Zo 08/05/2011 Seraing :: Randonnée du cristal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
PatrickIndy
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 13:27
Rijdt met: Rocky Mountain 29-er

Bericht door PatrickIndy »

Met dit prachtig weer kon het niet stuk...twas geen ardennenrit (relatief weinig hoogtemeters)... maar enorm vele singletracks en mooie boswegen....

Ondanks het gegeven dat deze tocht al jaren doorgaat was de bepijling niet duidelijk en aan de bevoorrading hadden ze duidelijk niet veel ervaring... voor het eerst in een toertocht enkele minuten moeten aanschuiven terwijl er twintig man in een rijtje stond aan de bevoorrading om een bekertje met wat water half gevuld te krijgen...

Maar twas weer de moeite om mee te maken...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

PatrickIndy schreef:Met dit prachtig weer kon het niet stuk...twas geen ardennenrit (relatief weinig hoogtemeters)... maar enorm vele singletracks en mooie boswegen....

Ondanks het gegeven dat deze tocht al jaren doorgaat was de bepijling niet duidelijk en aan de bevoorrading hadden ze duidelijk niet veel ervaring... voor het eerst in een toertocht enkele minuten moeten aanschuiven terwijl er twintig man in een rijtje stond aan de bevoorrading om een bekertje met wat water half gevuld te krijgen...

Maar twas weer de moeite om mee te maken...
volledig mee eens, pijlen kunnen beter, voor de rest een super tocht
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

ik had wel maar 45km op de grote afstand? jullie ook of ben ik ergens verkeerd gereden?
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Bericht door blomsky »

Van de bepijling had ik nie veel last... Gewoon de groep voor je volgen. Zoveel volk zeg! amaai nie... Ook al bleef je ze voorbijsteken, er kwamen er steeds opnieuw voor je opdoemen...

Parcours vond ik leuk! vooral de eerste 10km waren super! Bevoorrading was goed ook al moet je 3 minuutjes wachten. In mooi weer vind ik da helemaal nie erg. Op een gewone TT heb ik toch tijd genoeg... Tis nie voor de punten hé dan.

Seraing (en stany smoll in't algemeen) blijf ik toch elk jaar rijden hoor! Ik heb me were geamuseerd! Bedankt!!

Toch raar dat er hier op het forum zo weinig wordt over gesproken en gepost. Zo'n reeks TT's met zo'n parcours en organisatie in België kan je toch nie veel vinden. En toch haalt elke stany smoll amper 2 pagina's hier op het forum... Raar...
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

Headshot schreef:ik had wel maar 45km op de grote afstand? jullie ook of ben ik ergens verkeerd gereden?

yep ik had er ook maar 46km maar denk dat ik op het laatste iets gemist heb? of hebben de ander ook maar 45km??

volgend jaar start ik wat vroeger en doe ik de nog 25km bij.
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

Ik heb de 35km gedaan.

Magnifieke eerste 10 km door de bossen, veel kronkelende wegjes en uitdagende single-tracks.
Na de splitsing 50-35km veel te veel asvalt als verbindingsstukkken om in de andere bossen te geraken.
Zelfs op fietspaden in het bos #-o moeten rijden om daarna wel weer mooie tracks onder de wielen te krijgen waar meermaals een riviertje moest getraverseerd worden.?
Aanschuiven aan de eerste bevoorrading maar niet meer aan de 2de.

Ik kom zeker terug maar dan wel voor de lange afstand.

P.S. Weken aan een stuk rij ik via E313 naar de Ardennen en vandaag
was het goed prijs aan de wegwerkzaamheden viaduct Boirs richting
Antwerpen. Met de stroom mee gereden en "flits" aan +/- 100 ipv 50.
Dat gaat een 'patat' zijn...
Gebruikersavatar
Brockie
Mountainbiker
Berichten: 1294
Lid geworden op: za 21 feb 2009 09:34
Rijdt met: radon ZR Race 29er 7.0

Bericht door Brockie »

Geflitst door de vaste??? Want die staat daar al weken en heel duidelijk int zicht. dus mensen daar opgelet en ze flitsen ook veel int luikse op de autostrades, dus aan de ardennengangers let op je snelheid.
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

Brockie schreef:Geflitst door de vaste??? Want die staat daar al weken en heel duidelijk int zicht. dus mensen daar opgelet en ze flitsen ook veel int luikse op de autostrades, dus aan de ardennengangers let op je snelheid.
Weken....? Oeps!!!

Leek op ene stroomgroep, grijs van kleur, met telescopische arm die eruit stak.
Eigen schuld, ben er nie goed van maar lesje wel geleerd als ze in de portefeuille zitten.
peterke1974
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 21:13
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp

Bericht door peterke1974 »

ruuducati schreef:
Brockie schreef:Geflitst door de vaste??? Want die staat daar al weken en heel duidelijk int zicht. dus mensen daar opgelet en ze flitsen ook veel int luikse op de autostrades, dus aan de ardennengangers let op je snelheid.
Weken....? Oeps!!!

Leek op ene stroomgroep, grijs van kleur, met telescopische arm die eruit stak.
Eigen schuld, ben er nie goed van maar lesje wel geleerd als ze in de portefeuille zitten.
Je kan nog geluk hebben.
tijdje geleden ook geflitst daar. Flits zien afgaan, maar nog geen boete gehad. Is nu toch al 2 maanden geleden.
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

peterke1974 schreef:
ruuducati schreef:
Brockie schreef:Geflitst door de vaste??? Want die staat daar al weken en heel duidelijk int zicht. dus mensen daar opgelet en ze flitsen ook veel int luikse op de autostrades, dus aan de ardennengangers let op je snelheid.
Weken....? Oeps!!!

Leek op ene stroomgroep, grijs van kleur, met telescopische arm die eruit stak.
Eigen schuld, ben er nie goed van maar lesje wel geleerd als ze in de portefeuille zitten.
Je kan nog geluk hebben.
tijdje geleden ook geflitst daar. Flits zien afgaan, maar nog geen boete gehad. Is nu toch al 2 maanden geleden.
't Valt te hopen...
Intussen de bewuste traffic observer tegengekomen via google, zie link

http://www.flitsservice.be/phpBB/traffi ... t5141.html
Plaats reactie