Zo 10/07/2011 Ingelmunster :: 6° Zomertocht der Brigandbiker

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bwjr74
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 18 mei 2010 21:11
Rijdt met: trek

Bericht door bwjr74 »

Na de commentaren van de zaterdag het er toch maar op gewaagd, want 's morgens om 6u opstaan om om 9u in Eperlecques te zijn, zag ik niet zitten.

Zeer positieve punten (zie ook bij anderen): toeristiche rondrit in kasteelpark, Klein Zwitserland ('k dacht dat dit heuveltjes zouden zijn, maar 't was eerder een inzakking :)), zeer technische stukken tegen de autowegberm, mooi stukken langs 't water, goede organisatie (plaatselijke biertjes !)...

Die eerste lus voor de 73 en 42 km was minder : vooral asfalt. 5x van links naar rechts tussen 30 bomen in iemand zijne tuin is niet mijn ding. De bmx bumps waren wel leuk, maar om daarvoor een bijkomende lus te maken. Jammer van 't bos dat we genaderd zijn.
Heb ook serieus gevloekt toen we 2m naast een nieuw fietspad door nen holderdebolder berm werden gestuurd. karaktertraining zeker :)
Laatst gewijzigd door bwjr74 op wo 13 jul 2011 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

bwjr74 schreef:Na de commentaren van de zaterdag het er toch maar op gewaagd, want 's morgens om 6u op staan op voor 9u in Eperlecques te zijn, zag ik niet zitten. 'k zit met wat gemengde gevoelens.

Positieve punten (zie ook bij anderen): toeristiche rondrit in kasteelpark, Klein Zwitserland ('k dacht dat dit heuveltjes zouden zijn, maar 't was eerder een inzakking :)), zeer technische stukken tegen de autowegberm, mooi stukken langs 't water, goede organisatie (plaatselijke biertjes !)...

Echter voor iemand die gewoon is om in 't Hageland en Waals-Brabant te fietsen is dat holderdebolder toch een aanslag op de rug en andere gewervelden. Wellicht ontbreekt het bij jullie aan mooie gladde bospaden (? de ondergrond), maar als er een fietspad is waarom dan persé een strook door 't gras (karaktertraining ?).
Die eerste lus voor de 73 en 42 km snapte ik ook al niet echt : asfalt tot er ergens 30 bomen in iemand zijne tuin stonden en dan 5 keren van links naar rechts tussen deze + wat verder volgens mij wat ze het crossparcoersje noemanden (was leuk maar om voor 5 hobbels zo ver om te rijden ??, we zijn nochtans een bos genaderd maar mochten we wellicht niet in)
Hallo,

Ik begrijp je commetaar wel ergens en kan er best inkomen dat veel andere streken meer te bieden hebben.
Ik weet ook wel dat je je commentaar niet kwalijk bedoelt dus reageer ik liever als parcourbouwer i.p.v. het over te laten aan anderen die meereden.
Die eerste lus was de minst uitdagende dat klopt en ik wist dat ook.
De tuin was van één van onze leden is idd wat afgelegen maar was al jaren geleden dat het er nog inzat. Het is wat op het laatste aan de tocht toegevoegd want kreeg het laat door dat we er terug door mochten waardoor de aanloop ernaartoe niet ideaal was al zat er toch wat off road in naar ginder al was het niet veel. We konden nog off road verder in dat gebied bijvoegen maar dan gingen we afstand teveel krijgen.

In deze lus zat wel de kasteeldreef en dat is de enige dreef in de verre omtrek eigenlijk beetje must om deze er in te steken dan hé.
Er zitten ook enkele off-road passages in op een woonwijk.
verder bevat deze lus een stuk groenzone in Izegem en sluit vervolgens aan op de off road langs het kanaal.
Wel allemaal niet echt spectaculair maar bolt allemaal vrij goed ook de off road in dat stuk en dat mag wel voor een langere afstand in onze mening.

Wat betreft bosje heb je het over hebt dat is het merelbos.
Hebben we ooit aangevraag bij bos en groen en nee we mogen er niet door.
Hun antwoord was dat dit bos niet ontworpen was voor mtb gebruik.
En ja daar bolt het wel idd lekker
(oei mocht ik net zeggen betrapt :oops: :wink:)

In Kachtem is er nog een bos ook dat blijkt niet voor mtb ontworpen.

In Ooigem hebben die ook een weide gekocht die achter een bosje ligt.
Vroeger was dit een beetje een gedoogzone niemand maalde er om als mtb ers er door reden. Maar sedert de weide van boe en groen is is ook dat verboden terrein.

Vandaar dat er zo creatief mogelijk omgesprongen wordt met wat er overblijft en wat er soms gecreëerd werd door ons Brigandsbikers en door andere mtb'ers en organisaties uit het verleden.
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Hier zaterdag ook komen fietsen.
Dit is TOP voor de streek.
Meer kan erniet uigehaald worden denk ik.

Ook enkele originele passage's:

Klein Zwitserland, Crossparcours..
Hoeft niet altijd in dezelfde richting te zijn hé..

Dat er hier sommigen zeggen dat er veel baan in zat, dat kon zijn, maar als er geen bos ligt, kan je er niet vlug eentje aanplanten denk ik zo
After_Gold
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 01 mar 2010 16:46
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp Carbon '10
Contacteer:

houdertje edge 705

Bericht door After_Gold »

hey, heeft iemand toevallig geen houdertje voor een edge type 705 over?
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: houdertje edge 705

Bericht door prideandglory1891 »

After_Gold schreef:hey, heeft iemand toevallig geen houdertje voor een edge type 705 over?
Aangezien ge dit vraagt in de topic van de TT van Ingelmunster, ja, in vdk mobile, te ingelmunster.
Gebruikersavatar
pompier
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: di 02 dec 2003 22:13
Rijdt met: scott rc30

Re: houdertje edge 705

Bericht door pompier »

After_Gold schreef:hey, heeft iemand toevallig geen houdertje voor een edge type 705 over?
Ja ikke,maar moest de eerlijk dief de EDGE terugbrengen die getolen werd(Ca. een jaar terug) zou onze voorzitter niet content zijn als ik dan het houdertje niet meer heb !
Waarom vraag je dat eigenlijk?Er zijn er toch twee meegeleverd!
After_Gold
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 01 mar 2010 16:46
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp Carbon '10
Contacteer:

Re: houdertje edge 705

Bericht door After_Gold »

pompier schreef:
After_Gold schreef:hey, heeft iemand toevallig geen houdertje voor een edge type 705 over?
Ja ikke,maar moest de eerlijk dief de EDGE terugbrengen die getolen werd(Ca. een jaar terug) zou onze voorzitter niet content zijn als ik dan het houdertje niet meer heb !
Waarom vraag je dat eigenlijk?Er zijn er toch twee meegeleverd!
Tweedehands gekocht, heb houdertje voor mijn koersfiets, maar niet voor mtb. :wink:
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Bericht door slappetieze2 »

8) 8) Zijn er hier nog fotoos getrokken ????????? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

slappetieze2 schreef:8) 8) Zijn er hier nog fotoos getrokken ????????? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Er was een vader van een deelnemer die zondag zijn zoon volgde met de wagen om op bepaalde plaatsen foto's te trekken.

Misschien is het deze die je zag.
Zelf hadden we geen vaste fotograaf beschikbaar om foto's te trekken.
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Bericht door slappetieze2 »

:wink: :wink: Okidoki geen probleem :lol: .









GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
Plaats reactie