Zo 26/09/2010 Waarloos / Kontich

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
w84me
Mountainbiker
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19 sep 2006 19:01
Rijdt met: Specialized FSR LEVO 29

Bericht door w84me »

Wa is de laatste update van de staat van het parcours, komen we met banden toe of moeten we de zwemvliezen en snorkel ook meebrengen :-D
w84me
Mountainbiker
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19 sep 2006 19:01
Rijdt met: Specialized FSR LEVO 29

Bericht door w84me »

Waar DirkB gelijktijdig het antwoord op postte
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

w84me, jouw bericht kwam net binnen nadat ik dat van mij geplaatst had. Op zich is het prima te rijden, enkel in de kleiputten en in het privé-domein in Walem is het hier en daar na een regenbui even door de modder glijden. Veel zal afhangen van de hoeveelheid regen die vannacht zou kunnen vallen. Voorlopig ziet het er hier goed uit, maar de nacht is lang... Voor diegenen die zich bezig houden met hun bandenprofiel: een paar stevige noppen kunnen hier en daar wel helpen. Och, we hebben een douche voor mens en machine, een bewaakte fietsparking en een binnen -en buitenterras met stevige dranken, dus alles is aanwezig om er morgen een stevige uitdaging van te maken!
Gebruikersavatar
Domme
Mountainbiker
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 01:01
Rijdt met: Merida tfs Gustav
Contacteer:

Bericht door Domme »

Pirgy schreef:Awel, ik kom ook ne keer naar Kontich.
Heb daar nog wa familie wonen.

@Domme, en ja ik kom oek reklam maken voor de 14e november.

Tot morgen
Wil ik jullie flyers tesamen met de onze ronddelen? :wink:
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Re: Tweede mountainbiketocht Waarloos 26/10/10

Bericht door mtb117 »

Kennyboy schreef:Een verrassende ontdekkingstocht over bos-en veldwegen
Afstanden: 33 - 48 - 57 - 72 km
Start tussen 7u30 en 11u
Bike-wash
Bewaakte fietsparking
Gezellig terras

Website http://www.wtwaarloos.be/MTB.html

Ik ga alvast als rookie mijn eerste toertochtje rijden!! :wink:
zin om met mij mee te rijden
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

DirkB schreef:Vandaag alles afgepijld. Parcours ligt er hier en daar vettig bij, maar de modder is beperkt tot een paar kortere passages. Voor het overige is het hopelijk morgen even hard genieten als vandaag waarbij vooral de opklaringen de bovenhand houden. Kortom, Waarloos is er klaar voor.
Tot morgen!
zoals het moet zijn dus, tot morgen ;)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Bericht door spaghetti_2 »

Heeft iemand het gps-bestand van deze tocht ?
Wou hem zeer graag rijden, en was er ook om 7u voor opgestaan. Maar toen het terug hard begon te regenen heb ik het maar opgegeven.
Gebruikersavatar
Jakkie
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 20 jun 2009 15:39
Rijdt met: Merida HFS 3000

Bericht door Jakkie »

Terug thuis van Waarloos.
Gewassen en gestreken na een tocht van 50Km.
Ondanks de gevallen en de voorspelde regen was er toch wel veel beweging rond 9h bij de inschrijving.
Al snel in de toer bleek het plat zetten van de bandjes een erg goed idee.
Verspreid over de 50 KLm was er een goeie mix van modderig (technisch) parkoer en dan weer een stukje waar je kon recupereren. Knappe indeling.
Goede pijling, mocht af en toe iets eerder zijn geplaatst (paar keer in de volle rem moeten gaan).

de afwezigen hadden ongelijk, het is overgebleven en de tocht was prima in elkaar gestoken (rest ook natuurlijk; inschrijving, afspuiting,...)

Bedankt organisatie voor deze toffe voormiddag!
tot volgende keer...

http://www.herrygers.be
http://mtblogboek.wordpress.com/mtb-tracks/
(Opgelet, track nadien niet te gebruiken omdat er enkele privé stukken tussen zitten)
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

VERLOREN: CAMELBAK

Bericht door Splenter »

GEZOCHT: vandaag verloren op de toertocht: een blauw/grijs rugzakje van camelbak. Inhoud: een binnenbandje en een plastic zakje.

Vergeten op de verste parking (het tweede bedrijf). We stonden helemaal op het einde geparkeerd, tegen het braakliggend terrein.

Geïnformeerd bij de organisatie, maar er was nog niets van verloren voorwerpen binnen gebracht.

Als je het rugzakje gevonden hebt, graag een seintje. Een rijkelijke duvel of leffe vergoeding zal jouw deel zijn :wink:

Voor de rest leuke tocht, al is het verlies van de rugzak natuurlijk een domper op de feestvreugde.
Laatst gewijzigd door Splenter op zo 26 sep 2010 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Bericht door bdc »

Aanvankelijke bedoeling was de 50km te rijden, maar wegens het zware modderwerk besloten dat 35km ook al mooi was.

Leuke tocht, goede afwisseling single-tracks (geen al te moeilijke, op de 35km) en recuperatiestroken. De rit is zo goed als vlak natuurlijk, maar de verzopen ondergrond maakte het wel zwaar. Het fijnste aan deze tocht is dat een aantal stukken in de buurt van Mechelen toegankelijk zijn, die anders verboden gebied zijn voor bikers.

Verder was alles zoals het hoort: voldoende parking, bewaakte fietsstalling, bikewash, goede bevoorrading - niks op aan te merken. Bepijling kon hier en daar wat beter, zeker waar ge plots de asfalt moest verlaten om ergens een smalle single-track in te duiken...
Laatst gewijzigd door bdc op zo 26 sep 2010 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie