Zo 09/01/2011 Zeebrugge :: Safari-Tour III

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
flip de flipper
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: di 26 apr 2005 21:58
Rijdt met: scott 2011 spark 20 en Scott 2010 spark 40

Zeebrugge

Bericht door flip de flipper »

Modder, niets van gemerkt!!Heb zelfs m'n bike niet moeten afspuiten :lol: :lol:
Heb de ganse rit genoten, safari mannen en vrouwen =D> =D> =D>

Als die (kleine groep) anti modder bikers volgend jaar niet meer afkomen, niemand zal het merken en wij zullen ze niet missen!!

Ip z'n west vloams, je moet pakn lik dat komt!!

Flipper
Gebruikersavatar
pjer
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 18 apr 2008 20:52
Rijdt met: trek

Bericht door pjer »

Gisteren twijfelde ik tussen Kemmel en Zeebrugge.
Toen iets voor de middag Cowboy Peter binnenwandelde voor een paar vraagskes (of had hij gewoon zin in een koele Leffe ?) trok hij mij over de streep om naar Zeebrugge te gaan.
Hij had daar een heel goeie reden voor.
"In Zeebrugge is alles opgespoten met zand en dat ging daar héééél goed berijdbaar zijn".
Vandaag is mijn geloof in de Cowboy ferm gezakt. Diep gezakt.


En toch heb ik absoluut geen spijt van mijn keuze. Een toporganisatie met -waarschijnlijk- meer seingevers dan bordjes maakten van het geheel een best geslaagde voormiddag. Akkoord, een paar stroken waren er over. De strook voor de eerste bevoorading en zelfs het duinenpad waren voor mij te zwaar.En niet voor mij alleen.
Toch kom ik hier volgend jaar terug mits de nodige aanpassingen van de organisatie.

Cowboy Peter heb ik niet gezien......
Gebruikersavatar
Thunder
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 20:35
Rijdt met: Cube GTC SL 2010, scatto helium

Re: Zeebrugge

Bericht door Thunder »

flip de flipper schreef:Modder, niets van gemerkt!!Heb zelfs m'n bike niet moeten afspuiten :lol: :lol:
Heb de ganse rit genoten, safari mannen en vrouwen =D> =D> =D>

Als die (kleine groep) anti modder bikers volgend jaar niet meer afkomen, niemand zal het merken en wij zullen ze niet missen!!

Ip z'n west vloams, je moet pakn lik dat komt!!

Flipper
Was jij niet één van die gasten die zijn bike op het strand in een plas aan het afspoelen was ? 8)
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Vandaag eindelijk weer in zeebrugge geraakt, t'was al van de schaats-editie van 2 jaar terug geleden. :oops: Dat het parcours lastig zou zijn, kon je weten bij de start: er was een bordje met de vermelding 'LOODZWAAR' :wink:
Het wandelstuk op dat veld mocht er voor mij ook uit, doch dat is dan ook de enige plaats waar ik gewandeld heb. De rest gereden, hoewel een stuk trager dan in de zomer (Traxer + winter = +8kg en -8PK :oops: )

Heel spijtig dat ze in de haven steeds meer afsluiten, want ik miste het leuke technisch stukje van 2 jaar terug (bergskes, en zo...).

Blijven organiseren, gasten =D> want zelfs met die modder is er een voordeel: madam Traxer vindt dat mijn 'velleke' zo zacht is :lol:

Tot volgend jaar. :wink:
Gebruikersavatar
flip de flipper
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: di 26 apr 2005 21:58
Rijdt met: scott 2011 spark 20 en Scott 2010 spark 40

Re: Zeebrugge

Bericht door flip de flipper »

Thunder schreef:
flip de flipper schreef:Modder, niets van gemerkt!!Heb zelfs m'n bike niet moeten afspuiten :lol: :lol:
Heb de ganse rit genoten, safari mannen en vrouwen =D> =D> =D>

Als die (kleine groep) anti modder bikers volgend jaar niet meer afkomen, niemand zal het merken en wij zullen ze niet missen!!

Ip z'n west vloams, je moet pakn lik dat komt!!

Flipper
Was jij niet één van die gasten die zijn bike op het strand in een plas aan het afspoelen was ? 8)
En ik dacht dat er niemand dat gezien had #-o
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Nu gaan ze beginnen zeiken dat de mensen met commentaar moeten nadenken om op de weg te beginnen rijden. Tzijn just die baanflikkers met under kromstuurvelo die in de winter al die mtb-wegels komen verkloten met under winterbezigheid.
Mountainbike is een zomersport, maar wie t in de winter wil verder beoefenen, die moet het dan maar stellen met een parcourske waar baanjanetten under kunnen op amusseren omdat ze eens in de modder mogen spelen.
Man man, tgaat hier van kwaad naar erger. Tmag weer geen commentaar gegeven worden wi, of ge krijgt er direct 20 op je dak, ahneen want we moeten organisaties steunen: ewel kheb hem gesteund, kheb 4€ gegeven en geen enkele bevoorrading gedaan of geprofitteerd van hun gratis shit da ze geven. (pure winst voor de organisatie dus).
Ze zouden beter wat meer aandacht besteden aan parcours ipv altijd karrevrachten bevoorrading en jenevers te geven. Dat noemt zichzelf dan sportmannen (of ECHTE BIKERS) maar ze zitten wel allemaal een stuk in hun kloten te drinken op den apres. Maar dat zijn wel degenen die hier het meest lovende woorden hebben (voor de gratis drank uiteraard).
Proficiat mountainbikend vlaanderen!
Mudblaster
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 22:40
Rijdt met: B1 Rufo
Contacteer:

Bericht door Mudblaster »

Hier niets dan positief commentaar, nog maar 2 maand bezig met MTB en de 55km succesvol afgerond :-D
Wel veel wegkilometers in vgl met sommige andere ritten, hier toch lichte voorkeur voor bos en dergelijke (ik woon in Tillegembos), maar het strand was de max.
Zeker aanwezig op de volgende editie!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Bericht door Fitzy »

Today was the closest that we will get to the feeling of being in the trenches in the first World War, a very heavy and muddy ride, the only thing missing was a strong 8 beaufort wind. It was not always pleasant, but the thing that makes MTB´ikers special is the ´Never say die` spirit, so what do we do on days like today, is make the best of it !. The Safari Boys are not responsible for the weather, they couldnt do anything about that, but what they did do was make us feel welcome and try and make sure that it was safe and give us lots of presents. Well done Lads and Lassies. I will be back next year and the years that follow. MTB people stick together.
Thanks Fitzy.
PS, cleaning the bike was a MAJOR operation !
Gebruikersavatar
flip de flipper
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: di 26 apr 2005 21:58
Rijdt met: scott 2011 spark 20 en Scott 2010 spark 40

Zeebrugge

Bericht door flip de flipper »

Mudblaster schreef:Hier niets dan positief commentaar, nog maar 2 maand bezig met MTB en de 55km succesvol afgerond :-D
Wel veel wegkilometers in vgl met sommige andere ritten, hier toch lichte voorkeur voor bos en dergelijke (ik woon in Tillegembos), maar het strand was de max.
Zeker aanwezig op de volgende editie!
2 maand bezig....
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

pjer schreef:Gisteren twijfelde ik tussen Kemmel en Zeebrugge.
Toen iets voor de middag Cowboy Peter binnenwandelde voor een paar vraagskes (of had hij gewoon zin in een koele Leffe ?) trok hij mij over de streep om naar Zeebrugge te gaan.
Hij had daar een heel goeie reden voor.
"In Zeebrugge is alles opgespoten met zand en dat ging daar héééél goed berijdbaar zijn".
Vandaag is mijn geloof in de Cowboy ferm gezakt. Diep gezakt.


En toch heb ik absoluut geen spijt van mijn keuze. Een toporganisatie met -waarschijnlijk- meer seingevers dan bordjes maakten van het geheel een best geslaagde voormiddag. Akkoord, een paar stroken waren er over. De strook voor de eerste bevoorading en zelfs het duinenpad waren voor mij te zwaar.En niet voor mij alleen.
Toch kom ik hier volgend jaar terug mits de nodige aanpassingen van de organisatie.

Cowboy Peter heb ik niet gezien......
'k herinne mij dak ook iets zei van binnenland en klei. Da upgespoten zand was voor in de haven zelf. Ze hebben toch dienen bleken gegeven zoals da je gevroagd oat?
Soit, wij hebben onzen eigen 30km-tocht die eind deze maand plaatsvind eens gereden met een 20tal brigandsbikers, en gezien dat het ondanks het slechte weer zeer goed berijdbaar was.
Net als de safarimannen hebben wij enkele jaren geleden op onze tocht de natuurelementen moeten ondergaan, en hadden wij de verwoestende kracht van de vlaamse bikers onderschat. Sedertdien zoeken wij elk jaar beter berijdbare stroken op, en talmen wij niet meer om onberijdbare stukken uit de tocht te nemen. Dit werd dit weekend met succes ook in Kemmel toegepast. Ik denk dat dit de enige juiste oplossing is. Natuurlijk is het jammer om stroken waar je dagen aan gewerkt hebt, niet te kunnen opnemen in uw tocht, maar we ondervinden dat de meeste rijders de modder niet schuwen, maar wel bevreesd zijn voor wandel- en ploeterzones.
Plaats reactie