Zo 03/10/2010 Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Samen met den cowboy rond 8h40 gestart voor de 50km.
Een rustige start, direct wa pijlkes zoeken, en na 3km plots een nat/vettig stuk: toeme, kdacht dat da ier zo zanderig was? :P
Rest van de toer was zeer leuk en amper modder te zien.
Veel zalige single tracks die voor mij mochten blijven duren. Ne paar diepe plassen gevolgd door een leuke zanderig klimmetje en de toon was gezet.
Zonder echt volle gas te geven stonden we na 50km terug aan de start, amper 10h45 #-o
Ik had geen zin om na een autorit van 110km al te stoppen. Eensgezind samen met den cowboy begonnen aan een 2de rondje.
Kwestie om de conditie op punt te stellen alvorens de Roc volgend weekend.
Deze keer gekozen voor de 30km, die verdorie al de mooiste stukken bevatte :drunk: :drunk:
Op het einde vond ik dat draaien/keren tussen die villa's wel overbodig, en lagen die kasseien verdomd glibberig!!
Vree goed geamuseerd, bedankt Waasmunster en bedank mr de vriendelijk brandweerman om mijn fiets proper af te spuiten :wink:
Het zonnetje deed zijn werk op den après en wrs mochten er een paar stoeltjes meer voorzien worden :wink:


Oléé
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Bericht door Cokeman »

Deze morgen ook zonder problemen deze thuistocht afgewerkt. Bandjes stonden een beetje hard, vandaar soms wat schuivers. Perfecte organisatie. Naar ik hoorde een dikke 1200 deelnemers =D>
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Bericht door de ware »

goe gedaan mannen, leuk afwisselend toerke.
Bevoorrading en bepijling dik ok, ook al mochten de pijlen wat grpter zijn
(mijn zicht is ni al te best ni meer)
de aanwezige sasbikers waren allen best te vreden over deze Waaslandse
klassieker

tot de volgende editie of

zon 14 nov op de 10de Parel van Brabant in Humbeek
Philmil
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 23 apr 2005 17:29
Rijdt met: Thompson Pro Team

Bericht door Philmil »

uncle sam schreef:Samen met den cowboy rond 8h40 gestart voor de 50km.
Een rustige start, direct wa pijlkes zoeken, en na 3km plots een nat/vettig stuk: toeme, kdacht dat da ier zo zanderig was? :P
Rest van de toer was zeer leuk en amper modder te zien.
Veel zalige single tracks die voor mij mochten blijven duren. Ne paar diepe plassen gevolgd door een leuke zanderig klimmetje en de toon was gezet.
Zonder echt volle gas te geven stonden we na 50km terug aan de start, amper 10h45 #-o
Ik had geen zin om na een autorit van 110km al te stoppen. Eensgezind samen met den cowboy begonnen aan een 2de rondje.
Kwestie om de conditie op punt te stellen alvorens de Roc volgend weekend.
Deze keer gekozen voor de 30km, die verdorie al de mooiste stukken bevatte :drunk: :drunk:
Op het einde vond ik dat draaien/keren tussen die villa's wel overbodig, en lagen die kasseien verdomd glibberig!!
Vree goed geamuseerd, bedankt Waasmunster en bedank mr de vriendelijk brandweerman om mijn fiets proper af te spuiten :wink:
Het zonnetje deed zijn werk op den après en wrs mochten er een paar stoeltjes meer voorzien worden :wink:


Oléé
Moet nogal een gemiddelde geweest zijn ??

Je kan misschien ook wa langer uitslapen op zondag en aan de bevoorrading wa meer tijd nemen voor een koekske hé, dan zal je zo vlug niet terug zijn :wink:
Gebruikersavatar
MTBert
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: za 30 sep 2006 00:41
Rijdt met: Univega HT UPCT 2011

Bericht door MTBert »

Redelijk vroeg vertrokken (kwart na 8 ), omdat ik vlak nadat Hushovd over de meet bolde vertrok naar Waasmunster.

De rit was zoals de gewoonte wordt in Waasmunster weeral een pareltje. De gekende stukken en sommige eens in omgekeerde orde.

De 75 km van de dag ervoor in Moerbeke zaten naar mijn eigen verbazing niet in de benen en ik vloog vooruit.

Bevoorrading kwam net op tijd want 't lichtje begon te pinken dat de naft bijna op was. Iets gegeten en gedronken en dan weer verder.

Zonnetje gaf warmte en 't was genieten. Wat me wel opviel was dat ik veel stukken alleen reed op de 50 km. Raar, toch op deze rit, het WK zal er voor iets tussen zitten zeker. Terug binnen na 2u en 12 minuten.

Nadien fietske laten afspuiten door de pompier. Madam de pompier was geen gewone. Spoot zelfs een biker halfnat omdat hij haar had uitgedaagd... =D>

Nadien om mijn pannekoekske bij ons meisje....viel dat tegen :(

Geen zwoele blik zoals op de flyer en ze keek hélemaal nie lief....

Enfin, 't was genieten en volgende keer terug van de partij. :P
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

Philmil schreef:
uncle sam schreef:Samen met den cowboy rond 8h40 gestart voor de 50km.
Een rustige start, direct wa pijlkes zoeken, en na 3km plots een nat/vettig stuk: toeme, kdacht dat da ier zo zanderig was? :P
Rest van de toer was zeer leuk en amper modder te zien.
Veel zalige single tracks die voor mij mochten blijven duren. Ne paar diepe plassen gevolgd door een leuke zanderig klimmetje en de toon was gezet.
Zonder echt volle gas te geven stonden we na 50km terug aan de start, amper 10h45 #-o
Ik had geen zin om na een autorit van 110km al te stoppen. Eensgezind samen met den cowboy begonnen aan een 2de rondje.
Kwestie om de conditie op punt te stellen alvorens de Roc volgend weekend.
Deze keer gekozen voor de 30km, die verdorie al de mooiste stukken bevatte :drunk: :drunk:
Op het einde vond ik dat draaien/keren tussen die villa's wel overbodig, en lagen die kasseien verdomd glibberig!!
Vree goed geamuseerd, bedankt Waasmunster en bedank mr de vriendelijk brandweerman om mijn fiets proper af te spuiten :wink:
Het zonnetje deed zijn werk op den après en wrs mochten er een paar stoeltjes meer voorzien worden :wink:


Oléé
Moet nogal een gemiddelde geweest zijn ??

Je kan misschien ook wa langer uitslapen op zondag en aan de bevoorrading wa meer tijd nemen voor een koekske hé, dan zal je zo vlug niet terug zijn :wink:
'k dacht 32 of zoiets,maar ja 't kan ook de max. snelheid geweest zijn :wink: .
We hebben ons goe geamuseerd en kregen een naar w-vlaamse normen zeer proper parcours voor de wielen geschoven.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Mooi toerke, met Bulls-Eye naar Waasmunster gebold, pakken modder verwachtend...
De zandgrond kan daar idd veel verdragen, een vlot parcours onder de wielen gekregen met slechts hier en daar een vettig stuk of een plas.
Na 50km ons fietske laten afspuiten door de brandweerman-en vrouw en genoten van de aprés in het zonneke.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

de tank schreef:Zoals hierboven al geschreven, alles tip top en ook goed geamuseerd.
Alleen toen we bij de auto kwamen merkten we dat mijn middenste klem gepikt was van mijn thule fietsendrager. Auto (donkere ford focus) stond op de parking zelf. Dichter kon bijna niet meer.
Gelukkig waren we maar met twee ipv de normale drie personen.
Alvast nen dikke prof en veel plezier ermee gewenst.
'k haal die klemmen er steeds af, meestal leg ik zelf volledig fietsenrek in de koffer, duurt amper een minuutje om te monteren.
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

peir de worst schreef:
Triple-T schreef:idem
Meerijden met ons?
Trotinetten zijn er ook.
berichtje niet meer gelezen
het lukt nog wel eens
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Omstreeks 8u20 in Lokeren vertrokken met mijn gebuur
Net te laat opgestaan om de aankomst van het WK live mee te maken #-o

9km tot de start, ideale opwarming. Onderweg al wat pijltjes zien hangen, de eerste bikers waren nog niet te bespeuren.
File aan de inschrijving :-k :-k :-k Ah ja het winterseizoen is terug begonnen :roll:

Was al vergeten dat de mannen van Just Ridin hierachter zaten, die mannen kennen waasmunster als hun broekzak natuurlijk!
Dat was ook te zien, letterlijk alle toffe stukken die waasmunster rijk is,zaten er in.
Veel meer valt er op 50km niet uit te halen =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Het stukje van het motocrossparcours naast de E17 zorgt altijd voor leuke taferelen :-D Zelf ook ondervonden dat sommige plassen dieper zijn dan ze eruit zien :lol: :lol:
Er was zelfs een alternatieve route voorzien voor diegene die droog wilden blijven.

Bevoorrading net op tijd en keuze in overvloed!

Stevig tempo gereden, net 2u over de 50km gedaan.

Na de lekkere pannenkoek nog 9km op 't gemak terug naar Lokeren.

's middag nog gaan wandelen in 't zonnetje met vrouw en kids en 's avond gaan snowboarden in Terneuzen, zo mogen al mijn zondagen eruit zien !!
Plaats reactie