Zo 01/05/2011 Sart Lez Spa :: 21ème Randonnée VTT de Sart

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Bericht door jinba ittai »

Zal Lowie zijne wijze raad maar opvolgen zekers :lol:
Misschien ook wel paraat voor de XL-versie.
Gebruikersavatar
Signer
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 00:25
Rijdt met: 29er Bitchbike

Mooiste

Bericht door Signer »

Welke is dan de mooiste, #-o #-o aan de kenners :-D :-D gevraagd?
Deze of Tellin.

Thx =D>
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Ik heb intussen het parcours gekregen, en na overzetten kom ik voor de 45 km op : 51 km met 2 bevoorradingen op km 24 en 41.
Nog een mailtje teruggestuurd ter verificatie, maar geen antwoord. Ik vermoed wel dat het zo zal zijn, want elk jaar worden er 25-35-45 aangekondigd, wat ter plaatse dan meestal anders uitdraait.

Enfin : kleine beschrijving :
We starten zoals gewoonlijk met een zeer mooie 3 km, dit jaar spijtig genoeg gevolgd door een 10-tal saaie (lees : brede) wegen. 't Is wel een serieuze teut van 170 m omhoog en 190 m omlaag, maar nooit steil.
Van zodra we dan beginnen klimmen is het alle hens aan dek > supersteile st, waar er heel wat gewandeld wordt.
Vanaf dan wordt het een mooie afwisseling van singletracks met verbindingsstukken.
Na 20 km naderen we de Hoëgne-vallei en wordt het spannender.
Na de eerste bevoorrading (km 24) volgen we even de vallei, waarna we noordelijk richting Surister gaan. Na dit dorpje volgt er een supersnelle bangelijke afdaling naar één van de zijvalleitjes van de Hoëgne (ruisseau de Botne) en begint de fun. Op en af via de valleitjes van de Charneux, de Dison en de Statte belanden we uiteindelijk terug aan de Hoëgne - brugje over en een stekelige klim brengt ons naar rav.2 (km 41)
Een goeie kilometer verder begint een sublieme single-track steil boven de rivier - voor wie hier geen schrik heeft een mooie rollercoaster. Even verder de pièce de résistance in een donker sparrenbos : wie hier nog naar boven rijdt heeft goede papieren. Je kan alles geven, want het leed is geleden.

En nu ga ik puzzelen om de saaie stukken eruit te laten, en de boel nog wat uit te breiden, maar me wel in toom houden (als ik niet oplet zit ik zo aan 100 km, en dat is niet voor deze zondag !)
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

lowie schreef:Moest je goesting hebben om optimaal van dit paradijsje te genieten, dan kan je aanpikken om de TT uit te breiden naar een 70, maximaal 80 km.
Indien interesse, stuur me maar een pb.
Na puzzelwerk heb ik een tocht van 80 km (of 66)uit mijn mouw geschud : bijna alle saaie kilometers van het begin eruit en een hoop st's in de buurt van Nivezé, het meer van Warfaaz en de golf van Spa erbij - tussen bevoorrading 1 en 2 een pittige lus van 4,5 km erbij - vanaf bevoorrading 2 een schitterende lus in de valleien van Hoëgne, Sawe en Statte van 14 km om terug aan de bevoorrading te komen.
Doe je die laatste lus niet mee, dan is het 66 km.
Bevoorradingen komen na 34 en 56 km (evt. aan 70 als ze niet weg zijn)
Verzameling beneden aan de trap van het inschrijvingslokaal om 08:30 zodat we om 08:45 zeker weg zijn.
Voorwaarde : een beetje techniek kan geen kwaad + bereidheid om nu en dan eens een voetje aan de grond te zetten (vooral in de laatste lus) + wat extra eten
Graag een pb of email als je meerijd of meer wilt weten
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

Net terug van de 50 km.

Eén woord.... GEWELDIG!!!

Hoofdzakelijk kronkelende bospaden, af en toe een verbindingsstuk via veldwegen met mooie panorama's.
Prachtige klimpartijen en dito afdalingen met een mix van techniek en comfort.
Uitdagende single-tracks langs riviertjes die meermaals getraverseerd moesten worden.

Ik vermoed dat de organisatie veel moeite heeft gedaan om ook privé-stukken erbij te nemen.
Bepijling en bevoorrading dik in orde alsook parkeermogelijkheid, douches en après...

Hamoir en Esneux waren de afgelopen weken al genieten maar dit was TOP!
Michiel76
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 22:53
Rijdt met: 's zijn gejat
Contacteer:

Bericht door Michiel76 »

Vond het eerste gedeelte wat saai. Voor zover je dat saai kan noemen, een mooie omgeving, lekker weertje, heerlijk. Af en toe zaten er zeer mooie stukken in, leuke singletracks. Laatste derde deel kwam me dan weer heel bekend voor, die zaten ook in een tt van een paar weken geleden, weet alleen niet meer welke (ik bedoel: ik ben te lui om het op zoeken). Mooie tocht!
Voodoo
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 14 mei 2005 10:19
Rijdt met: Bulls copperhead 3 plus

Bericht door Voodoo »

Mooi weer, mooi parcours, goede organisatie, goede bevoorrading, ...
Het was geslaagd.
swiba
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 21:12
Rijdt met: epic marathon

ZO 01/05/2011 SART LEZ SPA

Bericht door swiba »

Nog een tevreden biker hier... Mooi tochtje met alles erop en eraan... aanrader en volgende keer zeker weer paraat !...
paflov
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: di 14 nov 2006 21:23
Rijdt met: x-trail

Bericht door paflov »

zeer fijne tocht gehad in prachtig weer!
ook een bedankje aan de groep van louis voor de leuke (voor mij) afsluiter

vooral het eerste stuk naar beneden naar de hoegne, was SUBLIEM!

Steven
Gebruikersavatar
smeerske
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 08 jan 2010 15:23
Rijdt met: Cannondale Trigger Team 27.5

Bericht door smeerske »

ruuducati schreef:Net terug van de 50 km.

Eén woord.... GEWELDIG!!!

Hoofdzakelijk kronkelende bospaden, af en toe een verbindingsstuk via veldwegen met mooie panorama's.
Prachtige klimpartijen en dito afdalingen met een mix van techniek en comfort.
Uitdagende single-tracks langs riviertjes die meermaals getraverseerd moesten worden.

Ik vermoed dat de organisatie veel moeite heeft gedaan om ook privé-stukken erbij te nemen.
Bepijling en bevoorrading dik in orde alsook parkeermogelijkheid, douches en après...

Hamoir en Esneux waren de afgelopen weken al genieten maar dit was TOP!
+1
Volledig met je eens Ruud.
Mss spreken volgende keer eens af om eens samen te rijden
grtz
Plaats reactie