Zo 17/04/2011 Loyers :: Raid Young Force

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Zo 17/04/2011 Loyers

Bericht door Fritsie »

Iemand enige ervaring met deze tocht? Ik twijfel nog tussen deze en Anderlues. De commentaren van vorig jaar waren zeer lovend voor de eerste 35 km, iets minder voor de resterende (meer asfalt). De Samsonvallei ken ik vrij goed...mogelijkheden zijn er daar genoeg. Morgen en zaterdag zit ik reeds in de streek van Namen...zondag kan er ook nog bij.
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

de 40 km is er bijna 44, en rond de 900 hm's.

"Pour ce qui concerne l'état du terrain, seul deux passages courts (+/- 30 m sur le 40 et sur le 60 km)
sont un peu plus boueux, le reste des parcours est bien drainé.
Passage assez sympa dans des propriétés privées, descentes très fun et parties roulantes pour pouvoir récupérer."


Tja, we laten het op ons afkomen zeker #-o .
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

weet niet of het dezelfde organisatie is, maar in 2009 reed ik ook een ritje in Loyers

verslag 2009 op MTB Overijse



8)
Gebruikersavatar
BeemerXXL
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 17:15
Rijdt met: Cube AMS CC Ltd
Contacteer:

Bericht door BeemerXXL »

Kunnen we ergens meer info hierover hebben, ne site ofzo? gps-track?
Gebruikersavatar
BeemerXXL
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 17:15
Rijdt met: Cube AMS CC Ltd
Contacteer:

Bericht door BeemerXXL »

zeer mooie route (wel soms slecht raar bepijld, ma nooit mis gereden)

deze hou ik zeker bij om nog is zelf te rijden

58km met een 1050 hoogtemeters, allemaal goed te doen, neige afdalingen, technische tot zeer technische stukken, echt mooie routes, zeer knap
Gebruikersavatar
Jeenyus
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: di 16 nov 2010 16:26
Rijdt met: Scott Scale 730
Contacteer:

Bericht door Jeenyus »

Na de 200km van zaterdag gekozen om gisteren de 40km te rijden (uiteindelijk 48 op de teller). Eerste toertocht voor mij in Wallonië. Prachtig parcours, verschillende mooie singletracks, zalig decor en geluk met het weer. Maar ook heel wat technische stukken (na de eerste bevoorrading een behoorlijk hoogstaande afdaling). Is dit de standaard moeilijkheidsgraad voor toertochten daar? Voor mij ging dat nog, maar heb er heel wat zien wandelen..

Ook nog een dikke pluim voor de organisatie. Zeer goede bevoorradingen en een vriendelijkheidsniveau waarvan we nog iets kunnen leren hier in Vlaanderen! Mij zien ze daar terug.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Bericht door IPPE »

Ik vond het vernieuwde parkoer het mooiste van de 4 edities die ik hier gereden heb.Afwisselend klimmen, single-tracks , recup stroken en af en toe een technische afdaling maakten een leuke tocht van =D> =D> . De 4 bevoorradingen waren karig maar op de laatste hadden ze jenever dus dat maakte veel goed :lol: .Met 58 km , 1089 hm en 19 km/u gemiddeld was het een zeer geslaagde tocht.
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

Wij hebben ook voor de 40 km gekozen, waarvan ik vooraf gelukkig wist dat het er 44 waren, met dan nog effe een pijltje te hebben gemist #-o waren het er uiteindelijk een dikke 45.

Voor mij was dat technische stuk / afdaling op de helling dus ook "a walk in the park" :lol: , maar dit weegt ni op tegen de mooie lange hellingen waar je goe moest zoeken naar de beste weg tussen de stenen door.

De aangekondigde 2 bevoorradingen bleken er het dubbele te zijn, en de versgemaakte pannekoeken & genever smaakten goe af !

Na ongeveer 35 km was eindelijk den diesel vertrokken :bounce: , dus goe kunnen doorrijden in het laatste stuk ; zéker voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
stovie
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 19:40
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29'er

Bericht door stovie »

ik zat toevallig in de buurt en heb deze TT ook gereden, 48km (idd aangekondigd als 40km); (gelukkig) droog weer, super organisatie =D> , een echt MTB-parcours, al was er uit de bossen m.i. nog meer te halen; na elke klim een super afdaling, waarvan eentje idd om nooit te vergeten! Een aanrader!
Plaats reactie