Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Kluis

Bericht door tipi »

Terug van de 50 km. Wat een lekker tochtje =D> Als je natuurlijk zoals ik de westvlaamse pannenkoekenparcours gewoon bent kom je toch een aantal keren jezelf tegen :oops: Dan maar ff afgestapt en van de mooie streek genoten :lol:
Super parcours met goede bevoorradingen
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Bericht door PsYchO66 »

Keek uit naar het droge parcours, maar blijkbaar afgelopen nacht een regenbui gehad die het toch hier en daar wat vettig maakte. Die holle weg van op de foto enkele pagina's terug was nauwelijks te herkennen. Van 'vliegen' was hier geen sprake, ge moest begot bijtrappen om bergaf vooruit te geraken! :-)

Heb uiteindelijk iets van een 73km gereden (de 80 maar zonder de Ronse-lus).
Het beest zonder al te veel problemen opgereden bij mij eerste kennismaking. Die klim aan de afgezaagde boom is niet gelukt, de stortbui die intussen was gepasseerd had het iets te glad gemaakt... De laatste 'hard' klim dan weer wel gelukt. Al bij al dus content, maar zal toch nog eens moeten terugkomen voor die ene :evil:

Bij de eerste bevoorrading was het idd maar pover, van rijsttaarten, suikerwafels en bananen was daar toch ook geen spoor meer als ik daar kwam. De rest was wel dik in orde!
Verder nog een klein minpuntje; een euro extra om warm water te krijgen... Oké ge moet het doen met wat ge hebt aan u startlocatie, maar kunde geen jetonneke geven bij de inschrijving ofzo (diegene die niet douchen kunnen er dan een drankske mee pakken ofzo)
En misschien een afspuitslangske meer zou ook niet overbodig zijn, het weer hebt ge natuurlijk niet in de hand.

Tot zover het mierenneuken op de bijkomstigheden, verder was alles pico bello in orde. Hetgene waar we uiteindelijk voor komen was dik in orde: schitterend en zwaar parcours, we like :-D
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

@ Tipi, precies heel content met die meervoudige reacties... #-o
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Is dat hier om de pagina's.te vullen tipi?
Vanaf de derde herhaling is het hier tracteren zulle! :lol:
Wegens omstandigheden maar laat aangezet(voor't beloofde schoon weer ook),en de start in't bos op de hoogste toppen lag
er vrij muddy bij,zei het deels kapotgereden!
Zeer mooie privé naar de eerste bev.,die alweer zeer verzorgd waren! =D>
Daarna niets dan goeie ondergrond,prachtig parcours en schoon weer,tot rond 1 uur wat gedruppel en net voor 2 een korte plensbui!
Gevolg was een verry slippery afdaling in Heynsdaele en verder ook terug modderig!
Dus geen 5/5 al scheelde het echt niet veel op de laatste 2 moeilijke zone's in het Kluisbos!
Al content het beest eindelijk klein te hebben gekregen bij de tweede poging met een dubbel-krankset! :bounce:
Heb er hier trouwens een zien oprijden met een 11-23 casette-tripple!! #-o =D>
Eén pijltje gemist op de dubbele lus aan de scherpenberg,maar later teruggekeerd vanaf de bev. om deze alsnog te doen!
Alzo aan 88 km gekomen en ietske minder dan 5 uur bikeplezier(en ook afzien bergop)! =D>
Ook nog bedankt aan de mensen met de fietspomp voor de start,en de org.om mij terug een reserve biba te verkopen! =D>
Gebruikersavatar
frederikrooms
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 24 mar 2011 18:23
Rijdt met: Kona King Kahuna, Cube Reaction SID blue, Scatto Nighttrain

iets gemist?

Bericht door frederikrooms »

Blijkbaar zijn alleen de forumgebruikers in vorm want algemeen lag het niveau soms jammerlijk laag :) Maar het blijft natuurlijk altijd recreatief en toegankelijk voor iedereen!

Leuke route, goed bewegwijzerd! Aan de ondergrond kunnen jullie niets doen want zo'n bossen zijn altijd wat modderachtig. De bevoorrading vond ik ook prima, al had ik graag nog een boterhammeke gegeten na de rit. Moest nog met fiets naar Gent rijden, maar onderweg een hongerklopke gekregen :)

Volgend jaar opnieuw van de partij!
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Bericht door 5peedy »

65 km gebold. (68 op de teller) Vrij laat gestart, dus ik dacht dat de eerste bevoorrading daardoor zo mager was. De andere bevoorradingen waren wel ok.

Geluk bij die bui. We waren juist die wei ingewandeld toen de sluizen echt goed open gingen en konden daar even schuilen onder de bomen. Laatste stuk Kluis was zeer slijkerig, waarschijnlijk ook mede door die nieuwe buien.

We hebben ons weer goed geamuseerd.

Ik vond dat ene plat rechtoerechtaan lusje bos in het tussenstuk na de pater wel onnozel. Rechts het bos in, 200 m rijden bochtje terug om weer op dezelfde plaats op de asfaltweg te komen. Ik zie daar geen toegevoegde waarde in.
Gebruikersavatar
winnitou
Mountainbiker
Berichten: 973
Lid geworden op: di 15 apr 2008 20:40
Rijdt met: trek 6900

Bericht door winnitou »

Hier is duidelijk zeer veel werk en moeite ingestoken. =D> =D> =D>
Prachtig parcours en prima organisatie.(maar zeker niet te onderschatten)

Gestart voor de 65 km maar mij duidelijk overschat. :oops:
Ben nooit een berggeit geweest en zal dat nu ook zeker niet meer worden.

Na de beklimmming van de Hotond was de jus volledig uit de benen en heb ik er de brui aan gegeven (lees : verdergereden on road)
Toch stond er nog 62 km op de teller bij aankomst en daar kunnen we zeker mee leven.
Bij mijn eerste kennismaking met het beest ook al even moeten afstappen voor een 10-tal meter op het steilste deel. :oops:

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Kluis

Bericht door tipi »

Rock Rider schreef:@ Tipi, precies heel content met die meervoudige reacties... #-o
Heb het zeven keer gepost omdat ik zeven keer gestorven ben onderweg :lol:
Gebruikersavatar
B@rt
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: do 23 mar 2006 22:01
Rijdt met: BMC Fourstroke FS 02

Bericht door B@rt »

supertochtje gereden alleen slechte banden keuze maar dat had iedereen een beetje voor
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Na een schrikkeljaar deze morgen met goede moed gestart echter bleek algauw dat het niet met de beste benen zou zijn , heb een sterk vermoeden dat de (voor mij) dodelijke coctail hier voor tussen zit zijnde
onmiddelijk na de start zwaar klimwerk waardoor m'n moteurke i.p;v. kalmkes warmlopen onmiddelijk chauffeerde ](*,) en dan nog het kruim van de grysperre's die tegen de noene moesten binnen zijn #-o #-o

Na een 30-tal km dus een gat (gaatje) moeten laten en op eigen tempo verder gebold.

Niettegenstaande ik nooit een berggeit zal zijn toch door het parcours en het aangename gezelschap van iedere meter genoten. =D> =D>

PS. 1e bevoorrading was inderdaad nogal minnetjes (nochtans om 08.00H vertrokken) en k'vraag mij af wat het zou geweest zijn mocht het NIET droog gelegen hebben zoals de posts gisteren meldden 8)
Plaats reactie