Zo 05/06/2011 Dikkebus :: Tweelandentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
phane
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 08 nov 2008 21:41
Rijdt met: Trek

wandeltocht

Bericht door phane »

De reden voor het wijzigen van het parkoers staat te lezen op de website. Hun organisatie valt samen met een wandeltocht en om wrevel tussen beide partijen te vermijden, hebben ze ervoor gekozen hun parkoers te verleggen. Wat mij betreft een slimme beslissing want het mag ook geen wedstrijdje wandelaars ontwijken worden.
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Bericht door Turfke »

Zondag staat deze op het programma
Benieuwd wat het "vernieuwd parcours zal bieden
sneeuw
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 29 okt 2009 22:20
Rijdt met: thompson

Bericht door sneeuw »

Net terug! èèn woord: slecht! Kan verstaan dat je door wandeling een ander parcour moet maken! Heb de 49 gedaan die er 53 waren. De eerste 6km en de laatste waren gewoon weg. Als er over de volledige rit 10% offroad is is het al veel. De bevooraading krijg je al na 18km en dan geen meer gezien. Sorry maar da kan echt niet. Zwaar ontgocheld! Mensen die morgen willen starten zoek maar iets anders
stempelke
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 14 mar 2010 22:53
Rijdt met: scott spark 30

Bericht door stempelke »

1 WOORD:TRIESTIG
hier de 78 km gereden,met zeker meer dan 60 km asfalt :evil:
Ik kan me niet inbeelden dat de organisatie nog maar van deze week
op de hoogte is van die wandeltocht...ofwel kijk je voor een andere datum
ofwel informeer je de mensen dat ze met de koersfiets kunnen komen.
Op de 57 km blijkbaar 3 bv'en.....op de 76...2 #-o
Hopelijk morgen nog minder volk dan vandaag,want dit is er echt over!!
Gebruikersavatar
Klimmerken
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: di 19 okt 2004 09:31
Rijdt met: Gary Fisher (Hoo Koo E Koo)

Bericht door Klimmerken »

Eerste stuk onverhard pas na 7km #-o . Veel baan. 2 bevoorradingen maar op 76km. Wel mooie asfaltwegen en lastige omloop. Bepijling ondermaats. Toch wel genoten van deze toertocht.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Voor dag en dauw vertrokken voor de grote , was van plan ne keer door te vlammen maar nooit verwacht aan de 1e bevoorrading aan te komen met AVG van 27.6 #-o #-o #-o , zegt veel over het 1e stuk.

Aan deze 1e bevoorrading na wat zoekwerk , want pijltje stond naar links en was blijkbaar rechtdoor :roll: , ook maar effectief doorgereden daar er van bevoorrading nog niets te bespeuren was , had ik geweten dat de volgende pas 40Km verder zou komen...... :-? :-?

Na de 1e bevoorrading vond ik het albijal nog meevallen maar ben zeker meer voorstander van het originele parcours , had de indruk dat men op het laatste moment vlug een nieuw parcours ineen heeft moeten plooien.

Aan de meet nog een 23.9 en dus veeeeel vroeger dan verwacht thuisgekomen :lol: :lol:
Iemand een idee van de hoogtemeters?

Maar allee , kan gebeuren , volgend jaar herkansing :wink:
roy111
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 30 aug 2004 13:43
Rijdt met: 9.8

Bericht door roy111 »

KUBA schreef: Iemand een idee van de hoogtemeters? :wink:
77.6km 737 HM, voor de rest niets positiefs te melden
Gebruikersavatar
Gunther11
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 29 jun 2004 22:18
Rijdt met: Specialized Epic HT

Bericht door Gunther11 »

KM's asfalt en slechte boerewegen. Dit vat zo ongeveer de tocht samen. Vroeger was dit een degelijk parcours, nu amateuristisch en niet MTB-waardig. De zone Cats was nog het enige posittieve (en dan nog maar magertjes in de offroad) maar dan moest je de grote tour rijden. Laat volgende keer die wandelaars maar de asfalt opzoeken of een andere datum zoeken.
Gio007
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 14:14
Rijdt met: cube

Bericht door Gio007 »

Gestart voor de 49. Afstand klopte niet! Misreden in, Abele pijltje hangde wel heel erg slecht. Een bevoorrading op de 49 die bovendien veel te vroeg kwam en met dit weer is een tweede echt geen overbodige luxe.

In vergelijking met vorige edities heel slecht. Jammer. Enige pluspunt, we hebben wa kilometers gebold....
Gebruikersavatar
Dreamcatcher
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 10:43
Rijdt met: Ridley Ignite Team, Ridley Ignite FS

Bericht door Dreamcatcher »

Gestart voor ? , wist ik toen nog niet.
Dan maar ingeslaan voor de 55km die bij de aankomst 58km waren.
Hoogte meters op deze afstand was 455.

Op deze afstand waren er ook maar 2 stops (weet niet waar jullie er drie gezien hebben ik in elk geval niet), op de tweede slecht, stinkend water die net zo ruikt alsof je uwen aalput opendoet en er uwen neus eens insteekt. (en dat is geen grap!)

Voor de rest treed ik de anderen bij, kies morgen iets anders of kom af met uwen koersfiets.
Plaats reactie