Kalender nachttochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Re: Bois Le Roi

Bericht door Offshore »

StrammerMax schreef:Nana Mouskouri en Liliane-Heilige-Piet!

Nu dat de benzine zo hoog geprijsd staat moet dit kunnen hé! 400 km rijden voor een TT van 27 km! :lol:

Voor langs de Seine te rijden moet ge wat over hebben!
Helaba Strammer,
- ten eerste : het is maar 368 km #-o en, als je dwars door Parijs rijdt en de périférique vermijdt, is het zeker een kilometer of vijf minder !
- ten tweede : het bos van Fontainebleau zit afgeladen vol met mooie meisjes =P~ !
- ten derde : wij rijden op mazout :evil: !
- nogmaals ten tweede : jij zit altijd in Olland, en daar zeggen wij toch ook niks van !
- ten achtste : ga je naar Bazel (600 km als je langs Straatsburg rijdt) ?
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Re: La douce France

Bericht door Offshore »

patje2 schreef:
Offshore schreef:Patje, heb nog wat gevonden in Frankrijk op momenteel nog vrije data :
4 juni : Escaudain (vertrek om 21u45 - TT van 30 km) : ligt op 127 km van Brussel, allemaal autobaan richting Parijs, veel terrils
9 juli : Cousolre (vertrek om 22 uur - TT van 15 of 25 km) : ligt op 90 km van Brussel, vlak bij de grens (Solre sur Sambre)
16 september : Hussigny-Godbrange (TT van 15 of 25 km) : op 225 km van Brussel, vlak bij Athus (Virton)
5 november : Bois Le Roi (TT van 27 km doorheen het bos van Fontainebleau en langs de Seine, gevolgd door een rock concert !). Op amper 368 van Brussel en allemaal autobaan !
Escaudain en Cousolre zie wel ik zitten. Hussigny-godbrange valt gelijk met Horebeke #-o . En wie staat er op de playlist in Bois le Roi? :lol: :lol:
Naar het schijnt zal den Eddy tegen dan weer kunnen zingen #-o . En samen met Mariette op een tandem zal de niteriride ook wel lukken =D> .
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Bois Le Roi

Bericht door patje2 »

Offshore schreef:
StrammerMax schreef:Nana Mouskouri en Liliane-Heilige-Piet!

Nu dat de benzine zo hoog geprijsd staat moet dit kunnen hé! 400 km rijden voor een TT van 27 km! :lol:

Voor langs de Seine te rijden moet ge wat over hebben!
Helaba Strammer,
- ten eerste : het is maar 368 km #-o en, als je dwars door Parijs rijdt en de périférique vermijdt, is het zeker een kilometer of vijf minder !
- ten tweede : het bos van Fontainebleau zit afgeladen vol met mooie meisjes =P~ !
- ten derde : wij rijden op mazout :evil: !
- nogmaals ten tweede : jij zit altijd in Olland, en daar zeggen wij toch ook niks van !
- ten achtste : ga je naar Bazel (600 km als je langs Straatsburg rijdt) ?
-ten tiende Deze gaat spijtig genoeg niet langs de seine :evil: maar langs de Eure dit is een kleinere rivier die in de seine stroomt even ten westen van Parijs (75,432 km vanaf de eifeltoren gemeten)
- ten elvendertigste Ik heb een manier gevonden dat ik gratis kan rijden en de staat men diezel voledig terug betaalt :-$ ga dat wel hier niet uitleggen
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Bericht door Offshore »

@ patje
Zouden we de Strammer niet uitnodigen ? We kunnen toch met z'n drieën in de camionnette ?
Proberen we hem vrijdag of zaterdag te overtuigen om mee te gaan ? Overigens, met de Strammer erbij, zullen we zeker vriendelijker ontvangen worden !
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Rekkem

Bericht door Offshore »

Voor de tweede keer op rij Rekkem gereden, nu met Patje erbij. Het licht gewijzigd parkoers lag uitstekend berijdbaar. Is mij even goed bevallen als vorig jaar. Een massa leuke kerkwegels ! Ook redelijk wat asfalt, maar da's in die streek niet te vermijden en, bovendien, waren het bijzonder verkeersluwe baantjes. Heb me "gejeund" (zoals de locals zeggen!). Patje heeft nog 12 km extra gereden en haalde weeer een moyenne van bijna 23 km/u =D> .
Heb enkel een leuke passage gemist over enkele bermen rondom een "visvijver" (?).
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Zandvliet

Bericht door Offshore »

Afgelast. Jammer :( !
Tot volgend jaar dan maar ????
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Bazel

Bericht door Offshore »

Voor de derde keer op rij te Bazel. Verbazend magere opkomst. Overigens leuk parkoers : kerkwegels, dijken, polders, kasseien. Alles wat de streek te bieden heeft werd ons aangeboden. Eindelijk nog eens met vier Musketiers : Patje2, Strammer Max, Ninja Ittai en ondergetekende. de ene al wat vuriger dan de andere :cry: !
ronnie remmers
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 mar 2011 17:50
Rijdt met: trek 830

Bericht door ronnie remmers »

hoe zijn die nacht tochten verlicht lijkt me wel cool om te rijden
Gebruikersavatar
S-Biker Gino
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: di 02 feb 2010 13:12
Rijdt met: Soms ne zwarte

Bericht door S-Biker Gino »

ronnie remmers schreef:hoe zijn die nacht tochten verlicht lijkt me wel cool om te rijden
Als ge sjans hebt met maanlicht, voor de rest heb je het lichtintensiteit volledig in eigen hand :wink:
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

ronnie remmers schreef:hoe zijn die nacht tochten verlicht lijkt me wel cool om te rijden
Nee net aarde donker, somige zetten wel op plaatsen kaarsen of fakkels maar in het algemeen rij je door een zwarte omgeving en dat maakt het net zo leuk. Dit geef ook net dat extra aan een nacht tocht je ziet maar enkele meters voor u al naar gelang het licht dat je bij hebt. De pijltjes zijn meetstal wel voorzien van reflekteerende strips
We hebben net Esbeek gereden en daar was het iets te veel verlicht en met 1600 (duizendzeshonderd) deelnemers ook een lange lichtslang door het bos en veld. Geef mij dan maar de kleinere organisaties daar rij je soms een een tijdje zonder andere bikers te zien dus zelf kijken waar de pijlen hangen, waar is het padje hoe scherp is de bocht. Optijd antisiperen voor de juiste versnelling Ik heb persoonlijk veel meer rijtechniek opgedaan door nachttochten te rijden net om dat alles er plots is (wortel,grepel,afdaling,enz enz...). Ik zal nooit ver uit de buurt gaan voor een dag tocht maar voor een nigtride zit ik met plezier tot meer dan een uur in de wagen. Ook als er iemand met pech staat zal er veel makelijker gestopt worden of iets geroepen worden (gaat het,lukt het of iets dergelijk) ook wordt er niet gevrongen om voor te steken, er wordt gewoon gewacht tot na de single trak.
Plaats reactie