Zo 24/10/2010 Wijnegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bike smurf
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 17:54
Rijdt met: specialized stumpjumper hardtail

Zo 24/10/2010 Wijnegem

Bericht door bike smurf »

17de VELDTOERTOCHT van WIJNEGEM BICYCLE CLUB
Dit jaar uitzonderlijk vroeger op de kalender..

Waar?
Gemeentelijke Lager School "De Notelaar", Schoolstraat, Wijnegem
Parkeergelegenheid: Marktplein, Vaartdijk en omgeving (volg instructies parkeerwachters)
Afstanden?
30 en 42km, afgescheiden Kids-toer van 15km
Uur?
Doorlopende start van 8.00 tot 11.00uur.
Tarief?
VWB/WBV-leden: €2.5 - Niet leden: €3.5
Jongeren (geboren '93of later): VWB-jongeren gratis, niet leden €1,-

Wasgelegenheid heren & dames bij aankomst, afspuitstand voor de fietsen en bewaakte fietsstalling. Verzekering (BA+persoonlijk) voor alle deelnemers.

Bevoorrading
input:
dezelfde plezante mannen als vorig jaar voorzien u van sportdrank, OXO, Soep, bananen, koeken, en ambiance
output:
Heren- en damestoilet voorzien bij de bevoorrading halverwege

UITDAGING ! (voor de straffe gasten onder u)

Na ongeveer 10km komt het parcoers (42 & 30km) langs de "LEFFE-BERG".
Wie deze helling meteen bij de eerste keer fietsend tot boven oprijdt zonder voet aan de grond te zetten, krijgt boven een bonnetje voor een gratis Leffe bij de aankomst in Wijnegem! U weze gewaarschuwd: we zorgen ervoor dat de uitdaging nog een stuk groter is als vorig jaar, door de helling te "prepareren" :lol:

Reglement:
1.De jury ter plaatse is streng maar rechtvaardig! Meteen oprijden vanaf eerste poging, tweede keer proberen telt niet! (om chaos te vermijden)
2.Gehinderd door andere rijder = pech!
3.Geen beroep mogelijk bij WBC-jurylid ter plaatse.
4.Wie tot boven rijdt maar geen Leffe lust, krijgt een glas water
5.Enkel voor dragers van polsbandje (krijg je bij de start bij inschrijving) en bij start binnen de officiele vertrektijden.
6.Challenge Leffeberg start om 08h15 en eindigt om 12h00.

De verdienste voor wie hierin slaagt:
- een frisse Leffe bij de aankomst
- een boost voor uw ego
- eeuwige roem in Wijnegem en omstreken


Depannage onderweg:
Drie ophaalpunten voor de pechvogels onderweg; op de parking bij de hondenclub vlak na de Leffeberg, bij de bevoorrading, en vlak na het kasteel in 'sGravenwezel (kasteel A. Vervoordt). Een bestelwagen rijdt continu rond om gestrande pechvogels op te pikken e terug naar de start te voeren. Leden van WBC houden op het parkoers een oogje in het zeil.

We zijn er trots op om dicht bij de stad toch een gevarieerde tocht aan te kunnen bieden. Vorig jaar ondanks het slechte weer toch een succes met grote opkomst. Wij heten u van harte welkom in Wijnegem!
Lee Towers
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: di 25 dec 2007 22:38

Wijnegem

Bericht door Lee Towers »

Hallo, Heeft iemand een idee of omschrijving van de route?
We gaan kieze uit deze tocht of die in Zundert #-o
Heeft iemand misschien een gps'je in Google Earth/Maps of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
cheeseman
Mountainbiker
Berichten: 288
Lid geworden op: di 23 sep 2008 21:50
Rijdt met: TREK FUEL EX 7 / CROSS SPECIALIZED CRUX

Bericht door cheeseman »

Leuke tocht dwars door de Voorkempen .
Alles is aanwezig om een leuke voormiddag te beleven . :bounce:
Veld en bospaden, singletracks en zelfs een ware beproeving nl DE LEFFEBERG waag uw kans, bedwing, slaag en zet uw tocht misschien verder met de gedachte bij aankomst uw verdiende LEFFE te consumeren :lol: ( reglement zie artikel bovenaan )
Kortom als ik U was kwam ik naar WIJNEGEM

grts :-D
den toerist
Mountainbiker
Berichten: 388
Lid geworden op: za 20 okt 2007 19:02
Rijdt met: specialized crux

Bericht door den toerist »

Waarom gaan jullie de leffeberg preparen?
Is hij zo al niet lastig genoeg mss?
Mss beter boven een broodje met prepare geven aan elke deelnemer.

Grtz, den toerist
Gebruikersavatar
Stef01
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 26 jan 2005 17:04
Rijdt met: Granville Pulse Team

Bericht door Stef01 »

De mannen van "De Spildoren" komen zeker af... De Leffe berg gaan we plat leggen.
Gebruikersavatar
bike smurf
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 17:54
Rijdt met: specialized stumpjumper hardtail

Bericht door bike smurf »

We zijn gisteren het parkoers gaan verkennen, en het viel ons op dat de locatie waar we vorig jaar de Leffeberg hadden gelegd, nu toch wel erg goed op te rijden is. Ik stond er met de fiets van mijn bomma, met twee fietszakken eraan waar nog twee bloemkolen, een kilo peekes en drie prei's in staken. En ik ben daar toch wel zonder handen naar boven gereden zeker! Tja... het moet een uitdaging blijven hé gasten!

Dus, om de "challenge" echt uitdagend te houden, hebben we de locatie een beeteke verlegd naar een ander "bergske". :P
Toegegeven, geen gemakkelijke helling. Maar sommige van de echte straffe gasten onder u zullen het allicht kunnen.

En voor de andere fietsers: In Zwitserland en Oostenrijk noemen ze dit "eine schiebepassage" :lol:
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Gisteren nog op de "leffe berg" gereden met cyclo cross fiets en ging vanzelf, maar al het zand lag redelijk vast. Bij ander weer heb ik die al zo goed als onberijdbaar weten liggen, maar ben benieuwd naar de "aanpassing". Cya next weekend :wink:
Gebruikersavatar
Steenrijen
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: di 24 jun 2008 08:56
Contacteer:

Re: Zo 24/10/2010 Wijnegem

Bericht door Steenrijen »

bike smurf schreef: Na ongeveer 10km komt het parcoers (42 & 30km) langs de "LEFFE-BERG".
Wie deze helling meteen bij de eerste keer fietsend tot boven oprijdt zonder voet aan de grond te zetten, krijgt boven een bonnetje voor een gratis Leffe bij de aankomst in Wijnegem! U weze gewaarschuwd: we zorgen ervoor dat de uitdaging nog een stuk groter is als vorig jaar, door de helling te "prepareren" :lol:
]
Spijitig dat het Leffe is.. met de brouwerij van Westmalle op een boogscheut daar vandaan, zou men toch denken dat men daar een echte trappist schenkt!! :-) :wink:

Welke richting gaan jullie daar uit? Schoten? Schilde?
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Ik heb een vraagske aan het bestuur? Vermits we zondag naar Bike Motion gaan in Utrecht met een man of 2 zouden we jullie TT al zaterdag willen rijden? Is hij dan al afgepijld? Zo ja dan zullen we onze bijdrage meegeven aan diegene van ons groepke die toch zondag komen afzakken want we willen gerust onze bijdrage betalen voor de club :wink:
grtz
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

zou ik ook wel is willen weten of er al bepijling hangt dan ,
want zondag heb ik namelijk andere verplichtingen ...
wil desnoods wel bijdrage betalen hoor
Plaats reactie