Zo 29/05/2011 Banneux :: 11ème Rando Les Amis VTTistes

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
loros
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 14 dec 2007 17:16
Rijdt met: SENSA

Bericht door loros »

Vandaag eerste maal afgezakt naar deze TT. Heb in deze regio nog niet veel ervaring maar toch direct voor de 58km gekozen. Snel na de start zaten we in een mooie afdaling in de bos gevolgd door een heftige beklimming om 9km later terug aan de start te passeren.We wisten direct wat ons te wachten stond :-D . De eerste en tweede bevoorading volgde elkaar wel snel op maar dat is muggen ziften hé.Het vermelden waard was een zeer lang afdaling over rotsen en door rivieren(ik denk de niglinspo of zoiets).deze afdaling is echt een test voor mens en bike :bounce: .Vlak erna volgde een zeer lange helling waar ik constant hartslag 170 had en de kilometerteller niet boven de 6km/h ging.Manman wat was dat zwaar.De derde stop was op 10km voor het einde en daar voelde ik stilaan de krampen komen,er gebeuren blijkbaar niet alle dagen wonderen in Banneux.Binnen gebold na 3u30 moe maar zeer voldaan.Deze rit is echt een aanrader!!! =D> =D>
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

man man man, 21km en een 800hm gereden zonder dat er ook maar één pijl te vinden was. en wijllie maar zoeken en zoeken, porallée, chefna, nonceveux, ninlinspo kilm alternatief, tussen varens, over steenbrokken, overal zoeken zoeken zoeken, geen enkele pijl te vinden. Tot we uiteindelijk dan toch op tparkoers sukkelden en de rest nog lekker konden af rijden. met inderdaad de ninlinspo afdaling en de klim naar tmelkmasien in becco. totaal 77km, dikke 6h onderweg, vier platte banne in de groep, en 6250 hoogtevoeten (mijnen gps stond op voeten ipv meters).

en doordat we zo lang bezig waren opt einde ons bijna doodgezweet, zalig was dat. merciekes aan allen voor de compagnie, dit is biken op zijn best !
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

Prachtige rit, zeer mooie maar 'vermoeiende' lus van de XL-versie meegevolgd en quasi opgebrand bij het vervolledigen van de normale TT-route.
Meer als 6 uur onderweg geweest
Paar weken geleden 58 km gedaan en dacht dat 20km extra best erbij zou kunnen maar met de huidige conditie, toch te hoog gegrepen.

Ben leeg maar voldaan!

Bedankt aan Lowie en compagnie!
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

Op de ronde van 55 km maakte ik filmbeelden die in de loop van de week op YouTube komen.
Van de handcamera beelden knipte ik een aantal fotokes die nu staan op Facebook. Zie via http://www.fons-mtb.be/
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

Iegienie schreef:man man man, 21km en een 800hm gereden zonder dat er ook maar één pijl te vinden was. en wijllie maar zoeken en zoeken, porallée, chefna, nonceveux, ninlinspo kilm alternatief, tussen varens, over steenbrokken, overal zoeken zoeken zoeken, geen enkele pijl te vinden. Tot we uiteindelijk dan toch op tparkoers sukkelden en de rest nog lekker konden af rijden. met inderdaad de ninlinspo afdaling en de klim naar tmelkmasien in becco. totaal 77km, dikke 6h onderweg, vier platte banne in de groep, en 6250 hoogtevoeten (mijnen gps stond op voeten ipv meters).

en doordat we zo lang bezig waren opt einde ons bijna doodgezweet, zalig was dat. merciekes aan allen voor de compagnie, dit is biken op zijn best !
en ik had de pech (lees geluk) net tussen die groep te zitten toen ze hun pijl gemist hebben :lol:

xas zeer aangename dag, zeker voor herhaling vatbaar

merci aan Lowie en Pieter (en de rest natuurlijk ook)

ps: wij hebben zelfs nog een extra bevoorrading gehad (op 2km van de laatste bevoorrading) #-o
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

XL

Bericht door Rucher »

Vandaag ook voor het groepje van de XL gekozen en het me geen moment beklaagd..in het begin redelijk frisjes maar onderweg toch het nodige zweet gelaten..van de eerste tot de laatste meter genoten dankzij lowie en co. merci mannen voor het aangename gezelschap en extra km(en hoogtemeters). Hopelijk kom ik jullie nog eens tegen op de volgende XL ..
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Bericht door Trekkie 800 »

Door gebrek aan tijd en te laat aanwezig, heb ik maar geopteerd om niet de XL mee te doen. Spijtig want ik weet dat de Lowie alle schone padjes ginder kent. Toch gekozen voor de 56km's. Schitterende tocht met lange klimmen en toffe afdalingen. Bevoorradingen waren goed, bepijling ook. Kortom, weer een kei toffe dag gehad. Nu recupureren voor de Les Chemins Du Soleil.
Gebruikersavatar
Birota
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 21:10
Rijdt met: Canyon lux cf - Cannondale Flash

Bericht door Birota »

Ook ik had het genoegen om de XL te kunnen meerijden!
Dikke merci aan lowie en pieter die het daar uit hun broekzak kennen!
Het werd wel even krap voor de bevoorrading, maar toch tijdig kunnen tanken :-D

Bedankt van companie en hopelijk tot de volgende!
G-Stoel
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: do 08 dec 2005 20:51
Rijdt met: Merida

Bericht door G-Stoel »

Met 4 man afgezakt naar hier om de 56 te rijden.
Was inderdaad 56 km en 1250 hm's.
Leuke tocht met mooie afdalingen.
Ook wij 2 x plat gereden
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

wat ik van de TT vooral heb onthouden zijn de eerste 10 stevige kilometers, de schitterende st in en boven het valleitje nabij Theux (Spixhe) en de 250 meter duik langs de Ninglinspo naar de Amblève (en dan de 250 meter klim eruit :-? )

en dan de XL : dat zullen we allemaal wel geweten hebben zekers :-)
merci voor het 9-koppige gezelschap dat is meegereden.
totaal : 78 km en zjust geen 2000 hms!

wat ik vooral onthouden heb (nooit gebeurd) zijn mijn platte banden : eerst een klapband - het kleine gaatje gezien, maar niet het grote, met als gevolg een geweerschot, waarvan zelfs mijn makkers verschoten die 1 km verder stonden te wachten - nog een binnenbandje dus - 10 km verder weer van datte - en toen ik thuis kwam nog een nagel van 3 cm eruit gehaald
Afbeelding
Plaats reactie