Zo 29/05/2011 Pollare / Ninove :: Ronde van Schoonderhage

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
deswa
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 15:02
Rijdt met: Scott spark 930 en Rocky Mountain Element 950

Zo 29/05/2011 Pollare / Ninove

Bericht door deswa »

Dit is een organisatie voor het goede doel:

VTT tochten van 30, 50 en marathontocht van 70 km
langs muur , bosberg en congoberg .
Vertrek : ZWARTE FLESCH, SCHUITSTRAAT 16, 9401 POLLARE-NINOVE
Startuur : 7u30 - 10u.
In samenwerking met MTB Aspelare en metaalconstructies Rik Cosijns Appelterre-Eichem

Meer info:

http://www.facebook.com/pages/De-Ronde- ... 82?sk=info
&
www.rondevanschoonderhage.be
geronimov
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 07 jun 2009 18:59
Rijdt met: Cube Ltd Pro

Bericht door geronimov »

Hoi,

Aan welk parcour mogen we ons hier verwachten? Veel off-road of zijn de meeste klimmen op verharde wegen?
Gebruikersavatar
Skepperken
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 11 feb 2011 12:10
Rijdt met: Cube LTD Pro'11
Contacteer:

Bericht door Skepperken »

eventjes de moeite gedaan om de geposte link aan te klikken:


Parkoersinfo Mountain-bike-rit "HHN - Ronde van Schoonderhage 2011" (29-05-2011)
De 2de editie van deze MTB-rit biedt, naast de 2 traditionele omlopen van 30 en 50 km, een primeur aan voor de Denderstreek, met name een eerste MTB-marathon van 70 km door deze prachtige natuurstreek.
In samenwerking met Metaalconstructies Rik Cosyns en
MTB-You.be

Met start aan de "Zwarte Flesch" te Pollare wordt een mix van berijdbare veldwegen en rustige verharde wegen, gekruid met een aantal stevige kuitenbijters (minstens 12 tijdens de marathon-rit) aangeboden. Hierdoor zorgen de organisatoren ervoor dat zowel de toevallige recreant als de getrainde mountain-biker zich kunnen uitleven.

De omloop van 30 km is geconcentreerd rond Pollare en laat de deelnemers smullen van 3 beklimmingen. Bij splitsing 1 is het voor alle sportievelingen een must om te kiezen voor de grotere omlopen, waarin ze kennis mogen maken met de prachtige streek rond de Congoberg (50 km) en eventueel met de beklimmingen van de Muur en de Bosberg via een aantal prachtige veldwegen (70 km - via splitsing 2).

De deelnemers aan de omlopen van 30 of 50 km worden vergast op 1 uitgebreide bevoorrading. De moedigen, die kiezen voor de marathon-afstand worden hiervoor beloond met 2 bevoorradingen.

Een pechdienst en wasgelegenheid voor mens en fiets worden voorzien; Tot slot kan nagepraat worden bij een stevige pint (hierbij is het plaaatselijke streekbier "Zwarte Flesch" zeker een aanrader).

De bijgevoegde stafkaart biedt de mogelijkheid het parkoers vooraf even door te nemen.

Afbeelding

Ik zal normaal gezien de 70 rijden...als de benen meewillen
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Bericht door roeln »

maraton van 70km uniek voor de denderstreek?
En de regiotour en de ronde van vlaanderen voor mtb dan?
Of geldt dat niet als denderstreek?
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Bericht door MC Johan »

roeln schreef:maraton van 70km uniek voor de denderstreek?
En de regiotour en de ronde van vlaanderen voor mtb dan?
Of geldt dat niet als denderstreek?
De tocht van 70 km is inderdaad niet uniek voor de Denderstreek, daar heb je gelijk in.
Maar met uw deelname aan deze tocht steun je een goed doel en niet de dikke portefeuille van bijvoorbeeld Golazzo.
De mensen van Schoonderhage leveren prachtig werk en verdienen zeker een talrijke opkomst voor hun tocht.
(en ik ben heel slecht geplaatst om dit hier te verkondigen, ik moet zondag de ganse dag voor 't werk weg)
Laatst gewijzigd door MC Johan op di 24 mei 2011 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

Tkan wel zijn dak afkom.. als ik na de Herdermarathon en donderdag naar zee fietsen goed verwerk tenminste..

Staf
deswa
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 15:02
Rijdt met: Scott spark 930 en Rocky Mountain Element 950

Bericht door deswa »

maraton van 70km uniek voor de denderstreek?
Dit is inderdaad een verkeerde woordkeuze denk ik.
@ MC Johan: bedankt, je hebt dit prachtig verwoord. =D> Ik hoop dat er behalve jij dan, nog enkel MC' ers zullen komen. :wink:

Wij van Mtb Aspelare bieden onze steun aan, door op zaterdag alle tochten af te pijlen. Op zondag zullen we natuurlijk ook deelnemen. :-D
www.mtbaspelare.be

Wat betreft het parkoer: Dit zal grotendeels uit veldwegen bestaan, want veel bossen zijn er hier niet. Althans toch niet waar we door mogen. :evil:
Ik denk niet dat de Muur beklommen wordt via de kasseien, maar via één of ander betonpaadje op de flank ervan.
Ook de Bosberg wordt beklommen via de Noremansberg, die vertrekt van uit Moerbeke. Rond de Congoberg en ook in Pollare zullen dan de gekende baantjes aangedaan worden.

Ik hoop dat jullie massaal aanwezig zullen zijn, de bewoners van Schoonderhage wachten op jullie komst. :P
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Bericht door roeln »

Ik bedoelde niks negatief hoor. Wil dit initiatief niet afbreken maar die 70km uniek noemen zou ik toch niet gedaan hebben.

Ik had een beetje schrik dat dit zo'n toeristen organisatie was die er om commerciele redenen ook maar een mtb-tochtje bijdoen met mtb-onwaardig parcours. Maar dit blijkt dus precies niet het geval aangezien samengewerkt wordt met een mtb club =D> =D>

Had ook niet door wat het goede doel is. Heb nu http://www.schoonderhage.be gevonden. Vanop http://www.rondevanschoonderhage.be vind je daar geen linkje of uitleg naar...
Allé vooruit
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 07 sep 2010 22:38
Rijdt met: Merida

Bericht door Allé vooruit »

Ik teken present. Eerst en vooral omdat het een mooi tochtje is (of het nu uniek is of niet :-)) en ten tweede omdat ik een aantal vrijwilligers van Schoonderhaeghe ken, en ik heel veel sympathie heb voor wat deze mensen doen.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Ik kom normaal gezien ook af, maar voor de 50km.
Eerst afwachten hoe de tocht zaterdag in Ternat verloopt en dan beslis ik qua afstand...
Plaats reactie