26/09/04 TT Brasschaat, Wiekevorst of Nijlen?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Welke TT is de leukste?

Peiling eindigde op ma 27 sep 2004 10:53

Brasschaat
2
40%
Nijlen
1
20%
Wiekevorst
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
floris
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 11:12
Rijdt met: Stevens Cyclocross & Planet X Compo -- Hopelijk snel de Planet X inruilen voor een ander wapen

26/09/04 TT Brasschaat, Wiekevorst of Nijlen?

Bericht door floris »

Even een polleke voor volgende zondag.

Rijkevorsel heb ik al gereden en Essen is wat ver.
Welke geniet de voorkeur? Eventueel ook waarom.

Dank voor uw medewerking.
Gebruikersavatar
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 07 aug 2004 16:36
Rijdt met: Cannondale Caffeïne 5 SL

Bericht door bRuCe AlMiGhTy »

Voor mij zal het Brasschaat worden, dat is het dichtste bij... Ik ben wel benieuwd welke kant deze tocht uitgaat.
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Ikzelf woon in Brasschaat,maar verkies toch Halle.
Brasschaat is zo plat hé.Ik herinner mij van vorig jaar dat het niet zo slecht was.Een stuk van het militairdomein zat er ook bij.
En hier toch ook ff vertellen dat 2 weken geleden Nijlen goed was,maar ik snap niet goed dat er nu weeral ene is.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Rijkevorsel :lol: :lol:
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

't Zal voor mij Brasschaat worden aangezien ik zaterdagavond met de beentjes onder de tafel zit wegens een verjaardagfeestje (lees 't zal laat worden).
Rijkevorsel is idd wel een mooie tocht maar heb ik vorig jaar nog gereden dus met 't fietske naar Brasschaat, tocht en terug. Een 60 kilometerkes...
Optimo GmC
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 mei 2004 21:48

Bericht door Optimo GmC »

Gisteren naar Marie-Ter-Heide (Brasschaat) geweest. Schone tocht voor hier in de streek. Door het feit dat er in de omgeving van Brasschaat weinig weiden en akkers zijn, heb je natuurlijk veel minder kans op veldwegen. Wat me opviel was dat er weinig asfalt in de TT was verwerkt voor de 40km dan. De 25 was minder, het eerste stuk was enkel asfalt. Met het fietske erheen en terug + een ommetje om toch weer boven de 75 km uit te komen.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Door blessure kon ik jammer genoeg niet starten in Wiekevorst.
Ik ben onderweg wel ff gaan piepen aan de Nete en er leken niet erg veel deelnemers onderweg.
Achteraf heb ik wel van vrienden vernomen dat het een toffe tocht was.
PRO : weinig slijk (verwonderlijk toch gisteren) en goede organisatie
CONTRA : teveel asfalt op einde en pijltjes die door 1 of andere pipo weggehaald waren op einde, maar ja.... #-o
Gebruikersavatar
floris
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 11:12
Rijdt met: Stevens Cyclocross & Planet X Compo -- Hopelijk snel de Planet X inruilen voor een ander wapen

Bericht door floris »

Zelf ben ik naar Nijlen geweest.

Sinds enkele weken heb ik de Freeride Planet-X vervangen door een cyclocrossfiets. Het parcours was er ideaal voor.

Toegegeven er was vrij veel asfalt in de tocht verwerkt, maar toch was er voldoende afwisseling met veldwegen. slijk viel goed mee.

Eén technische strook was ook voorzien. Ergens in Nijlen ligt blijkbaar een landduin waar we overheen mochten. Ik vond dat hier veel mtb'ers afstapten. Zelf ben ik er ook net niet opgeraakt. De kleine daling die volgende was ook lekker technisch (voor cyclocross althans).

Voor de rest viel de tocht goed mee. Ik denk dat als je hier wil, je gemakkelijk aankomt met een gemiddelde van ergens halverwege de 20 km/u.
Icarus
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 16 sep 2004 09:36
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Steel anno '90 (??)

Bericht door Icarus »

Rijkevorsel gereden.
Viel beetje tegen aangezien we gans het BLOSO parcours van Beerse moesten volgen (ong. 30km van de 53 schat ik).
In het begin wel een zalige singletrack van +- 2km door een bos, halfweg +- 1km singletrack aan de Lilse Bergen, en op het einde nog een mooi stukje op het motocrossparcours van Rijkevorsel.
TT lag heel proper, snelle tocht ook met een gemiddelde van 26,5km/u.
Gebruikersavatar
floris
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 11:12
Rijdt met: Stevens Cyclocross & Planet X Compo -- Hopelijk snel de Planet X inruilen voor een ander wapen

Bericht door floris »

Icarus schreef:Rijkevorsel gereden.
In het begin wel een zalige singletrack van +- 2km door een bos,
Ik hoop dat ze deze keer wel over de 2 bultjes reden en niet errond zoals vorig jaar.
Plaats reactie