Kalender nachttochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Haibikepower
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 21 sep 2011 20:13
Rijdt met: Granville/ SID Worldcup

Re: Nachttochten 2014

Bericht door Haibikepower »

bram005 schreef:Heb het niet zo op die Chinese meuk, overigens waar laat je dat soort van zakje met batterijen :P

die magicshine zien er ook wel aantrekkelijk uit!

Ik had wel al een fenix zaklampje gehad, ben daar heel blij mij dus denk toch dat ik voor die bc30 ga. is zelf nog te gebruiken als zaklamp zie ik net.

Effe de specificaties van de bc30 gecheckt!! :-k
Als je het mij vraagt 100€ weggegooid....om de simpele redenen dat die batterypack niks voorsteld.
Haalt nog geen twee uur gebruik bij slechts 1200lumen. #-o
Slechts +- drie uur bij 500lumen....waarmee je dan gewoonweg stijf verongelukt op technische passages wegens te weinig zicht. ](*,)
Goesting is koop zeggen ze bij ons, ik geef het je gewoon maar mee als info!!! :wink:

grtz

HBP
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Nachttochten 2014

Bericht door Dickie »

Denk dat 90% Chinese meuk is :wink: .
Begrijp wel dat je Europese makelij zou prefereren, bvb MytinySun, Lupine, Supernova, Hope. De kwaliteit straalt er letterlijk van af.
Ik rij maar een 4 a 5-tal nacht-ttn per jaar en vond het budget dan niet in verhouding.
Met die Chinese troep kan ik iig net als overdag rijden, hoef me nergens in te houden.

Batterij-pack steek ik bij de helmlamp gewoon in mijn rugzakje of kan ook in achterzak fietstrui.
Stuurlamp: heb ze nu onder aan de stuurpen gehangen met een colsonbandje als extra verzekering.
Om de batterij tegen vochtigheid te beschermen kan een plastiek drinkbus perfect zijn.

Als je je beperkt tot één lampje, dan best een helmlamp nemen.
Vele beter om bochten te verlichten vóór je ze neemt.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Nachttochten 2014

Bericht door patje2 »

Ik rij al een 4tal jaren met hope 4led op mijn stuur en 2led op de helm en nog steeds tevreden van. Ik rij wel een 40tal avondritten per jaar plus nog eens 1x per week een trainingsritje. Heb ook enkele chinese lichtjes geprobeerd maar buiten een Xenon van ongeveer €50 is er bij mij nog geen enkel dat voldoende lang mee gaat om zeker een 2 tal uren vol te branden met meer dan 1000 lummen. Wat naar mijn mening toch wel het minnimum is maar wel voldoende is om in het donker voor geen verassingen te komen staan.
Had dat toen besteld bij MTB-LED een nederlandse inporteur.
Gt-
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 21:42

Re: Nachttochten 2014

Bericht door Gt- »

bram005 schreef:Heb het niet zo op die Chinese meuk, overigens waar laat je dat soort van zakje met batterijen :P

die magicshine zien er ook wel aantrekkelijk uit!

Ik had wel al een fenix zaklampje gehad, ben daar heel blij mij dus denk toch dat ik voor die bc30 ga. is zelf nog te gebruiken als zaklamp zie ik net.
das zeker, geen chineese meug, Fenix made in ...? :lol:
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Nachttochten 2014

Bericht door Christ D. »

Ik heb er 2 van bij de Chinezen en héél content van. heeft zeker licht genoeg en de batterij gaat op volle sterkte 2 uur mee . Eéntje op de helm en ééntje op 't stuur. Heb ook een ander lensje gekocht (3euro) om de straal breder te maken van het stuurlicht.
Als back-up heb ik een Led-Lenser T7 bij. Met die Led Lenser's (2stuks) toch ook veel nightrides gereden.

Teveel licht vind ik ook overdreven , 't moet toch spannend blijven hé
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Nachttochten 2014

Bericht door Christ D. »

Gisterenavond de nightride van Liedekerke gereden en het was genieten met de Fatboy !!
Bij de start iemand gezien en korte babbel gedaan met iemand met een Fatboy Expert , later op het parcour hem nog tegengekomen mey wss zoon/dochter erbij , iemand van hier ?
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Nachttochten 2014

Bericht door gbv »

Hier ook een fervent nightbiker (het enige samen met voetbal dat me door de winter haalt). Zelf beschik ik over 3 chineeskes, eentje van Magicshine, eentje van singfire en een noname. Afhankelijk van het weer en parcours switch ik tussen de lampjes. Heb meestal de combi stuur+helm. Op het stuur brede lichtkegel in combi met spot en nog een extra spot op de helm voor verder te kijken of om de bocht te piepen. Mijn batterijen gaan tussen het uur en de 3uur mee wanneer de lampen op maximale kracht schijnen. Bovendien speel ik altijd met de lichtsterkte. Op straat gaat 1 van de lampen uit en de andere op minimum. Zo verleng ik de levensduur gemakkelijk met een uur. Pas bij avondtochten vanaf 50 à 55km gaat er een reservebatterij mee. Een klein blokje van nog geen 120gr.

Ook gisteren in Liedekerke met de combi stuur helm gereden en de batterij van de lamp op het stuur geeft na meer dan 2u30 rijden nog steeds tussen de 50 en 75% aan. De andere zat ook nog boven de 50%. M.a.w. met goedkope chineesjes zie je meer dan genoeg en zeker lang genoeg.

Over de tocht zelf dan: Tevreden over het parcours. Door het goede weer lag het er sommige vettige stukken niet nagesproken zeer berijdbaar bij. In deze periode van het jaar is dat in de streek geen sinecure. Zeker als er al een paar 100 man voor u over het parcours is gegaan. Ze hebben ook het meeste uit de streek gehaald. Al werd er hier en daar toch een technische passage links gelaten. De aankleding van de tocht was vooral present in het begin van de tocht. Een paar verstopte spoken in de bospassage heb ik wel gemist :wink: . Bevoorradingen in orde, alleen het café was te klein voor alle bikers te huisvesten. Wat een paar blote borsten al niet doen met een mens =P~ :lol: . Dit was ook de reden waarom een groot deel van de ingeschrevenen iets voor middernacht nog steeds niet had thuis gegeven aan de aankomst :-D .
feyenandy
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 11:46
Rijdt met: cube reaction 29 pro

Re: Nachttochten 2014

Bericht door feyenandy »

Weet er iemand of je die magicshine lichten in belgie kan kopen? zou een andere batterij nodig hebben, maar de verzendkosten zijn gelijk nogal hoog op buitenklandse sites
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: Nachttochten 2014

Bericht door Bulls69 »

feyenandy schreef:Weet er iemand of je die magicshine lichten in belgie kan kopen? zou een andere batterij nodig hebben, maar de verzendkosten zijn gelijk nogal hoog op buitenklandse sites
Bij mijn weten is er geen dealer in Belgie.
Je vind er wel eentje hier in Nederland/Valkenswaard, verzendkosten ook wel aan de hoge kant.
Bij DX kan je deze bestellen, geen verzendkosten, hou wel rekening met minsten een maand levertijd. Bij dezelfde Chinees vind je een heel gamma aan batterijen hier terug, ik zou wel de voorkeur geven aan battery packs in nepron verpakt, heb hier persoonlijk beter ervaringen mee dan diegene in een zwarte folie verpakt zijn(zijn niet bestand tegen water insijpeling).
Succes ermee, Bulls69.
K'zion
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 21 jan 2013 07:23
Rijdt met: specialized epic fsr carbon elite,specialized venge,ridley fenix

Re: Nachttochten 2014

Bericht door K'zion »

'K heb maandag mijn 1ste avond/nachttocht gereden (sint maarten affligem),was echt super.
Had wel wat voordeel daar het veel gekende baantjes waren (mijn thuis is in meldert) of baantjes die
we nog maar net gedaan hadden in de vtt tocht van de vliegende spaak.
Nu wou ik eens vragen wat zo een beetje de beste combi is qua verlichting?
Ik had van een vriendin volgend licht gekregen om te gebruiken:
http://www.mtb-led.com/a-37748301/mtb-l ... 200-lumen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze heeft wel in optie een zwaardere batterij genomen.
Batterij was super,heb in totaal 60km gedaan en ring stond nog op blauw dus duur is wel goed.
Verlichting mocht voor mij iets meer zijn,ook had ik de lamp mssn beter op de helm gezet?
'T was soms blind in de bochten duiken maar heb mij serieus geamuseerd :-D :-D .
Had 60km en 22gem,toffe rit!!
Heb nu wat zitten zoeken en ben op volgende combi gekomen maar heb mijn twijfels over levensduur en ook over de batterij, iemand die raad kan geven?
Voor op't stuur deze:
http://nl.aliexpress.com/item/BLACK-Sol ... 23428.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de helm deze:
http://nl.aliexpress.com/item/T6-Bicycl ... 88698.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie