Zo 30/01/2011 Hoogerheide (NL) :: 13e MTB Tour Hoogerheide

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Piero
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 17:29
Rijdt met: Merida Matts Sport 500

Zo 30/01/2011 Hoogerheide

Bericht door Piero »

Iemand info over de toer ? :bounce:

Vergelijkbaar met die van Woensdrecht ?
Gebruikersavatar
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 13 jul 2006 01:17
Rijdt met: Gilbertson Inferno & Radon Black Sin

Bericht door MTBiker from Berendrecht »

Evenement
Datum: Zo 30-01-2011
Uren: 8.30-10.30
Naam evenement: 13e MTB Tour Hoogerheide
Afstanden: 15-25-45 km
Afspuitstand: Afspuitstand
Douches: Douches
Bewaakte fietsstalling: Bewaakte fietsstalling
Organisator
Locale organisator: Dikendunroparun
Website: www.dikendunroparun.nl
Start
Gebouw: Sports & Pleasure
Straat: Sportlaan 2A
Postnr: 4631
Gemeente: HOOGERHEIDE
Land: Nederland
Gebruikersavatar
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 13 jul 2006 01:17
Rijdt met: Gilbertson Inferno & Radon Black Sin

Bericht door MTBiker from Berendrecht »

Vergelijkbaar met die van Woensdrecht ?
Yep, alle tochten in deze streek (en 't is niet omdat ik hier woon...) zijn schitterend (Woensdrecht, Putte, Hoogerheide, Calfven, Huijbergen, Bergen op Zoom,...).

Gr.
MTBiker from Berendrecht
Gebruikersavatar
joske uit breda
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: za 06 dec 2008 16:18
Rijdt met: Trek superfly 100 29,er

Bericht door joske uit breda »

MTBiker from Berendrecht schreef:
Vergelijkbaar met die van Woensdrecht ?
Yep, alle tochten in deze streek (en 't is niet omdat ik hier woon...) zijn schitterend (Woensdrecht, Putte, Hoogerheide, Calfven, Huijbergen, Bergen op Zoom,...).

Gr.
MTBiker from Berendrecht
Je heb gewoon hardstikke veel gelijk!!! :-D :-D Ik kom zelf van Breda maar ben hier altijd ,indien mogelijk, in deze streek aanwezig!! :P :P Ook zondag weer!!! Joske
Gebruikersavatar
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 13 jul 2006 01:17
Rijdt met: Gilbertson Inferno & Radon Black Sin

Bericht door MTBiker from Berendrecht »

Gisterenavond hier nog in de streek een nachttochtje gaan rijden.
Ondanks de vele regen, lag het er op de meeste plaatsen redelijk droog bij.

Groetjes,

MTBiker from Berendrecht
galileo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 22:18
Rijdt met: Lapierre 629

Bericht door galileo »

Iemand een GPS track van deze tocht (van vorig jaar)?
Lee Towers
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: di 25 dec 2007 22:38

Bericht door Lee Towers »

T was weer genieten deze ochtend, jammer dat het zonnetje weg bleef. =D>
Gebruikersavatar
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 13 jul 2006 01:17
Rijdt met: Gilbertson Inferno & Radon Black Sin

Bericht door MTBiker from Berendrecht »

Iemand een GPS track van deze tocht (van vorig jaar)?
Die van vorig jaar heb ik niet, maar wel deze van dit jaar (vandaag) :-D

Hier kan je hem downloaden: http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1438710

Het was idd weer genieten van de eerste tot de laatste kilometer.
De kou viel goed mee (in het bos althans).

Bedankt voor deze mooie tocht en aan de seingevers aan de oversteekplaatsen die de koude trotseerden.

Mvg,

MTBiker from Berendrecht
De pé
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 18 nov 2010 17:32
Rijdt met: Trek Topfuel

hoogerheide

Bericht door De pé »

Vandaag mooiste tocht gereden in omstreken hier in hoogerheide.
Wat een mooi parcour :-D . Echt top voor organisatie....Pijlen hingen perfect.
Met aan de oversteeken op de drukke baan altijd twee personen voor de veiligheid bij het overrijden van de baan =D> 1 puntje kritiek... beetje spijtig dat de bevoorading beetje vroeg kwam (18km)
Tot volgend jaar.
:lol:
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Mooie toer en toch zeer teleurgesteld naar huis!

Bericht door StrammerMax »

Vandaag ook in Hoogerheide komen rijden. Om 8.30 u van thuis uit vertrokken, 17 km enkel, en het zou enkel blijven! Nadat ik gisteren een vlotte tocht in Lommel-Kattenbos had gereden, bolde het tijdens de heenrit voor geen meter! Bovendien had ik last van een slapende hand die daardoor dan nog flink afkoelde. Als ik met m’n hand schudde begon die te branden als na het vastpakken van een sneeuwbal. Zo koud heb ik het aan m’n handen nog nooit gehad! Ik was om 9.25 u ter plekke en kreeg een berichtje van Robby VG dat hij wat later zou zijn op de afspraak. Tijdens het wachten MTBiker van Berendrecht nog ontmoet en een koffie gedronken met SilverFokske die even later vertrok in het gezelschap van rubber-12. Ik ben dan samen met Robby vertrokken zo omstreeks 10.00 u.

Het duurde niet lang of we werden de bossen in gestuurd. Alles lag er droog en vastgevroren bij. Het was soms wat uitkijken om niet in vastgevroren sporen te sukkelen. We zagen een biker terugkeren die zijn arm vasthield en grimassen trok. Vermoedelijk gevallen. Hij was in het gezelschap van een andere deelnemer. Brede boswegen werden afgewisseld met smalle singletracks, heuveltjes op en af dienden zich aan! Toen Robby zijn schoenen of overtrekken aan het fatsoeneren was, kreeg ik wat voorsprong. Hij zou me wel weer bijhalen. Maar dat gebeurde niet. Diverse groepjes passeerden, maar geen Robby. Met een telefoontje meldde hij dat hij een lekke band had opgelopen. Op m’n stappen teruggekeerd nadat ik eerst had staan worstelen met het bevroren slurfje van m’n drinkzak. En terwijl ik daar langs de kant stond werd ik gepasseerd door jww die me toeriep. Door de herstelling hadden we wat tijd verloren, zodat we vandaag ook bij de laatsten zouden arriveren. Het ging gelukkig vlotter dan tijdens de heenrit, het ging me eigenlijk goed af. Robby had nog last van griep. Jammer dat mist de zon verhinderde van door te breken. Het was aangenamer geweest van te kunnen biken door een zonniger landschap.

De bevoorrading kwam na een twintigtal kilometer. Er was kippen- en tomatensoep, sportdrank die koud binnen liep en twee soorten cake van een zwaar kaliber, en dit letterlijk en figuurlijk. Ik heb alles geprobeerd! De cake was lekker! Er stonden nog andere bikers en er kwamen er nog steeds toe. Kort na de pauze werden we op de gevoelige plaat vastgelegd. Aan m’n pak werd ik herkend door de fotograaf die mijn foto (met onherkenbaar gezicht) in een ander topic over tochten in deze streek had zien staan, ik vermoed de toer vanuit Putte. Even gestopt om een paar woorden te wisselen. De foto’s zouden verschijnen op mtb-you, allicht de Nederlandse versie. Daarna doken we weer de tracks in door de bossen en reden we over de vele kilometers paden die deze streek rijk is. Geulen die dienden gekruist te worden en vol water stonden boezemden me weinig vertrouwen in. Toch maar liever te voet dan over de kop te gaan! Slechts luttele kilometers werden we even over asfalt gestuurd. Tijdens de laatste tien kilometers passeerden we de vlieghaven van Woensdrecht en de militaire installaties. Daar staken we nog drie jongens voorbij. Want vanaf de bevoorrading hadden we niet zo heel veel bikers meer gezien.

Na nog een stukje asfalt en enkele bospaden kondigden klinkerwegen het einde van de toer aan. Het was een mooie tocht, een zeer leuk parcours en goed afgepijld. Met dank aan de seingevers die aan de drukkere oversteken de koude trotseerden. Binnen in de cafetaria kennis gemaakt met Pcdoc en diens medebikers. Hun outfits had ik al op hun site gezien. Ook de Papegaaien Trotsebelg en Steve waren nog niet huiswaarts vertrokken en in gesprek met SilverFokske en rubber-12. Leuk dat ze nog gewacht hadden. Afscheid genomen van Robby die weer naar huis vertrok en een tijd later van de twee clubmakkers. Intussen was het wereldkampioenschap begonnen.

Het is nochtans zeer jammer dat deze toertocht voor mij in mineur is afgelopen! Want nadat ik er mij dit weekend weer zo goed had mee weten te amuseren, bleek mijn mountainbike bij vertrek naar huis gestolen! Ik had hem nochtans met een slot aan de groene poort vooraan het sportcentrum vastgemaakt. Niet te schatten! Hoe laf dat deze enige bron van vreugde in mijn leven mij ontnomen is geworden op deze zondag! Het doet toch maar raar als je buiten komt en merkt dat je fiets niet meer is waar je hem had achtergelaten! Het betreft een witte Trek Fuel EX9, versie 2009 die opvalt door zijn extra grote remschijven. Het had voor mij dan nog voor gevolg dat ik te voet weer naar huis kon. Ik ben gewandeld vanuit Hoogerheide, de Putseweg af, tot aan het begin van de dorpskom van Putte. Daar is rubber, die ook eerst nog met de bike naar huis moest, me komen oppikken om me naar huis te brengen. Waarvoor mijn dank. Een zeer dure TT voor mij!

Een tijd terug is er ook een bike gestolen tijdens de toertocht die vertrok van aan het Café Non Plus Ultra te Woensdrecht. Is daar nog ooit wat van gehoord?

Een vraagje: heeft er soms iemand verdachte activiteiten gezien aan die groene poort, tussen 14.00 u en 15.00 u? Men had allicht een grote tang nodig om het slot door te knippen.

Nog een vraagje: het zal weinig uithalen dat ik aangifte doe van deze diefstal, die bike wordt toch nooit weergevonden, maar als ik dat doe, moet dit dan in Nederland of in België? En in Hoogerheide of gelijk waar?

De gestolen Trek Fuel EX9 versie 2009 (toen hij nog nieuw was):

Afbeelding

Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
* StrammerMax’s Papegaaienblog
Plaats reactie