette voor meer duidelikheid.
De après-bike was ook te vermelden.

Volgend jaar zeker terug. :-D
diesel1978
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 22:01
Rijdt met: Cube

Bericht door diesel1978 »

zeer goede tocht, goede bepijling, zeer afwisselend...perfecte zondagvoormiddag.

volgend jaar zijn we er terug bij
Jantar Moab
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:28
Rijdt met: Giant XtC NRS 980

Zomaar Bike 2011

Bericht door Jantar Moab »

Heb de 47 km gereden. Alhoewel er blijkbaar de laatste week heel wat tegenwerking was (bepijling omgedraaid, paaltjes en linten verwijderd, boomstammen gelegd op het parcours) hebben jullie het toch voor mekaar gekregen om de tocht vlekkeloos te laten verlopen.
Duidelijk zichtbare pijltjes en vele oriëntatieborden en gevaaraanduidingen.
De bevoorrading was goed en gevarieerd. De fotograaf onderweg heeft ook zijn best gedaan. Dank aan alle medewerkers voor deze fijne dag.

We will be back.
Cosmic
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 mei 2007 19:58

Bericht door Cosmic »

Dit was m'n eerste toertocht. Was zéér leuk en voor een beginner moeilijk genoeg (4x de aardkorst van dichtbij bestudeerd :-D :oops: ).

Ben er toch in geslaagd om niemand in de weg te rijden en de 32 km zonder brokken te volbrengen (42 km incl. heen-en-terug van thuis).

Zijn er deelnemers aan de 47 en de 60 km die eventueel een track zouden kunnen doorsturen? Als de (fiets)conditie wat is toegenomen (en het geklungel met de mtb enigszins is verminderd) zou ik deze ook graag eens proberen.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

vandaag hier ook gestart met Stefaan, na mijn vraag hier ergens hogerop of het parcours zo een beetje was dan Dilbike enkele jaren terug kan ik nu volmondig zelf JA zeggen. Veel passages waren namelijk hetzelfde als toen.
Ik ga nu niet beginnen vergelijk hoor want ik heb me vandaag geen moment verveeld op het parcours en daar zal een video'ke half deze week wel getuige van zijn.

Was zeer tevreden dat het Borréboske alsook het ander boske aan de Kloosterweide erin zaten verwerkt en het lag er nog redelijk droog bij op enkele uitzonderingen na. De heuvel aan domein Levenslust met dat steil klimmeke net niet opgeraakt wegens doorslippende band #-o en dan de toch wat steile afdaling was geen probleem.

Aan de tweede RV aan de vijvers van het Gaasbeekse Kasteel dan te horen gekregen dat ze ons de skipiste gingen opsturen !!! beetje verbijsterd van dit te horen toch wat uitleg gevraagd maar deze zat enkel in de 62 km. De vroege werkuren en overuren van afgelopen week eisten zowat hun tol en de benen begonnen trager te gaan en de HS steeds hoger maar aan de laatste splitsing toch de 62 km gekozen want ze hadden ons ferm curieus gemaakt met de klim aan de skipiste.

Eerst nog efkes langs of bijna door het golfterrein en dan richting Bruski waar we twee keer de heuvel op en af moesten alvorens de lange klim naast de skipiste wat trouwens een keuzemoment was. Vermoeide benen of niet we zijn er toch opgereden en dat heeft de fotografe vast kunnen leggen op haar toestel. Nog een beetje op het plateau verder en genieten van de Brusselse skyline en dan de technische afdaling van jawel tegen de 18% naar beneden te rijden.

Nog enkele baantjes restten ons en de keperberg alvorens terug uit te komen aan de start, onze wagen stond er iets voor dus die laatste 2 km hebben we echter niet meer gedaan.

Volgens de garmin toch 63.8 km gereden met 780 hms. Hier kom ik graag terug. De Hoebelbike is ook deze streek volgende week dus dubbel plezier en hopelijk iets frissere benen en minder vermoeid zijn.

MaC'Red 8)
rudver
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:16
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door rudver »

De afwezigen hadden weeral ... eens ongelijk.

Ik reed deze morgen de 47 km op een schitterend en afwisselend parkoers met praktisch geen asfalt maar veel single tracks, enkele leuke technische stroken in de bossen en heel wat hoogtemeters.

De tocht was zwaar ... maar best doenbaar, een paar moeilijkere technische stroken ... maar haalbaar.

De bewegwijzering, bevoorrading, onthaal en sfeer was OPTIMAAL. Duidelijke pijlen voor, op en na het kruispunt. Niet 1 keer getwijfeld of verkeerd gereden. Een DIKKE PLUIM voor de organisatoren.

Hopelijk blijft dit jonge initiatief verder groeien.
Mij zien ze volgend jaar zeker terug.
Gebruikersavatar
PVDM
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: ma 11 feb 2008 21:45
Rijdt met: Trek feul ex9

Bericht door PVDM »

Vandaag de 62 km hier gaan rijden en heb even getwijfeld om mijn commentaar voor mij te houden en samen met de kleine vierhonderd andere deelnemers geen verdere reclame te maken maar eerlijkheid gebied mij om deze toertocht te voorzien van de nodige pluimen :-) De eerste vijftien a twintig kilometer waren van een zeer hoge mtb kwaliteit, prachtige bossen met zeer mooie technische klimmetjes, leuke single tracks. deze kwaliteit konden de organisatoren natuurlijk niet aanhouden maar het bleef desalniettemin boeiend en afwisselend rijden met hier en daar noch heel mooie technische passages. Bepijling was top, splitsingsborden en gevaarsborden stonden heel duidelijk opgesteld. Deze tocht zal zeker in de toekomst uitgroeien tot een topper als je weet dat de voorbereidingen gebeurd zijn door slechts vier personen. Proficiat mannen en jullie verdienen het dubbel aan deelnemers maar ik hoop stilletjes dat het zo blijft zodat we overal even vlot kunnen blijven rijden :wink:

Hartelijk dank voor deze prachtige zondag =D> =D> =D> =D>
Plaats reactie