Zo 26/09/2010 Linden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

Guido T. schreef: ik heb er ene zien naar boven rijden met een witte trui, waart gij dat?
=D>
gaat gij de Zounk doen in de start-to-mtb? ik heb nog getwijfeld om mij in te schrijven, maar kan niet alle weken komen....
In grijze trui (http://www.mtbteamlas-ravx.be).

De start-to-mtb is meer dan volzet. 17 deelnemers, waar eerder het maximum lag op 15.
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

koppigaard schreef:Straffe toeren om in deze omstandigheden boven op de Zounk te geraken. Ik ben er niet in geslaagd. Van het rijtje van zo'n 20 bikers zag ik er maar ene die het te fiets deed, de rest nam de benentram.
Hoe klim je daar in godsnaam tegenop met dit weer? Techniek, bandensoort, hoeveel bar?
Techniek: plaats uw ellebogen ver uit elkaar (evenwicht naar de zijkanten), naar voren leunen (evenwicht in de lengte, zorgt dat je voorband van de grond trekt). Kont voor uw zadel, en doe dit maar expleciet, je kan eerst eens proberen met je staartsbeen tegen het punt van het zadel (niet op) (zorgt voor tractie op de achterband, niet wegslippen).

Bandensoort: hoe groffer het profiel hoe beter. De ondergrond lag redelijk los en nat. Natuurlijk moet je daar een evenwicht in willen vinden voor de rest van het parcours. Als je het met een sneller bandenprofiel kunt hoe beter. Maar begin met type Nobby Nic of zo.

Druk: hoe lager hoe beter, is natuurlijk weer in afweging van de rest van het parcours. Ik had 2 - 2.5 bar toch nog. (maar pomp geeft altijd meer aan)

Uw hartslag gaat wel ff naar het maximum gaan. Allez bij mij toch, maar ik was ziek geweest. Dus daar moet je een beetje op getraind zijn. Belangrijk is rustig te beginnen. Zelfs als er voor u rijden, wat afstand te houden. Ik had zo 10 meter voor mij iemand rijden waarvan ik wist dat die niet tot boven kon rijden. Daar moet je op anticiperen (en hopen dat ze zich aan de kant zetten).

Laat me weten of het zo lukt :-)
Gebruikersavatar
Guido T.
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: za 26 dec 2009 14:43
Rijdt met: ORBEA ALMA 50 (MTB Blue Riders)
Contacteer:

Bericht door Guido T. »

Palmboy schreef:
Guido T. schreef: ik heb er ene zien naar boven rijden met een witte trui, waart gij dat?
=D>
gaat gij de Zounk doen in de start-to-mtb? ik heb nog getwijfeld om mij in te schrijven, maar kan niet alle weken komen....
In grijze trui (http://www.mtbteamlas-ravx.be).

De start-to-mtb is meer dan volzet. 17 deelnemers, waar eerder het maximum lag op 15.
ok, succes met de lessenreeks! ik heb ondertussen uw website ook gevonden :-D
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

Vandaag was het de les met de Zounk in. Hij lag er enorm slecht bij: modder en kapotgereden door een Jeep.

Eerst heb ik iedereen laten proberen. Daarna eens voorgedaan (zelf er nauwelijks op geraakt). En dan iedereen nog een paar keer laten proberen. Iedereen raakte veel verder dan zijn eerste keer, maar niemand tot boven. Eén iemand kwam 3 meter te kort.

Maar in drogere omstandigheden heb ik vertrouwen dat ze er oprijden. :bounce:
Plaats reactie