Kalender nachttochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Bericht door QM »

patje2 schreef:
ronnie remmers schreef:hoe zijn die nacht tochten verlicht lijkt me wel cool om te rijden
Nee net aarde donker, somige zetten wel op plaatsen kaarsen of fakkels maar in het algemeen rij je door een zwarte omgeving en dat maakt het net zo leuk. Dit geef ook net dat extra aan een nacht tocht je ziet maar enkele meters voor u al naar gelang het licht dat je bij hebt. De pijltjes zijn meetstal wel voorzien van reflekteerende strips
We hebben net Esbeek gereden en daar was het iets te veel verlicht en met 1600 (duizendzeshonderd) deelnemers ook een lange lichtslang door het bos en veld. Geef mij dan maar de kleinere organisaties daar rij je soms een een tijdje zonder andere bikers te zien dus zelf kijken waar de pijlen hangen, waar is het padje hoe scherp is de bocht. Optijd antisiperen voor de juiste versnelling Ik heb persoonlijk veel meer rijtechniek opgedaan door nachttochten te rijden net om dat alles er plots is (wortel,grepel,afdaling,enz enz...). Ik zal nooit ver uit de buurt gaan voor een dag tocht maar voor een nigtride zit ik met plezier tot meer dan een uur in de wagen. Ook als er iemand met pech staat zal er veel makelijker gestopt worden of iets geroepen worden (gaat het,lukt het of iets dergelijk) ook wordt er niet gevrongen om voor te steken, er wordt gewoon gewacht tot na de single trak.
Volledig mee eens =D>
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Bericht door Offshore »

Doeme toch :evil: ! Patje zit al aan negen NTT's #-o . Heb zelf begot twee keer moeten passen wegens stage in het buitenland. Terwijl Patrick zat te genieten op de fiets, zat ondergetekende te treuren en te zweten op een tropisch terras waar uitsluitend cocktails te verkrijgen waren. Bovendien waren de dames er bijzonder opdringerig.
Gelukkig komt er binnenkort een interessant tweeluik, vrijdag 14 te Erneuville (tussen Champlon en La Roche) en zaterdag 16 te Rillaar (u allen wel bekend). Ik denk Patje een bongo weekendje cadeau te doen :evil: !
Laatst gewijzigd door Offshore op do 07 apr 2011 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Offshore schreef:Doeme toch :evil: ! Patje zit al aan negen NTT's #-o . Heb zelf begot twee keer moeten passen wegens stage in het buitenland. Terwijl Patrick zat te genieten op de fiets, zat ondergetekende te treuren en te zweten op een tropisch terras waar uitsluitend cocktails te verkrijgen waren. Bovendien waren de dames er bijzonder opdringerig.
Gelukkig komt er binnenkort een interessant tweeluik, zaterdag 14 te Erneuville (tussen Champlon en La Roche) en zaterdag 16 te Rillaar (u allen wel bekend). Ik denk Patje een bongo weekendje cadeau te doen :evil: !
Ne mens kan toch tegenslag hebben en net nu ge terug bent is er een heel wekend geene NTT :cry: :cry: heb echt met u te doen :^o

Ps het lijstje is voorige week nog eens aangepast
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Erneuville

Bericht door Offshore »

Ziezo, terug aangeknoopt met de goede gewoontes en met Patje naar Erneuville gereden voor één van de betere niterides van het jaar. Op 25 pittige kilometers telde ik 450 hm. Voor Patje was het weer niet genoeg, hij reed eerst de lus van 15 km en daarop aansluitend die van 25 km.
Voor Patje staat de teller in 2011 al op 10 NTT's. Ik sta er dus twee achter.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Erneuville

Bericht door patje2 »

Offshore schreef:Ziezo, terug aangeknoopt met de goede gewoontes en met Patje naar Erneuville gereden voor één van de betere niterides van het jaar. Op 25 pittige kilometers telde ik 450 hm. Voor Patje was het weer niet genoeg, hij reed eerst de lus van 15 km en daarop aansluitend die van 25 km.
Voor Patje staat de teller in 2011 al op 10 NTT's. Ik sta er dus twee achter.
Om dat ik al enkele keren de grote en kleine lus gereden heb sta ik al op 500nrideskm dit jaar :drunk:
2 achter [-X Esbeek, Monceau en Rilaar ik denk dat je er al aan 3 achter zit
Laatst gewijzigd door patje2 op do 28 apr 2011 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Ik heb er weer enkele bij gezet in de kalender van de nachttochten
Nooit gedacht dat het er zo veel waren
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Bericht door Offshore »

Rillaar moeten laten voorbijgaan wegens "beetje ziekskes". Patje wordt kampioen dit jaar !
Ondertussen hebben we ook Seviscourt op de teller. Iets minder reliëf dan Erneuville, maar toch een erg leuke NTT met een mooie klim naar 550 meter en een eindeloos lange, makkelijke afdaling naar de Lomme. Twee bevoorradingen op de 28 km. Alles OK !
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Straks nog iemand naar Houffalize voor de 02bikers nightride?
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Bericht door provo »

Komende vrijdag 6 mei: avondrit te Sint-Niklaas.
Vertrek van 18u tot 20u30 voor een 35-tal km.
Meer info in het topic.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0
Offshore
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 18:46
Rijdt met: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Bericht door Offshore »

-JP- schreef:Straks nog iemand naar Houffalize voor de 02bikers nightride?
Patje en ondergetekende waren present. Laat volgende keer iets eerder wat van je horen. Leuk om als niteriders op de après te "verbroederen" :drunk: . Zijn we heel sterk in :roll: .
Vrijdag : Sint-Niklaas ! Organisatie van de "Krissen" en bovendien voor een goed doel. Top !!!!
Plaats reactie