Ma 15/08/2011 Poperinge :: 17de Mountainbike XL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Ieperbiker
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 21 nov 2008 17:44
Rijdt met: Niner Air Carbon

Bericht door Ieperbiker »

Moet editie 2004/2005 of 2006 geweest zijn.
Volgens mij was het editie 2006
Gebruikersavatar
pifte
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: di 05 mei 2009 19:11
Rijdt met: één met twee wielen

Re: ma 15/08/2011 Poperinge

Bericht door pifte »

prideandglory1891 schreef:
MLamote schreef:Dit jaar ben ik van plan af te zakken naar Poperinge voor de 105 of de 125 km (hangt wat van de benen van de dag af)

Kan iemand mij zeggen wat de lastigheidsgraad van deze TT is (in vergelijking met bv. de herdersmarathon)

Grtn
Zeker even lastig ( of mss zelfs lastiger) maar voor mij persoonlijk is de herdermarathon véél mooier. Meer bos, technischer...
Heb wel de indruk dat de hellingen in 't heuvelland iets steiler zijn dan de vlaamse ardennen.

Maar als je in Heuvelland ergens niet door mag, kunnen deze mensen er ook niets aan doen. De "groene" doen daar nogal over veel zaken moeilijk blijkbaar...
Als ge niet voldoende getraind bent en ge zijt van plan om hier een koerske te doen, veel plezier :lol:
Ben vandaag in kemmel vertrokken naar catsberg, amaai wat zijn er veel paaltjes en wandelpoortjes bij gekomen :-( zeker rond kemmelberg......
Om te mtb moet je op frans gedeelte zijn hier in ons belgen land wordt dat bijna onmogelijk ...... al de mooi tech afdalingen zijn niet meer te doen zonder eerst je velo door nauwe paaltjes te wringen :-(
Gebruikersavatar
Ieperbiker
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 21 nov 2008 17:44
Rijdt met: Niner Air Carbon

Bericht door Ieperbiker »

Ik ga altijd direct naar het Franse gedeelte biken: Boeschepe, cats,... .
Voor mij is da ook maar 10 km van m'n deur :-D en veel meer bikefun
Veel vriendelijker =D> mensen, en geen miserie :evil: ...met de locals.

De kemmel maar ook rode en zwarte berg zijn vooral de laatse jaren voor wandelaars en paardeliefhebbers aangelegd.
Individueel biken is er nog ok maar voor gasten die een toertocht zoals in dezen topic moeten organiseren moet dit een hel(lees frustrerend) zijn #-o
Pureestoemperke
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 24 jul 2006 01:14
Rijdt met: Cannondale

Bericht door Pureestoemperke »

Nog een woordje als parcoursbouwer : dat is idd één van de grote discussiepunten rond het gebruik van trage wegen : om quads en ander gemotoriseerd verkeer tegen te houden zijn er al diverse soorten en types poortjes gebruikt... en vaak zijn die niet echt ontworpen om een vlotte passage van een MTB'er te bewerkstelligen.
Het heeft al gezorgd voor ellenlange discussies tussen overheden en soort recreant als wandelaar, biker, ruiter, menner... Ieder poortje mag of kan niet zomaar open (zie ook weer vergunningen).
Het grote 'probleem' met de Kemmelberg is dat die zowat helemaal in handen is van de provincie en daar is de wandellobby heel sterk in geïnfiltreerd (niets tegen wandelen, hoor!) maar het resultaat is dat buiten de beide kasseistroken aan elke zijde (die men dus officieel als "onverhard" beschouwt...) er op de andere paden officieel de biker als 'niet gewenst' wordt beschouwd omdat dit voor 'gevaarijke confrontaties' met de wandelaars kan zorgen. Het onverharde pad naast het Frans oorlogskerkhof mag sedert enkele jaren énkel in klimrichting worden bereden en moet telkens speciaal aangevraagd worden bij de verschillende betrokken instanties...
Ook Frankrijk gaat deels die weg op... het pad naar de zendmast op de Catsberg is sedert vorig jaar ook verboden terrein. Het is wel zo dat we op overlegvergaderingen toch een kentering constateren en bepaalde 'overheden' tijdelijke (dus voor één dag) toestemmingen geven voor bepaalde paden maar de zone Kemmel blijft een heel moeilijke materie :( .
Daarom ook dat we die bult een jaartje laten rusten in de hoop volgend jaar met iets anders/nieuws uit te pakken.
Toch nog dit : mensen als Pierre Hubau (de plaatselijke boswachter) zijn vaak jammergenoeg de kop van Jut hoewel ze achter de schermen veel meer voor de MTB doen dan op het eerste zicht zou blijken. Dus opletten met kritiek te spuien op de mensen te velde : bepaalde voorstellen duren soms jaren eer die gerealiseerd kunnen worden en uiteindelijk moet er altijd een compromis worden gezocht hé. Intussen is het wel zo dat veel organisatoren (meestal dus vrijwilligers) er de brui aan geven door die administratieve rompslomp met al die versnipperde bevoegdheden...
Gebruikersavatar
spider81
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 26 jul 2011 10:13
Rijdt met: granville

mtb poperinge

Bericht door spider81 »

IK kan jammer genoeg de 15e er nooit bij zijn in Poperinge... :(
Gebruikersavatar
Chriske
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: za 31 mar 2007 19:23
Rijdt met: Cube AMS 100 hpc, Trek 6000, Canyon Spectral

Bericht door Chriske »

Die hoogtemeters vallen goed mee! count me in voor de 120!
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Chriske schreef:Die hoogtemeters vallen goed mee! count me in voor de 120!
Allemaal relatief natuurlijk. Het is geen hooggebergte maar andere denken dat het bijna plat is omdat het op 40km van de kust ligt.
Dit jaar wel ietsje minder hoogtemeters maar meer meters offroad.
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Naar jaarlijkse gewoonte ook nu weer wat meteo-nieuws vanuit Poperinge.
http://www.mtbpoperinge.be/index.php?op ... &Itemid=17
Gebruikersavatar
Dekker
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: za 12 feb 2005 11:00
Rijdt met: Thompson

Bericht door Dekker »

Naar jaarlijkse gewoonte komen we ook dit jaar met een bende keybones uit Rekkem af! Poperinge is een klassieker voor ons, en al jaren een topper!
Ik vertrek rond 8u met 2 companen voor de 120km. Net als vorige jaren een goede voorbereiding voor de Houffamatarhon.
Andere keybones kiezen voor de 85, 65 of 45km
toet maandag! :bounce:
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

ja miljaar 2de keer op rij moeten missen! kmoet gaan werken #-o #-o
Plaats reactie