Zo 03/07/2011 Boom :: Summer Bike Festival

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

Ook voor de eerste keer van de partij vanuit W-Vl en vooral genoten van de 1ste lus , die we dan ook direct 2X na elkaar hebben gedaan. De eerste keer veel volk die wandelde en de boel ophielden , op een niet eens zo technisch parcours. Hebben er zelfs naar beneden zien wandelen in die kaarsrechte afdaling naar de wei toe.
De tweede passage was er al heel wa minder volk en konden we zonder problemen overal blijven rijden. Slechts éénmaal van de fiets, bij die gladde trapjes omhoog.
Na de bevoorrading was het heel wat minder met toch heel wa asfalt.
Hier en door nog een mooie passage door een bos, waar we goed konden doorvlammen. Gekomen voor 57 km ( 17+40) maar een beetje ontgoocheld qua afstand, na 52 km al terug aan de aankomst. Nog wa rondgeslenterd tussen de standjes en daarna terug richting huis.

Groeties
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Parkoers lag er perfect bij met overal voldoende grip, dus alles was goed te doen.
Het zou een ander paar mouwen zijn na een nachtje regen.
Tof om zulk een track ineen te kunnen steken op zo'n beperkte oppervlakte van het domein.
Hier en daar een lus gemaakt om een afdalinkje opnieuw te kunnen doen, want er was precies meer drukte dan vorig jaar op deze tt en dus wandelaars...
Dacht in het bos van Reet ook eerst dat we noodgedwongen omgeleid werden door de Groene Khmer's.
De tracks liggen er in lusvorm, dus met de versie van vorig jaar in het hoofd nog een deel kunnen recupereren en er zo wat meer singletrackplezier uit kunnen halen.
Terwijl ik naar huis vertrok een mooi afdalingske naast de betonnen trap van de parking zien liggen.
De ingang lag bovenaan de trap achter de houten omheining...Met nog een laatste 'Boomse afdaling' achter de kiezen tevreden naar huis gefietst.
Gebruikersavatar
Hookipa
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 11:31
Rijdt met: a mean green machine

Bericht door Hookipa »

Dickie schreef:Parkoers lag er perfect bij met overal voldoende grip, dus alles was goed te doen.
Het zou een ander paar mouwen zijn na een nachtje regen.
Tof om zulk een track ineen te kunnen steken op zo'n beperkte oppervlakte van het domein.
Hier en daar een lus gemaakt om een afdalinkje opnieuw te kunnen doen, want er was precies meer drukte dan vorig jaar op deze tt en dus wandelaars...
Dacht in het bos van Reet ook eerst dat we noodgedwongen omgeleid werden door de Groene Khmer's.
De tracks liggen er in lusvorm, dus met de versie van vorig jaar in het hoofd nog een deel kunnen recupereren en er zo wat meer singletrackplezier uit kunnen halen.
Terwijl ik naar huis vertrok een mooi afdalingske naast de betonnen trap van de parking zien liggen.
De ingang lag bovenaan de trap achter de houten omheining...Met nog een laatste 'Boomse afdaling' achter de kiezen tevreden naar huis gefietst.
Groene Khmer's., der heeft iemand mij onderweg die opmerking gemaakt iemand met ne mtb.be tenue, een tijdje samen gereden maar het ging mij wat te snel.
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

Hookipa schreef:
Dickie schreef: Dacht in het bos van Reet ook eerst dat we noodgedwongen omgeleid werden door de Groene Khmer's.
De tracks liggen er in lusvorm, dus met de versie van vorig jaar in het hoofd nog een deel kunnen recupereren en er zo wat meer singletrackplezier uit kunnen halen.
Groene Khmer's., der heeft iemand mij onderweg die opmerking gemaakt iemand met ne mtb.be tenue, een tijdje samen gereden maar het ging mij wat te snel.

De singletracks in het dennenbosje in Reet mogen we niet meer gebruiken, bos is van OCMW Mechelen maar beheerd door Natuurpunt. Volgens hen gaan die singletracks helemaal dichtgroeien... (woehaha ROFL :lol: #-o )
Wij hadden het dit jaar uitgepijld zoals we mochten, dus enkel de bredere paden maar zondagochtend was onze bepijling al gesaboteerd en liep dus zoals geweten één en ander mis...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

@Hookipa, Jij reed ook met een fully zekers, blauw truitje?
Ik was idd nog in de 'oude' tenue onderweg. :wink:
@farmer
Singletracks in Reet mogen niet meer gebruikt worden?
Nieuwe natuurmissie: zo veel mogelijk met de mtb het bos intrekken, zodanig dat de vogeljonkies en andere beestjes gewoon worden aan de mountainbikende mens en leren dat die ongevaarlijk is. :wink: :lol:
Gebruikersavatar
ice.man
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 22 jun 2011 15:48
Rijdt met: Merida matts HFS special edition

Bericht door ice.man »

Ik als beginner moet zeggen dat ik het daar zeer leuk vind,ben er al paar keer gaan rijden (trainingsparkoer)en je kan het daar zo moeilijk maken als je zelf wilt (zonder TT natuurlijk),daar waar iedereen stil bleef staan op da hellingkje om vervolgens af te dalen,wel daar op u rechter kant ligt een ferme afdaling als ze die er hadden bij genomen dan waren er veel ongelukken gebeurt,ik heb 3 x geprobeert en dan ben ik daar van de week naar beneden gereden cool en sindsdien durf ik toch redelijk wa afdalingen doen en het was de 3de keer dat ik met een mtb reed :-).

Ik weet daar nog wel goei stukjes om te rijden en is maar 3 km van mijn deur :-) leve de boomse ardennen

voor mij was het de eerste tt dat ik gedaan heb en was content en smaakt naar meer
Gebruikersavatar
Hookipa
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 11:31
Rijdt met: a mean green machine

Bericht door Hookipa »

Dickie schreef:@Hookipa, Jij reed ook met een fully zekers, blauw truitje?
Ik was idd nog in de 'oude' tenue onderweg. :wink:
idd. That's Me :-D
Gebruikersavatar
crazy rush
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 mei 2008 19:41
Rijdt met: cannondale rush 08

Bericht door crazy rush »

farmer/cowboy schreef:
Hookipa schreef:
Dickie schreef: Dacht in het bos van Reet ook eerst dat we noodgedwongen omgeleid werden door de Groene Khmer's.
De tracks liggen er in lusvorm, dus met de versie van vorig jaar in het hoofd nog een deel kunnen recupereren en er zo wat meer singletrackplezier uit kunnen halen.
Groene Khmer's., der heeft iemand mij onderweg die opmerking gemaakt iemand met ne mtb.be tenue, een tijdje samen gereden maar het ging mij wat te snel.

De singletracks in het dennenbosje in Reet mogen we niet meer gebruiken, bos is van OCMW Mechelen maar beheerd door Natuurpunt. Volgens hen gaan die singletracks helemaal dichtgroeien... (woehaha ROFL :lol: #-o )
Wij hadden het dit jaar uitgepijld zoals we mochten, dus enkel de bredere paden maar zondagochtend was onze bepijling al gesaboteerd en liep dus zoals geweten één en ander mis...
ik denk dat ge het dennenbos in rumst bedoeld
en ik heb de luskes er zelf aangemaakt daar er geen plijtjes stonden.
Ik ben er zeker van dat dit niet zal dichtgroeien daar ik er elke week ga rijden 500 meter van mijn deur en in de winter zit dat daar vol cyclo crossers
juist in de jacht moet ge een beetje oppassen da ze U NIET AFKNALLEN
voor de rest heb ik daar nog geen last gehad en ik rij daar toch al een tiental jaren dus ??
Gebruikersavatar
Danny MTB Vorselaar
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 mar 2011 20:34
Rijdt met: Granville pulse V1

Bericht door Danny MTB Vorselaar »

Hier het filmke van de TT in DE Schorre (Boom)

www.youtube.com/watch?v=UjXulHbilCw

:wink:
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Bericht door deadric »

Heeft iemand hier een GPS track van? Alvast bedankt !
Plaats reactie