Zo 01/05/2011 Deurne / Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

sportyboy schreef: ...
Nee hoor, dat zal goed meevallen. Er rijden er daar rond van alle niveau's. Van beginneling tot koerskonijnen, bij deze laatste durfen er wel eens boeren tussen zitten die u de pas afsnijden of in uw gat durfen komen hangen en sakkeren dat het niet vooruit gaat, maar niks van aantrekken en uw eigen tempo rijden, tenzij je een echte slak bent is het soms beter om even vriendelijk opzij te gaan en de snelle even te laten passeren en kan je zelf ook weer op je gemak verder :wink:
Hoeveel is jullie gemiddelde snelheid op een toertocht eigenlijk ?

Ik veronderstel dat dit sterk afhangt van de afstand en de hoogtemeters.
Bij de tocht van 65 km spreekt men van 600 hm...
Als ge afrondt naar 600 hm per 60 km = 100 hm per 10 km = 10 hm per km
Is dit veel of weinig ? Eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen idee van...

De hoogtemeters : is dat het totale hoogteverschil dat ge aflegt : zowel bergop als bergaf samen, of wordt hiermee enkel bergop bedoeld?

Het spreekt voor zich dat ge aan de kant gaat voor snellere rijders (voor zover mogelijk), maar ik ga me zeker nie aan de kant laten duwen als de weg smal wordt, dan zullen ze toch moeite moeten doen ;-)
Gebruikersavatar
DudeWithBike
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: ma 13 sep 2010 12:55
Rijdt met: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Bericht door DudeWithBike »

Het hoogtemeters cijfer is enkel bergop. 600 hms op 60 km is al niet slecht, dan zouden er al enkele leuke klimmekes en afdalingen moeten inzitten. Of het veel of weinig is hangt af van de streek he, aan de kust zal je dat niet rap tegenkomen terwijl dat voor de Ardennen vrij weinig zou zijn. Maar als je het vergelijkt met het Hageland (waar ik vrij dikwijls nen toer doe) is het een normaal gegeven.

Gemiddelde hangt ook nogal van een aantal factoren af, en is ook redelijk individueel. Als je korte toeren doet en een goede conditie hebt zal je gemiddelde wellicht hoger liggen tegenover wanneer je lange toeren doet en wat reserve wil overhouden voor de laatste kms.
Verder is ondergrond ook nogal bepalend: modder is trager dan droog, single-track is trager dan rechte stukken, ... En hms uiteraard ook. En dan wind niet vergeten, sterke wind op kop in een open stuk in't veld kan serieus pijn doen op't einde (Pellenberg anyone?).

Om je een idee te geven: mijn gemiddelde sinds begin maart is 19.4 (9 ritten, 528 km) terwijl mijn gemiddelde voor de periode jan-feb 15.8 (9 ritten, 422 km) bedraagt...
Hell Yeah !
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 26 feb 2011 10:16
Rijdt met: Black bike

Bericht door Hell Yeah ! »

Mijn gemiddelden schommelen afhankelijk van parcours tss 22 - 25km/h
Ik ben nochtans geen koerskonijn en heb respect voor de tragere MTB'er, hoewel dat je natuurlijk wel graag doorvliegt als je op dreef bent :lol: ...
Als je echt wil gaan racen dan moet je wedstrijden doen en geen TT's !

Dus R.E.S.P.E.C.T voor alle MTB'ers want t'is geen sport voor poesies :wink:
Gebruikersavatar
.:bert:.
Mountainbiker
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 22:24
Rijdt met: ne witte, ne zwarte en ne grijze

Bericht door .:bert:. »

DeMegabikers van Bekkevoort komen ook :-D
Gebruikersavatar
nightmare
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: za 11 sep 2010 14:27
Rijdt met: trek8500

Bericht door nightmare »

Hell Yeah ! schreef:Mijn gemiddelden schommelen afhankelijk van parcours tss 22 - 25km/h
Ik ben nochtans geen koerskonijn en heb respect voor de tragere MTB'er, hoewel dat je natuurlijk wel graag doorvliegt als je op dreef bent :lol: ...
Als je echt wil gaan racen dan moet je wedstrijden doen en geen TT's !

Dus R.E.S.P.E.C.T voor alle MTB'ers want t'is geen sport voor poesies :wink:
Volledig mee eens =D> =D> =D>
Ik ben helemaal geen koerskonijn, 'k heb al vaak ondervonden dat de echte rappe bikers gewoon wachten tot ze een "gaatje" zien en me dan passeren, het meerendeel geeft dan nog ne merci of thx als je de ruimte laat :wink: ... En dan heb je idd enkele koerskonijnen die er niet bij stilstaan dat er ook kinderen, beginnende mtbk(st)ers,... rijden!
Ik vind dat je best kan racen op een TT, MAAR: kom je een voorligger, wandelaars,... tegen, ben dan toch voorzichtig [-o<
paul and the sharks
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 feb 2011 17:36
Rijdt met: haibike

Bericht door paul and the sharks »

Wij komen ook! Na de nachtrit in Aarschot =D> zijn we er weer helemaal klaar voor om de heuveltjes te beklimmen :bounce: :bounce: :bounce:
En met een beetje respect onderweg geraken we heel ver :wink:
Gebruikersavatar
Oldie
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: di 13 dec 2005 15:21
Rijdt met: scott scale 29 elite

Bericht door Oldie »

Ik lees in de krant over de doortocht van een onweer regio Diest, zijn er gevolgen voor het parcours en/of ondergrond ?
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Bericht door dago »

is dat vertrek op die baan langs da zuivelfabriek richting tessenderlo?
ik kom met de bike van herk-de-stad. of rij ik beter tot diest centrum?
Gebruikersavatar
sportyboy
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 09 jul 2004 19:22
Rijdt met: Canyon AL 9.0 2009

Bericht door sportyboy »

Ziet er mij een snel parcour uit aan de foto's te zien. Morgen present voor de 65 km.
trekscott
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 29 jan 2011 23:21
Rijdt met: trek

Bericht door trekscott »

ik kom ook af voor de 65 kan je al om half 8 vertrekken aub :-) :bounce:
Plaats reactie