Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
afdalerke
Mountainbiker
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 24 dec 2007 15:23
Rijdt met: cube race

Bericht door afdalerke »

jodelaietie schreef:
pearl jam schreef:
is dat hetzelfde beest als in de herdersmarathon?
Yep, maar je zal wel het verschil merken aan het beest of je het beklimt na ongeveer 35km (bij ons) of na +100km (Herders).
Enkel voor de langste afstanden, splitsing juist ervoor !
Aub respect voor dit stukje natuur !
Wij zijn wel niet zo barbaars als de Herders :-D , het Pirronpad (stekelvarken) mag je naar beneden.

toch nog 1 organisatie die beetje compassie heeft .
iets wat ze bij de herders niet kennen .laat beest maar komen
heb er nog eitje mee te pellen .
kijk er al naar uit om 19 juni na de kluis te komen biken
start om 7u30 in moen
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Allé ze gaan hier allemaal dat beestje opvliegen na "slechts" 35 km's biken??? :lol:
k'Weet niet als het pironpad(stekelvarken)naar beneden rijden,een cadeau'tje is hoor??
Ga je hier in de fout kan het een"tuimelperte" worden,bergop daarentegen kom je er meestal vanaf met een voetjes zetten!? :wink:
Wat zeker elk jaar een cadeau is,is het fantastische parcours en dito organisatie,en dit al veeeeele jaren lang! :bounce:
Gebruikersavatar
jootje
Mountainbiker
Berichten: 377
Lid geworden op: za 23 dec 2006 19:33
Rijdt met: Canyon CF SL 29

Bericht door jootje »

Hier weer present voor de langste afstand!
Jammer van al die HM :-? Ik klim wel graag maar daal niet graag :-D
Mijn kalender voor de twee komende weekends ziet er weer super uit.
Tot voor een paar jaar hadden we altijd de combinatie Joybikers Ronse die ons het beste uit Pays des Collines en de rand met de Vlaamse Ardennen voorschotelden, gevolgd door deze uit Kluisbergen. Zalige combinatie, maar zonder overlappingen.
Ronse is er al tijdje mee gestopt maar ik bid op mijn blote knietjes dat Flobecq, een weekje voor Kluisbergen deze leegte kan opvullen [-o< [-o< [-o<
Tel er in deze hoek dan nog de Herdermarathon bij en de Heilige drievuldigheid is weer hersteld #-o
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

jodelaietie schreef:Daarnet onze voorzitter gezien met goed nieuws, na vele bezoeken/bellen heeft hij nog een privédooorsteek in het kluisbos dat nog nooit in onze tocht zat kunnen toevoegen. =D>
heel benieuwd..... :wink: wat voor "onbekend" ......hmmm zou ik er ooit gereden al eens gereden hebben.... :oops: :roll:
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Bericht door jodelaietie »

prideandglory1891 schreef:
IvanIvankov schreef:Vorig jaar nen serieuze hongerklop op den Trieu en dan praktisch omvergevallen van miserie op die steile wortelklim die volgde. Dit jaar een herkansing?

Verder was het wel een heel mooie tocht dus iedereen zeker afkomen :bounce:
Die wortelklim in het kluisbos bedoel je?
Jammer dat de mannen van "bos en beheer" het nodig vonden om deze mooie boom om te zagen, want nu kan je er enkel nog rechts boven rijden (links zou eens moeten vrijgemaakt worden) en laat de rechter kant nu eigenlijk wel heel goed liggen.
Voor hun boompje-zaag was het echt moeilijk om boven te rijden, nu gaan er veel boven rijden denk ik.
De boom van de Sablière zit er terug in , zo'n 2 km voor de aankomst, zal puffen worden ...
Ter nagedachtenis van de beroemde boom nog een fotooke.

Is inderdaad gemakkelijker geworden maar ik zie toch geen 5% bovenrijden zo dicht bij de aankomst . :wink:
Afbeelding
1km verder volgt nog een 25% neep , 1km voor de aankomst ... , we laten jullie de keuze 100meter ervoor om hem te doen of niet :
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jodelaietie op wo 08 jun 2011 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Bericht door jodelaietie »

blubberduck schreef: heel benieuwd..... :wink: wat voor "onbekend" ......hmmm zou ik er ooit gereden al eens gereden hebben.... :oops: :roll:
Is niks spectaculair , privaat boswegelke naar de 1ste bevoorrading een beetje verder bij het kasteel van Calmont. Mooie plaats om te genieten van een Aquariuske :
Afbeelding

Voor ieder gelieve dus na de tocht deze doorgang niet meer te nemen en ook de andere private stukken (vooral gps-rijders nadien) te respecteren. Je kan er meestal zo rond rijden.
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Bericht door jodelaietie »

"Vernieuwde" holle weg. (down)
Bij volle snelheid kan je hier 41 keer vliegen. :wink:
Een fully bewijst hier zijn diensten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

jodelaietie schreef:"Vernieuwde" holle weg. (down)
Bij volle snelheid kan je hier 41 keer vliegen. :wink:
Een fully bewijst hier zijn diensten.
Afbeelding
Kan er ook rechts van de holle weg gereden worden? Of mag dit niet?
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

prideandglory1891 schreef:
jodelaietie schreef:"Vernieuwde" holle weg. (down)
Bij volle snelheid kan je hier 41 keer vliegen. :wink:
Een fully bewijst hier zijn diensten.
Afbeelding
Kan er ook rechts van de holle weg gereden worden? Of mag dit niet?
yes yes yes please, my favorite up & down track :wink:
Laatst gewijzigd door blubberduck op do 09 jun 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

jodelaietie schreef:
blubberduck schreef: heel benieuwd..... :wink: wat voor "onbekend" ......hmmm zou ik er ooit gereden al eens gereden hebben.... :oops: :roll:
Is niks spectaculair , privaat boswegelke naar de 1ste bevoorrading een beetje verder bij het kasteel van Calmont. Mooie plaats om te genieten van een Aquariuske :
Afbeelding

Voor ieder gelieve dus na de tocht deze doorgang niet meer te nemen en ook de andere private stukken (vooral gps-rijders nadien) te respecteren. Je kan er meestal zo rond rijden.
toeme, ik dacht aan de overzijde waar je links aan het begin van het bos inrijd helemaal naar beneden en pas terug bovenkomt (supersteile klim) bijna (rechtover ingang wandelpad aan de overzijde) aan de vierschaar....machtig stuk 8) alleen privé dus daarom hoooooopte ik ...
Plaats reactie