Ma 15/08/2011 Poperinge :: 17de Mountainbike XL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MLamote
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 29 dec 2007 20:33
Rijdt met: Merida Big Nine

ma 15/08/2011 Poperinge

Bericht door MLamote »

Dit jaar ben ik van plan af te zakken naar Poperinge voor de 105 of de 125 km (hangt wat van de benen van de dag af)

Kan iemand mij zeggen wat de lastigheidsgraad van deze TT is (in vergelijking met bv. de herdersmarathon)

Grtn
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: ma 15/08/2011 Poperinge

Bericht door prideandglory1891 »

MLamote schreef:Dit jaar ben ik van plan af te zakken naar Poperinge voor de 105 of de 125 km (hangt wat van de benen van de dag af)

Kan iemand mij zeggen wat de lastigheidsgraad van deze TT is (in vergelijking met bv. de herdersmarathon)

Grtn
Zeker even lastig ( of mss zelfs lastiger) maar voor mij persoonlijk is de herdermarathon véél mooier. Meer bos, technischer...
Heb wel de indruk dat de hellingen in 't heuvelland iets steiler zijn dan de vlaamse ardennen.

Maar als je in Heuvelland ergens niet door mag, kunnen deze mensen er ook niets aan doen. De "groene" doen daar nogal over veel zaken moeilijk blijkbaar...
Als ge niet voldoende getraind bent en ge zijt van plan om hier een koerske te doen, veel plezier :lol:
MLamote
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: za 29 dec 2007 20:33
Rijdt met: Merida Big Nine

Re: ma 15/08/2011 Poperinge

Bericht door MLamote »

prideandglory1891 schreef:
Zeker even lastig ( of mss zelfs lastiger) maar voor mij persoonlijk is de herdermarathon véél mooier. Meer bos, technischer...
Ben ook wel fan van technische stukjes, dus wel jammer dat deze hier minder zijn, maar ja...
prideandglory1891 schreef:

Als ge niet voldoende getraind bent en ge zijt van plan om hier een koerske te doen, veel plezier :lol:
Ik heb wel al wat km's in de benen (dit jaar zo'n 3500) dus denk ik wel dat ik de km's aan zal kunnen. :wink: 't Is sowieso niet de bedoeling om te koersen, maar gewoon op een rustig tempo met enkele maten de tt af te werken. :-D 8)
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: ma 15/08/2011 Poperinge

Bericht door meester biek »

MLamote schreef:Dit jaar ben ik van plan af te zakken naar Poperinge voor de 105 of de 125 km (hangt wat van de benen van de dag af)

Kan iemand mij zeggen wat de lastigheidsgraad van deze TT is (in vergelijking met bv. de herdersmarathon)

Grtn
Ik vind de herder lastiger ...
Vorig jaar hier 105 gereden en in Maarkedal ook, was toch vermoeider na de Herdertocht, kan ook aan de vorm van de dag gelegen hebben.

Kom zeker opnieuw af, blijft mooie streek waar ik niet zo heel veel bike.
Veel op en af, afstand afhankelijk van wat we de komende weken uitspoken. :drunk: 8) :lol:
fietsertjeAnn
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 17:09
Rijdt met: Scott CR1 + Scott Scale 920 + Scott Spark rc

Bericht door fietsertjeAnn »

Heb in Poperinge al een paar keer de 120 km gereden en dit jaar de herdermarathon (lange afstand + extra lus).
Herdermarathon is inderdaad technischer en persoonlijk vind ik die toch ook wel zwaarder dan Poperinge. Poperinge toch ook wel een pracht van een organisatie en zeker een aanrader.
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Herdermarathon is idd lastiger + technischer. In Poperinge is het tussen de hellingen door relatief plat en kun je recupereren, in Maarkedal niet echt. Wel opgelet dat je je tussen de Cats en Cassel niet opblaast.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Vorig jaar hier de 126 km gereden en in 2009 de 86 km gereden en was toch tevreden over het parcours en de hellingen waarvan we er enkele zelfs meermaals hebben beklommen.
Dit jaar gaan we terug voor de 125 km als voorbereiding op de 100 km in houffalize. Uitrijden is het belangrijkste natuurlijk zoals vorig jaar al hoop ik ten zeerste dat die boerewegen waar ze grof steenafval hebben afgekapt richting Cassel er NIET meer bijzijn. Ik was kapot tegen dat ik daar de eerste keer van 4 de Cassel moest temmen.

MaC'Red 8)
clubje
Mountainbiker
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 11 jul 2008 13:16
Rijdt met: cube

Bericht door clubje »

weet er iemand de hoogtemeters van de verschillende afstanden? Op de site is de info per tocht niet leesbaar...
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

Dit jaar zal ik voor de eerste keer afzakken naar Poperinge voor de 125 km als voorbereiding op de Houffalizemarathon.
Hopelijk zijn de weersgoden goedgezind en kunnen we genieten van een mooie lange tocht.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Hier al vele malen de 125 gedaan en ook alle herderkes tochten en ik vind de herderkes een stukje lastiger en technischer!
Mijn tempo ligt hier 2 a 3 avs hoger dan bij de herderkes,zegt veel natuurlijk!?
Zwaartepunt hier vind ik de verscheidene cassel-beklimmingen in Frankrijk,alleen jammer van dat langere verbindingstuk!
Of ik ditjaar er terug bij ben,is nog niet zeker en t'zal in ieder geval voor max.100 km zijn!
Das dan wel een uur langer aprés,om te bekomen van het verlengde weekend! :wink:
Plaats reactie