Zo 28/11/2010 Woensdrecht (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

Ook weer heel erg genoten van deze toertocht.
Wat is deze regio leuk om te biken !

Het begon nochthans niet zo leuk.
Wij hadden onze wagen geparkeerd aan de douches en moesten dus al een dikke km bollen voor we aan de inschrijving waren.
Bleek mijne kozijn zijne body bevroren te zijn en mijne re shifter (of toch de kabel ervan). In het café dan een kopje warm water gaan vragen en het probleem was opgelost. Bevroren body's waren er op die moment wel meer te zien.

Vrij snel na de start strammermax ontmoet. Deze ontmoeting was inderdaad zeer kort, maar dat maken we nog wel eens goed. Had nu immers een "koerskonijn" mee, en dan moet het vooruit gaan (kozijn koerst bij tweedejaars nieuwelingen).

Den body van mijne makker bleef ok, wat niet gezegd kan worden van mijn shifter. Omdat het van kwaad naar erger ging, heb ik een versnelling gekozen, daar op gebleven en vervolgens een beetje gespeeld met mijn "plateau's".

Maar zoals eerder al gezegd : genoten met volle teugen van deze leuke tocht. Hopelijk is het volgende week in Calfven even goed !
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Ondanks de rit van de Ronde van het Waasland in Haasdonk op 1 km van mijn deur, toch gekozen voor deze 'must'.
Een waarschuwingsbordje: 'eerste km ijsplekken'...de winter is echt begonnen.
De grote toer begonnen met in het achterhoofd het idee om deze 2 keer te gaan doen en dus iets behoudender gereden.
Normaal vloek ik altijd op asfaltbaantjes waar boeren moddergevechten hebben gehouden, maar nu bood deze bevroren smurrie juist grip.
Chapeau voor de organisatie, op elk potentieel gevaarlijk kruispunt seingevers =D> .
De warme thee op de ravi was welkom.
Op de zandweg met de tractorsporen op het einde toch een biker zien zitten die een lelijke val had gemaakt, aan zijn houding te zien een 'klassieke' sleutelbeenbreuk?
Op de weg in het open veld ong 1,5km voor de arrivé kwamen er een paar bikers voorbijgespurt, het verstand stond duidelijk op 0, het tempo gevolgd.
Beter niet gedaan, voor de 2de passage, de bordjes van de 25 gekozen.
Op de bevoorrading nog wat theetjes gedronken en die hebben me er terug wat doorgehaald, dus de laatste splitsingen voor de lange afstand gegaan.
Veel drukker nu, het paadje langs de afsluiting van het vliegveld leent zich prima voor wat jumpkes, in de file was daar nu geen denken meer aan.
Elk hindernisje betekende aanschuiven, het succes van mond-aan-mond-reclame zeker?
Terug in Woensdrecht direct de Bloemenlaan ingedoken op weg naar een hete douche, die deed deugd!
Even terug het café opgezocht, maar de luide Hollandse muzak uit de overstuurde boxkes deed me na 1 Leffeke al het hazepad kiezen :lol:
Tot de volgende keer.
Laatst gewijzigd door Dickie op ma 29 nov 2010 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 13 jul 2006 01:17
Rijdt met: Gilbertson Inferno & Radon Black Sin

Bericht door MTBiker from Berendrecht »

Nog aan het nagenieten van de mooie TT van gisteren.
Veel singletracks, weinig modder, nauwelijks asfalt.
Het was weer genieten van begin tot einde.
Enkel in het begin was kabel van derailleur vastgevrozen in gaine: heel vervelend.
Volgende keer gaine inspuiten met WD40.

Voor de liefhebbers:
Hier een vergelijke tussen tt 2009 (ROOD) en 2010 (GROEN).
Kleine verschillen dus.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us/url]

Als je de GPS-file wil downloaden, hier is de link:

http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?&id=1329196

Mvg,
MTBiker from Berendrecht
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Gisteren ook afgezakt naar Woensdrecht samen met het vrouwke en het mag gezegd worden wat een mooie streek om te biken, ahmaai =D>
Van alles wat Single tracks, korte pittige hellingkjes, door de heide kortom het was leuk!
Tijdens de bevoorrading iemand tegengekomen met een Niner en hij had een mountainbike.be vest aan. Weet toevallig iemand wie dat is? Zou hem nog wat vragen willen stellen betreffende zijn Niner.
Thanks :wink:
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Winno schreef:Gisteren ook afgezakt naar Woensdrecht samen met het vrouwke en het mag gezegd worden wat een mooie streek om te biken, ahmaai =D>
Van alles wat Single tracks, korte pittige hellingkjes, door de heide kortom het was leuk!
Tijdens de bevoorrading iemand tegengekomen met een Niner en hij had een mountainbike.be vest aan. Weet toevallig iemand wie dat is? Zou hem nog wat vragen willen stellen betreffende zijn Niner.
Thanks :wink:
Vermoedelijk was ikke da, allez ben vrij zeker.
Heb de indruk dat iedereen een Nijner wil!
:lol:
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Dickie schreef:
Winno schreef:Gisteren ook afgezakt naar Woensdrecht samen met het vrouwke en het mag gezegd worden wat een mooie streek om te biken, ahmaai =D>
Van alles wat Single tracks, korte pittige hellingkjes, door de heide kortom het was leuk!
Tijdens de bevoorrading iemand tegengekomen met een Niner en hij had een mountainbike.be vest aan. Weet toevallig iemand wie dat is? Zou hem nog wat vragen willen stellen betreffende zijn Niner.
Thanks :wink:
Vermoedelijk was ikke da, allez ben vrij zeker.
Heb de indruk dat iedereen een Nijner wil!
:lol:
Da waarde gij dan met die zilvere met rode accentjes? Had ni gezien dat het een Single speed was :wink:
Ik zal u eens een PB'ke sturen se
rook
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 nov 2010 13:36
Rijdt met: specialized epic

Bericht door rook »

Leuke Tocht, top, alleen eindigde hij voor mij niet zo leuk.

Ik had mijn bijna nieuwe fiets, een zwarte Specialized expert model epic met een stikker van rijwielen van de plas erop en cataye computer draadloos erop tegen de omheining van het terras geplaatst naast het café en moest rond 13.00 uur vaststellen dat hij gestolen was.

De remmen waren juist vervangen in garantie model 2011 carbon.

Heeft iemand de diefstal gezien ?
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

onderweg wat fotokes gepakt.
http://picasaweb.google.com/wilfried.de ... ensdrecht#

@rook: dat is serieus balen, suuces met je zoektocht!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Winno schreef:
Dickie schreef:
Winno schreef:Gisteren ook afgezakt naar Woensdrecht samen met het vrouwke en het mag gezegd worden wat een mooie streek om te biken, ahmaai =D>
Van alles wat Single tracks, korte pittige hellingkjes, door de heide kortom het was leuk!
Tijdens de bevoorrading iemand tegengekomen met een Niner en hij had een mountainbike.be vest aan. Weet toevallig iemand wie dat is? Zou hem nog wat vragen willen stellen betreffende zijn Niner.
Thanks :wink:
Vermoedelijk was ikke da, allez ben vrij zeker.
Heb de indruk dat iedereen een Nijner wil!
:lol:
Da waarde gij dan met die zilvere met rode accentjes? Had ni gezien dat het een Single speed was :wink:
Ik zal u eens een PB'ke sturen se
Neje, mijne singelspiet is ne zwarte Gary Visser, die komt bij voorkeur alleen maar buiten als er modder ligt of als ik te lui ben om te kuisen.
Air 9 is de vitessenbike, 2x9, voor 't schoon weer :wink:
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

rook schreef:Leuke Tocht, top, alleen eindigde hij voor mij niet zo leuk.

Ik had mijn bijna nieuwe fiets, een zwarte Specialized expert model epic met een stikker van rijwielen van de plas erop en cataye computer draadloos erop tegen de omheining van het terras geplaatst naast het café en moest rond 13.00 uur vaststellen dat hij gestolen was.

De remmen waren juist vervangen in garantie model 2011 carbon.

Heeft iemand de diefstal gezien ?
Geef eens een volledige spec-list.
Of post hem in het 'gestolen fietsen' topic.
Was er een slotje op?
Plaats reactie