Vr 24/12/2010 Menen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

24/12/2010 Menen

Bericht door Bresciani »

5de X-mas VTT Kon.Wielersportclub 0477/516807
Westvlaamse MTB Tours

Topic 2009

Topic 2008

Dit jaar ben ik terug van de partij want...

vorig jaar was't SUPER, goeie organisatie en dankzij de sneeuw en beenharde ondergrond.... SCHITTEREND RITJE!!!! :-D

Een deelke van m'n Bresciani-Route is hierop gebasseerd en zal hier waarschijnlijk ook aan bod komen... hoop ik toch [-o<

Blijkbaar waren er vorig jaar ook menig aantal 'Forumbikers' aanwezig, alhoewel ik toen nog geen LID was #-o

Grtz @ all

P.S. verwacht geen info van de organisatie want die is altijd 'SILENT'
Ik bel die mannen wel eens op om wat info te vragen....
Of als iemand anders dees mannen kent en wat uitleg kan geven...
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

man man man, vorig jaar was het inderdaad redelijk wat gesneeuwd... Jammergenoeg kan ik er dit jaar niet bij zijn, want moet werken tot de middag en daarna voorbereidingen voor ons volk 's avonds... :roll:

Ik herinner me dat de organisatie vorig jaar heel grote inspanningen geleverd had tov de jaren er voor. Moest ik gekunnen hebben, dan was ik er zeker weer bij... =D>
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Bericht door QM »

Als ik niet moet werken ben ik er zeker terug bij 8) Vorig jaar enorm genoten van deze =D>
bikerslust
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 08 nov 2010 22:08
Rijdt met: balance

Bericht door bikerslust »

Vorig jaar was het inderdaad heel hard gesneeuwd. De grote tour werd zelf afgeschaft, zo kon je enkel maar de kleine rijden, maar voor diegenen die hem reden, was het wel genieten, van het mooie landschap volledig in het wit, al was het bij momenten ook wel gevaarlijk glad, vooral op het asfalt, dus voor ene keer was het makkelijker rijden off-road .... :)
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Bericht door Bresciani »

Yeps,

Ring, ring... info over en van de organisatie zojuist telefonisch verkregen.... :bounce:

- place to be... Waalvest, 8930 Menen aan 't voetbalstadion
- 25km of 48km
- €2 voor leden van de Vlaamse Wielerbond en €4 voor een dagvergunning
- douches te gebruiken aan 't voetbalstadion
- afspuit ook aan de kantine van 't voetbalstadion
- bewaakte fietsparking, anders geregeld dan vorig jaar (rekening houdende met de opmerkingen) =D>
- startuur vanaf 8u, maar dan voorzie je best verlichting want je moet bijna onmiddelijk door wat bossen langs de oude Leieoevers, dus op eigen risico....

De kleine tour gaat richting Linselles (FR) uit en bij het wederkeren richting Menen heeft men de keuzemogelijkheid om naar de startplaats te bollen of de extra lus richting Aalbeke via Rekkem e.a. te volgen om zo de grote rit uit te rijden die zou moeten uitkomen op een 48km. :-)

Gezien de afkolving :-? van de Leieoevers is het stuk Lauwe --> Menen offroad niet meer vrijgegeven voor gebruik en zit dus dit jaar niet meer in de rit... :(

Nu hoop ik alleen nog dat het hard gevroren ligt tegen de 24ste, dan kunnen we net als vorig jaar genieten van extra training techniek, hoe blijf ik recht op ijs... :-D tenminste als de sneeuw blijft liggen... [-o<

En als laatste... stop ne keer met de Jeanetten :lol: uit te hangen en draag een HELM!!! =D>
Gebruikersavatar
NuRf
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:14
Rijdt met: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Contacteer:

Bericht door NuRf »

Klopt het dat de start maar is tot 11u?
Gebruikersavatar
cloclo
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 14:43
Rijdt met: Thompson sub-09 slx disc

Bericht door cloclo »

dju toch moet werken tot 14 u 30!Had heel graag eens gestart hier
Gebruikersavatar
Bresciani
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 21:15
Rijdt met: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Bericht door Bresciani »

NuRf schreef:Klopt het dat de start maar is tot 11u?
Ik weet het niet direct. :-k

Maar heb de vraag gesteld aan de organisatie... :-)

Ik zou het wel begrijpen hoor, want je moet nu zelf eens gaan rekenen, inschrijven tot 11u.... :bounce: en dan de 48km rit gaan rijden of glijden.
Dat komt dan neer op een ritje in deze weersomstandigheden aan AVG 13kmph misschien max. 15kmph.
Dan ben je toch al zonder bevoorradingen of andere slippertjes... onderweg tot minstens ±14u30.
Dan kom je binnen gereden en wil natuurlijk nog je bike afspuiten, voor zover de slangen niet bevroren zijn #-o, een douche nemen en nog ene of meer drinken op den aprés...
Hierna trek je dan als deelnemer huiswaarts om de voeten onder tafel te gaan steken... :wink:
Dan moeten de mensen van de organisatie wel nog gans hun accomodatie terug aan de kant doen en alles proper achterlaten he...
Om dan misschien ook nog ergens hun voeten onder tafel te mogen gaan stoppen.

Maar we zullen het misschien nog wel horen van de organisatie hé, sms is verstuurd. Dus rest ons enkel nog te wachten op antwoord van hun kant.

Ik ben alvast blij dat deze mensen toch nog volhouden om op deze dag hun TT te organiseren, alhoewel ze zeker in de beginjaren altijd al bakken kritiek hebben gekregen. Waar ze mijns inzien al ieder jaar hebben uit geleerd =D>

CHAPEAU !!!! :-D

Grtz @ all, bike ze & have fun!!!
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

VTT in mijn thuisstad, daar kijk ik elk jaar naar uit.
Inderdaad altijd een toporganisatie :-)
Tot vrijdag
Gebruikersavatar
dvtm61
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 03 feb 2005 06:38
Rijdt met: specialidzed rockhopper pro

Bericht door dvtm61 »

zal er ook zijn van de frontbikers :roll: :roll:
Plaats reactie