Za 25/09/2010 Voormezele / Ieper

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
moozefretter
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 18:01
Rijdt met: ene zonder moteur

Bericht door moozefretter »

het is nu 21.30 uur het regend hier in ieper da beloofd
maar we gaan er toch zijn
Gebruikersavatar
max003
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 06 apr 2004 09:51

Bericht door max003 »

Originele aanpak van de heuvelzone, echt mooi in elkaar gestoken! =D>
Met heen en terug naar huis met de velo een totaal van 76 toch wel lastige km's. Verdorie wat was de scherpenberg vettig, maar de rest van de omloop viel goed mee van modder.
Een persoonlijk minpuntje vond ik de km's langs de weg Ieper- Neerwaasten. Dit was toch wel een gevaarlijk stukje weg met al die auto's die voorbij raasden.

Mcbride, merci voor een schone tocht en tot volgend jaar :-D
Gebruikersavatar
pompier
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: di 02 dec 2003 22:13
Rijdt met: scott rc30

Bericht door pompier »

Het was een lekker vettig ,prachtig tochtje .
In de eerste strook richting Voormezele ging mijn schoonbroer onderruit en dit ging hij nog enkele malen herhalen .Wegens een blessure is hij maanden uit strijd geweest en heeft hij zijn stuurmanskunsten verleerd en is de conditie helemaal weg.Toch heeft hij moedig geharkt en gestreden en zo moe maar voldaan de grote toer uitgereden.
Weinig volk gezien .Het was nochthans een perfecte organisatie .Vele Vriendelijke medewerkers,perfecte bepijling,bv was in orde ,Douchen waren premitief OK (vind ik properder dan in vele sportzalen)... Ja je verdiend meer volk ,dit is zeker .
Ik heb maar 1 slecht gevoel .Ik durf het gratis afwasprodukt niet uit te halen uit frees dat ik zal moeten ...Volgende keer blokjes misschien ?? :wink: :lol:
Voormezele alvast mercie voor de inzet ,de BBQ worst in een jasje van gebak,de MC Bride producten en de extra drankbon (Hoewel ik die laatste geweigerd heb ).
Daarna nog eens tot in Ingelmunster afgezakt waar ik vaststelde dat ze daar ook een pak minder volk hadden .

Morgen dus Ingelmunster.Heb vandaag vastgestelt dat de bikers daar veel minder vuil waren .

Groeten van Pompier .
Gebruikersavatar
Dizze
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 10:55
Rijdt met: MTB Wilier Triestina

Bericht door Dizze »

De Kemmelse Kodo's waren van de partij en hebben zich goed geamuseerd. Duidelijk voelbaar, de organisatie staat open voor alle kritiek. Het parkoers, uitdagend en soms lastig maar ik heb niemand horen klagen. De wind, vettige stroken ..maar men kon rijden. 52km of 25 , er mag misschien tussenafstand bijkomen. De bepijling was uitstekend, bevoorrading sober maar goed. Voldoende Parking. De bikewash en douche prima (Misschien een licht in de douche volgende keer)...en den après, zeeeer democratisch! Ik geef de organisatie een "onderscheiding". Mij zien ze volgend jaar terug!
missie
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: za 31 okt 2009 00:14
Rijdt met: Lapierre Ultralight Cross
Contacteer:

Bericht door missie »

Pas vertrokken rond 10u15 met de crossfiets. Slechts 2 km ver toen de hemelsluizen meteen vol werden opengezet, het idee om de 50 km in te korten naar 25 km doemde meteen op. Strook na strook begonnen de benen echter beter te draaien en aan de splitsing de gedacht van: 'foert, dan ben ik maar kletsnat !'. Sommige stroken echt mega vettig (die strook 22 langs de Scherpenberg, wat was me dat !) maar fun gehad onderweg. Langs de Palingbeek nog eens goed kunnen doortrekken, het valt me telkens op dat veel MTB'ers de laatste 10 km echt op hun tandvlees zitten. Leuk parcours, goeie simpele bevoorradingen, stukjes waar ik echt nog nooooit ben geweest. De Monteberg is normaal gezien één van mijn favoriete stukjes bergop met de koersfiets en is me op het lijf geschreven maar met half platte cross banden is dat meteen toch iets anders ze, pfieuw :roll: ... Eén minpuntje: heel veel stroken met (dikke)keien, zonder vering met een crossfiets zijn die net iets minder comfortabeler.
mutten
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:45
Rijdt met: orbea

Bericht door mutten »

vanmorgen om 8h15 vertrokken voor de 50 en aan de splitsing gedacht voor de 25 te rijden maar als ik erin moet werken kan ik er ook in rijden dacht ik dus voor de 50 gegaan.
na 10 km platgereden en het was al goed aan het regenen! #-o #-o
wiel vermaakt en tot de vaststelling gekomen da me versnelling ook aan het gaan was :cry: :cry:
toch maar verder gereden en na 18km weer plat gereden! :cry: :cry:
dan maar gebeld naar de pechdienst die direct achter me kwam =D> =D>
1e keer in me mountain bike carriere dat ik moet bellen naar de pechdienst.
volgend jaar kom ik zeker terug! :-D
Gebruikersavatar
bike1968
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 01:39
Rijdt met: sensa merano pro special

Bericht door bike1968 »

Deze tocht verdient beter. Zal wel door het slechte weer zijn zeker. Super bepijling lekker zichtbaar met dit hondeweer. Een paar verrassende stroken =D> die ondanks hevige regen mooi berijdbaar waren. Soms effe op de tanden bijten door die hevige opkomende wind in de heuvelzones. Die afdalingen door de modder vond ik de max. Leuke douces vriendelijke organisatie 53 km . 2 euro voor mooie tocht nen drank en een bbq worst :lol: + MC Bride produkten .Tot volgend jaar en hopelijk met wat meer Vio-sportief bikers.
Ps jägermeister chapooo voor je toffe madam met karakter.
Gebruikersavatar
jägermeister
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:48
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Bericht door jägermeister »

Dat de herfst zijn intrede in het land heeft gemaakt, hebben we vandaag toch duidelijk mogen voelen. Vanmorgen om 7.30u met vier Erika's Baaikers :Henkieboy, 't Klimmerke, ikke en Lady Jägermeister (die speciaal voor deze rit vrijaf had genomen op het werk) vertrokken van huize Jägermeister richting Voormezele. En inderdaad hoe meer we de Vaartstraat naderden, des te meer het begon water te gieten. Op het einde van de plensbui vlug de fietskes van de auto gehaald en ingeschreven.
Met een gezamelijke start en in het gezelschap van niemand minder dan Hein (een doorwinterde Mtb-er en forumbiker waar we toch zeker wat kennis van het vak kunnen opdoen =D> ) zijn we vertrokken.
Reeds na de eerste kilometer sloeg het noodlot al toe bij 't Klimmerke, dit langs het gewone fietspad doorboorde een steen zijn achterband met als gevolg: een gescheurde buitenband. Na overleg heeft 't Klimmerke te voet naar start gegaan en de organistie geraadpleegd voor hulp, die bereid was voor hem te voeren naar een plaatselijke fietsenhandel =D> =D> =D> ( dit allen al verdient een dikke pluim). Na de eerste off-roadstrook werd al snel duidelijk, wie vandaag starte, kwam zeker niet proper terug, voor mij kon dit zeker de pret niet bederven. De gevreesde strook 22 lag er toen nog zeer goed berijdbaar bij (deze heb ik nog vettiger geweten met de tt van Dikkebus), ik kan me goed voorstellen dat deze na het voorbij rijden van een honderdtal bikers er glibberig bij ligt.
Verder werden we getrakteerd op de allom bekende en niet bekende off-roadstroken van het Heuvelland. Tot over de Kemmel bleven mijn beentjes draaien als een trein. Juist na de tweede bevoorrading begon de kaars lichtjes te doven en heb ik Henkieboy en Hein moet laten gaan want de wind werd er te veel aan. De Kaseien van de Palingbeek leken wel een eeuwigheid te duren en werd het me duidelijk dat "den dezen met die hamer" mij overmeesterd had, dedjuu :evil: :evil: en dit op een paar km's tijd!! Uitgeput en zeker zeer content de eindmeet gehaald #-o #-o en genoten van een verkwikkende warme douche.
Na de toertocht nog een gezellige après gehad met de Erika's, Hein en ook Med26(misschien een nieuwe Erika's Baaiker).
@Belle een spoedig herstel en zeker voldoende rusten hé.
@Bike1968: telkens opnieuw verbaasd mijn vrouwke me met haar prestaties =D> en dat doet deugd dat ze dit eens te horen krijgt van iemand anders, ik weet zeker na vandaag, haar kennende, dat ook de Kemmelberg met zijn 23% haar niet zal klein krijgen! Merci VIO-Sportief Bikers =D> =D> .

Team McBride's: bedankt voor de prachtige tt, de twee supervriendelijke en verzorgde bevoorradingen, de ongelofelijk lekkere bbq-worstjes en McBride produkten (voor ons zeker geen probleem met het afwasmiddel want we hebben toch nog geen vaatwas :-D :-D ).

Doe zo Verder!!

Chapeau =D> =D> =D> =D>

Voor ons zeker tot volgend jaar!!!!

p.s.: Jullie niet laten ontmoedigen door het slechte weer!!

Vanwege Erika's Baaikers Klerken!!

Een zicht van het parcours:
Afbeelding


Zondag 16 Januari 2011 11e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken.

Gebruikersavatar
parring
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: do 29 nov 2007 20:37
Rijdt met: CUBE LTD COMP 2008

Bericht door parring »

De organisatie van deze tocht was heel goed. Wel heb ik een opmerking over het parcours van de 25 km.
Het zou leuk zijn moest de organisatie een extra strook toevoegen indien mogelijk tijdens verbinding tussen het 50 km parcours.

In de eerst 10 km van de tocht had dit tot gevolg dat we slechts 3 stroken of road moesten afleggen. Nu volgend jaar kom ik zo wie zo terug, dan zal het wel de grote tocht worden als de conditie terug opgekrikt is. Hoe dan ook zou het leuk zijn voor de mensen die voor de korte afstand opteren een extra strookje te voorzien.

Tot volgend jaar
Parring
champ 08 09
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 11 sep 2009 12:14
Rijdt met: cube reaction R1

Bericht door champ 08 09 »

Bedankt aan de 210 moedige MTBers die zijn afgekomen in zo'n weer. Doet ons heel veel deugt om al jullie positieve reakties te mogen lezen. hebben op ieder vlak ons uiterste best gedaan. Maar aan het weer kunnen we heel weinig doen he'. Nogmaals bedankt en volgend jaar mischien beetje beter weer.... Namens het MC BRIDE MTB Betsuur :wink: :wink: :wink:
Plaats reactie