Zo 05/06/2011 Thuin

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Zeg, wat hebben jullie daar uitgestoken in Thuin?

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110605_002
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Bericht door Bresciani »

mountainbiker66 schreef:Vandaag ook naar Thuin afgezakt en mij zeker niet beklaagd. Met een man of 5 vertrokken voor de 75 km, niet wetend wat mij te wachten stond. Al vlug merkten we dat het parcours er hier en daar vrij glad zou bijliggen. #-o
Vooral gladde stenen, in de soms wel zéér stijle klimmen en gladde wortels in de afdalingen en op de vele bospaden, maar een super parcours, goede bevoorradingen, aanwijzingen op gevaarlijke punten en borden met info over de steilste klimmen, gaande van 14% tot 20% :oops: :drunk:
Op het einde nog een flink onweer over ons heen gekregen en dan maar gezamenlijk beslist om de rit in te korten. Hadden toch nog 67 km op de teller. :wink: Wat voor de meeste meer dan voldoende was.
Hier komen we zeker nog eens terug.
+1

.... Ik heb hier een registratie van m'n Garmin die zegt dat wij
vanaf KM 23,56 tot 26,94km geklommen hebben van 86m tot 191m
wat dus neerkomt op 3,038km met een hoogteverschil van 105m
oftewel 28,93% gemiddeld.... :bounce:

De gegevens van onze rit....

De filmpkes volgen nog wel.... :-D
alweer veel beeldmateriaal om te monteren :drunk: :wink:
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Bericht door Bresciani »

Moustache schreef:Zeg, wat hebben jullie daar uitgestoken in Thuin?

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110605_002
Komt waarschijnlijk door onze ongelooflijke SURPLACE snelheid dat onze bandjes overhit raakten... met alle gevolgen vandien. :wink:

Maar Bart Simpson zou zeggen 'It wasn't ME!!!' :-D
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Bericht door PsYchO66 »

Bresciani schreef:
.... Ik heb hier een registratie van m'n Garmin die zegt dat wij
vanaf KM 23,56 tot 26,94km geklommen hebben van 86m tot 191m
wat dus neerkomt op 3,038km met een hoogteverschil van 105m
oftewel 28,93% gemiddeld.... :bounce:
Da lijkt mij toch ni echt juist berekend hoor. Eerder een dikke 3% gemiddeld, ietsje minder indrukwekkend natuurlijk :wink: Ne klim van 3km lang aan bijna 30%, dan gaan er toch veel op hun moeder roepen hoor :-D
En hebben we ne nieuwe hoogsten top in België denk ik
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Bericht door QM »

Bresciani schreef:[De filmpkes volgen nog wel.... :-D
alweer veel beeldmateriaal om te monteren :drunk: :wink:

=D> =D> =D>
Niemand gezien van de FB, hebben pas omstreeks 9u gestart...
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

4u40. Mijn wekker loopt af, en beslis ik tegelijk hier geen gewoonte van te maken.
Op naar Thuin waar Hanzi, Mountainbiker66, Matthias (Dosis) en Bresciani present tekenen.
Heldhaftig wordt er ingeschreven voor de 75km. Het is immers droog en zonnig, ietsje drukkend, we hebben tijd en we zijn tenslotte echte mannen.

Snel overvalt de intensiteit van deze streek. Geen meter vlak, wondermooie panorama's, bossen en dorpen.
Een bij momenten zware en glibberige ondergrond.
Dit zijn we niet meer gewoon.
Vooral de technische afdalingen zijn meteen een stuk technischer.

De eerste 50km verlopen perfect. En éénmaal op de lus van de 58 & 75km amper noch volk, zijnde hier en daar een chrono.
Ons Avg van 14.7 is nochtans van het inhaalbare type, waardoor ik toch meer passanten verwacht.

Enkele afdalingen en technische passage's zijn van een hoger niveau dan gewoonlijk, en enkel Bresciani en Hanzi halen onderscheiding.
Bij één afdaling met beneden de hooibalen, net na de lange bergflank single-track van het type "5cm mis is gratis de dieperik in",
poppen mijn ogen bijna uit mijn kop. De vermoeidheid begint voelbaar te wegen, de "cool" is verdwenen, en de stuurfouten stapelen zich op. Op dit parcours geen voordeel. Een tandje minder zal ook wel gaan.

Na 61km doet stortregen ons beslissen een shortcut te nemen. Met een kleine 67km heel voldaan en even moe, word de meet bereikt.

Wat de streek betreft. Dit is voor mij één van de mooiste van het land. De tochten die we er dit jaar reden waren alledrie top, maar in volgorde van schoonheid: Leernes, Beignee, Thuin.

Volgend jaar zeker opnieuw maar dan met een man meer.
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Bericht door blomsky »

Prachtige tocht in een voor mij nieuwe omgeving. Zoals al eerder gezegd hier op het forum... Hier zien ze mij nog terug!

Bedankt voor de organisatie! Jammer dat ik vroeg thuis moest zijn, anders had ik zeker meer km gereden!
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Motorbiker schreef:Volgend jaar zeker opnieuw maar dan met een man meer.
Dat ge het maar weet...
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Bericht door Bresciani »

PsYchO66 schreef:
Bresciani schreef:
.... Ik heb hier een registratie van m'n Garmin die zegt dat wij
vanaf KM 23,56 tot 26,94km geklommen hebben van 86m tot 191m
wat dus neerkomt op 3,038km met een hoogteverschil van 105m
oftewel 28,93% gemiddeld.... :bounce:
Da lijkt mij toch ni echt juist berekend hoor. Eerder een dikke 3% gemiddeld, ietsje minder indrukwekkend natuurlijk :wink: Ne klim van 3km lang aan bijna 30%, dan gaan er toch veel op hun moeder roepen hoor :-D
En hebben we ne nieuwe hoogsten top in België denk ik
.... STUPID ME!!! :roll:

Inderdaad een nulje meer of minder maakt een wereld van verschil als je KM omzet naar M om te vergelijken met HM.... :wink:
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Bericht door Bresciani »

....

Nog 176min geduld en 't filmpke (58min) #-o ,
staat op 't net...

Korter kon ik het niet maken, anders zouden jullie de doos KLEENEX niet kunnen opgebruiken... :wink:
Plaats reactie