Zo 27/02/2011 Aywaille :: 4ième la Perce Neige

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Saturnuske
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 11 nov 2003 21:49

Aywaille 27/02/2011

Bericht door Saturnuske »

Heeft er iemand info over deze toertocht wat het aantal hoogtemeters betreft over de afstand van 35 km.
Gebruikersavatar
De echte
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 jan 2010 19:28
Rijdt met: Look 920 Trek 9.8-Kuota Kebel

Bericht door De echte »

Is hier maar kalm, wij willen ook gaan !!!!!!!
Litevilleke
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 21:17
Rijdt met: BMC/Orbea/Pilot/ARC8

Bericht door Litevilleke »

Ik heb rit vorig jaar gedaan. Zeker de moeite.
Schat toch rond de 1000 hm.
Kort na de start al serieus lange klim waar vele zich al forceren.
Ik ben er morgen ook bij.
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Bericht door davefsr »

prachtig toereke, vorig jaar ook gereden... redelijk zwaar toen met op sommige plaatsen nog sneeuw! langste off road klim zat er ook voor een stuk in als ik me niet vergis... spijtig genoeg kan ik niet morgen :-?
KRC
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 26 jan 2011 19:58
Rijdt met: cube reaction, cube hpc elite

Bericht door KRC »

Vandaag deze tt gereden. Pittig tochtje; 750 hm op 35 km. Ook de afdalingen konden tellen dankzij vele modder. :P Enig minpuntje misschien waren de douches; slechts één kleedkamer beschikbaar met twee goede douches. Voor het overige zeer leuke tocht en prima organisatie =D>
Gebruikersavatar
Sox
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 12:44
Rijdt met: Torpado Nearco T82 (27,5"), Specialized Epic S-works carbon & Granville pulse 30

Bericht door Sox »

Heb zelf ook de 35Km gereden, was een leuk ritje om het ardennenseizoen mee te starten. :bounce:
Zat met mijn Polar aan 700hm & volgens mijn gps waren het er 1005hm.
Na die super snelle ritten eindelijk eens wat langer klimwerk. :-D
Modder was er inderdaad genoeg voorhanden, zeker net voor de 2de bevoorrading was het lekker schuiven.
De bepijling was inorde, splitsingen werden telkens goed aangegeven.
Vlak na een splitsing stond er nogmaals een bord met de afstand van het gekozen traject.
De bevoorradingen waren dik inorde zoals we dat gewoon zijn van de ardennenritten.
Zoals hier eerder al aangegeven was de douche inderdaad een groot minpunt, gelukkig had ik wel een goed plaatsje bemachtigd.

Greetz.
Gebruikersavatar
De echte
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 jan 2010 19:28
Rijdt met: Look 920 Trek 9.8-Kuota Kebel

Bericht door De echte »

Hallo bikers
Was er vandaag ook, prima tochtje, goeie lekkere lange beklimmingen en afdalingen.
1 klein min puntje [-X , na de tweede bevoorrading stond er een pijltje links 15km rechts en rechtdoor niets, maar ze zijden rechts, pech maar kwam binnen met 42km, niet erg en goed voor de beentjes voor in Spa :-D :-D :lol: :P :-) :lol: :P :-D :lol: :P
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

Vandaag ook de tocht van Aywaille gedaan met Epic-test-bike!

De tocht op zich was gewoonweg ça va maar meer ook niet.
Ik zeg dit omdat ik vergelijk met m'n vorige Aywaille-tochten enne op geen enkel moment heb ik stukken gereden die ik in het verleden "top" vond.
Voornamelijk brede half-verharde veldwegen, asfalt-wegen, kassei/wortelstroken naast een rivier (welke weet ik nie just) en af en toe een bosstrook met veeeeeeeeeeeeel modder (lekker technisch).
Bevoorradingen en bepijling dik in orde behalve bij de laatste waar ik meerdere bikers de berg op heb zien gaan terwijl blijkbaar iederen de 15km-aanduiding moest volgen naar links.
Bewaakte fietsenstalling en bike-wash met hoge-druk!
Douches geen enkel probleem rond 11.30.
Start vanaf 9.00 vind ik vrij laat maar ben zelf vertrokken om 8.45u en er waren er al ene hoop de baan op voor mij.
Al bij al een meer dan voldaan gevoel om namiddag aan te schuiven bij het schoolfeest van de kroost!

Ruud.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Ik vond het ook een prima tochtje
Mijne Edge 800 klokte af op 780Hm voor de langste afstand
Was nog een ideale training naar volgend weekend toe
Een weekje biken in Benicasim in hopelijk mooi weer 8)
Douches waren eigenlijk nog wel best OK
Gelukkig lekker warm water

Enne.. als ik de berichten lees over Mol-Wezel waar de rest van de club naartoe ging... die hebben blijkbaar veel regen gehad
Dan was het hier toch nog beter :lol:
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

Beny, wij hebben werkelijk liggen baggeren in gelrode (wat te verwachten was) ik heb vaak gedacht toeme had ik nu maar eens eindelijk eens naar Amai gegaan ...
Plaats reactie