Zo 26/09/2010 Waarloos / Kontich

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wivo
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 09:26
Rijdt met: Bulls Copperhead 3 plus

Bericht door Wivo »

Omdat ik vandaag niet zo veel tijd had, heb ik enkel het rode parcours (Schorre en kleiputten) meegereden, en ben ik nadien via Reet rechtstreeks terug naar huis (Edegem) gereden. In totaal 44 km.

Het rode parcours was niet te onderschatten. Vorig jaar lag dit er droog bij en ging het nog redelijk, dit jaar was het een echte glijpartij. Geregeld voet aan de grond en zelfs afstappen om het allemaal nog wat veilig te kunnen doen. Toch blijft dit een enorm uitdagend stuk waarop ik me goed geamuseerd heb!

Prima organisatie bovendien. Ik heb niets maar dan ook niets aan te merken! :P

Ik hoop dat deze TT volgend jaar terug georganiseerd wordt! (en dat ik hem dan volledig kan uitrijden) :-D
Gebruikersavatar
Reaper
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 20:22
Rijdt met: Cube Ltd Race 2009

Bericht door Reaper »

Vandaag voor de 55 gegaan, wel de roze afslag genomen. Het was me nogal e zwaar ritje, klei-ondergronden dikwijls voet aan de grond en soms te voet. Wat nog geen garantie was om overeind te blijven. De baggerstukken allemaal getrotseerd op de kleine molen. Top-organisatie en zéér vriendelijke gasten!!! =D> Groetjes uit Bertem :lol:
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

Mannen (en vrouwen natuurlijk want die waren er ook!), dank voor de mooie reacties en vooral voor de grote opkomst. Want geef toe, het was niet te onderschatten. Gisteren lag het parcours er nog redelijk bij, na een nacht met onvoorstelbaar veel regen lag het er ongelofelijk zwaar bij. Die 630 deelnemers die vandaag aan de start stonden verdienen een dikke chapeau!
Jullie mogen nu al de laatste zondag van september 2011 noteren. We gaan dit nog een keertje overdoen, maar we hebben de zon nu al gereserveerd!
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Kan alleen maar beamen wat er al gezegd is : SUPERRIT EN SUPER ORGANISATIE met zeer vriendelijke mensen. Ik ben nog maar een beginner en twijfelde om de rode toer te nemen (vriendin en nog een kameraad er ook bij en nog geen serieuze toer gereden), maar er dan toch maar voor gegaan (dus de 55km met verkorting gedaan). Ben ik blij dat ik dat meegemaakt heb :bounce: Heb gegleden op de fiets, op de knieën en op mijn gat maar wat een fun. Daarna een lekkere Grimbergen en huiswaarts voor dik 2 uur poetsen,al had de vriendelijke brandweerman als heel wat weggespoten (van op de fiets gezien had ik soms banden als die op de sandmannekes hier op 't forum, lol).

tot slot : ik kom volgend jaar zeker terug.

Groeten.
Gebruikersavatar
Bosklapper
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 09 jun 2005 21:36
Rijdt met: Cube Reaction - Race Face - Hope

Bericht door Bosklapper »

Prima tocht, ben voor de 70 (73 op teller) gegaan met 220 stijgende hoogtemeters, een prachtig technisch parcour op de Schorre, prima bevoorradingen, en afpeiling was duidelijk.
Voor mij is dit een nieuwe streek, en zeker de moeite om nog eens terug te komen.
Een minpunt waarom werd de vergunning van Wielerbond Vlaanderen (WBV) niet aangenomen als vergunninghouders, 1ste maal dat ik dit tegenkom.
Gebruikersavatar
Pirgy
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: wo 30 mei 2007 12:50
Rijdt met: Cannondale Flash 29
Contacteer:

Bericht door Pirgy »

Domme schreef:
Pirgy schreef:Awel, ik kom ook ne keer naar Kontich.
Heb daar nog wa familie wonen.

@Domme, en ja ik kom oek reklam maken voor de 14e november.

Tot morgen
Wil ik jullie flyers tesamen met de onze ronddelen? :wink:

Da kunnen idd eens doen. De ene week jullie, de andere week wij. Als dat geen samenwerking zou zijn onder concurerende organisaties.
Dan kan den andere op 't gemak zijn toerke doen. :wink: :wink: :wink:

Voor de rest een dikke pluim voor de organisatie =D> =D> =D>
Was een mooie tocht. Voor herhaling vatbaar. :wink:
Gebruikersavatar
briezer
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 19:00
Rijdt met: specialized epic

Bericht door briezer »

Toen de wekker afliep en ik op mijne bike gesprongen ben voor naar den bakker te gaan sloegen de twijfels toe, het begon opnieuw te regenen en de avond voordien viel het met bakken uit de lucht :-?
Maar na een kort telefoontje met mijne bikemakker toch aangezet voor de 55km. Het parcours op zich was geweldig; de schorre ed, maar de modder begot die maakte het loodzwaar én op verschillende plekken spekglad tot zelfs gevaarlijk, alle voor mij dan toch :lol:
Heb net, zoals het overgrote deel hier, ook dankbaar gebruik gemaakt van de roze binneweg, het slijk kwam me de oren uit :drunk:
De organisatie was top, afpijling, 2x bevoorrading en inderdaad gewelding vriendeijke mensen van de organisatie. Enig minpuntje vond ik toch dat bij ons vertrek de bewaakte fietsenstalling bij wel bemand was maar iedereen mocht er zomaar binnen en buiten lopen om z'n fiets weg te zetten en op te halen #-o
Ofwel hadden die mannen en geweldig geheugen wie bij welke fiets hoort ofwel was dit niet echt de bedoeling :-?
Maar zoals gezegd voor de rest =D> =D> =D>
Ook bedankt aan de mannen van den brandweer, zij zijn er in geslaagd mijne bike terug te vinden onder die hoop modder waar ik ben mee aangekomen :lol:
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

Bosklapper schreef: Een minpunt waarom werd de vergunning van Wielerbond Vlaanderen (WBV) niet aangenomen als vergunninghouders, 1ste maal dat ik dit tegenkom.
Bosklapper, je hebt gelijk. Het was voor ons de eerste keer dat we met de VWB samenwerkten en we wisten aanvankelijk niet goed wat we met de lidkaarten van andere organisaties aan moesten. Jij was vermoedelijk een van de eersten, nadien hebben we dit aangepast. Sorry, schoonheidsfoutje, doen we volgend jaar beter.
pattap
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 mei 2010 08:07
Rijdt met: tomson

Bericht door pattap »

Ben hier ook komen biken en schuiven (vooral in de schorre) was van plan om de 70 te doen maar de lus langs heindonk toch maar over geslagen voor de rest mooi tochtje @DirkB zat hier ergens prive in (ik denk van niet) zo dat ik deze nog eens kan na rijden?
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

pattap schreef:@DirkB zat hier ergens prive in (ik denk van niet) zo dat ik deze nog eens kan na rijden?
De volledige tocht van 55 km kan je niet rijden. In Reet is er een klein stukje waar je over een privé-oprit rijdt. Dat kan je vermijden door Reet zelf in te rijden en dan langs de kerk naar Rumst. Een tweede veel groter stuk privé-domein is het stuk na het voetbalveld van Walem aan het rustoord tot terug boven aan de dijk. Dat stuk was gisteren op sommige plaatsen zeer modderig. We vragen daar een vergunning voor en krijgen die ook steeds. Maar we zouden toch willen vragen om daar niet 'zwart' te gaan rijden, kwestie van de goodwill van de eigenaar niet kwijt te spelen. Rijd dan aan het café van Battenbroek rechts onder de snelweg door en weer meteen rechts dan zit je terug op ons parcours.
Plaats reactie