Zo 12/09/2010 Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Calleke
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:22
Rijdt met: Niner Eat My Dust & Colnago Arte 2.0

Zo 12/09/2010 Averbode

Bericht door Calleke »

Als ik me niet vergis is dit de slothappening van de zomertochten van Fietspromo. Wat kan je hier verwachten? Hoe laat moet je in de zaal zijn voor de tombola? enz...
Helmut B
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 13:59
Rijdt met: Cannondale F400 mudbike (2002), Kona Honzo AL/DL (2016)

Bericht door Helmut B »

Ik zou deze ook willen rijden, maar vind er hier op het forum weinig tot geen info over.

Iemand die deze toch al gereden heeft?
Gebruikersavatar
cube biker ;-)
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 10:14
Rijdt met: Cube Ltd pro & Ams 130 slt

Bericht door cube biker ;-) »

Helmut B schreef:Ik zou deze ook willen rijden, maar vind er hier op het forum weinig tot geen info over.

Iemand die deze toch al gereden heeft?
http://www.svennysmarathon.be
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Bericht door Bulls69 »

commentaar zomertocht
commentaar vorig jaar
Povere toertocht met laag MTB gehalte, na dit te lezen is er geen twijfel, ik zal maar kiezen voor Heverlee (brandweer Leuven) en kiezen voor hoog MTB gehalte :wink:
Gebruikersavatar
DRI
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 22 jan 2007 18:19
Rijdt met: Minerva Vector

Bericht door DRI »

Dit is wel een mooie toertocht, het is niet de toer van het MTB kampioenschap WE, maar een volledig ander en mooier parkoers, en volgens mij is het nu geen broedseizoen en zal er meer offroad kunnen geklommen worden. Ook de organisatie en omlijsting is van een hoog niveau.
Herminator
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 21 sep 2007 08:23
Rijdt met: Primavera XC M208

Bericht door Herminator »

HM op de 80km ?
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Bericht door Bulls69 »

DRI schreef:Dit is wel een mooie toertocht, het is niet de toer van het MTB kampioenschap WE, maar een volledig ander en mooier parkoers, en volgens mij is het nu geen broedseizoen en zal er meer offroad kunnen geklommen worden. Ook de organisatie en omlijsting is van een hoog niveau.
Hmm; doet we dan weeral twijfelen, Heverlee of Averbode . . .
Iemand van de organisatie die dit kan bevestigen misschien?
Gebruikersavatar
Steenrijen
Mountainbiker
Berichten: 212
Lid geworden op: di 24 jun 2008 08:56
Contacteer:

Bericht door Steenrijen »

als er niet meer positieve :-) commentaar komt, dan blijf ik in buurt en ga de toer in Oostmalle doen.
Gebruikersavatar
Vw
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 16:41
Rijdt met: Cannondale Scalpel 3 + Cannondale F800 (Team Volvo)
Contacteer:

Bericht door Vw »

Blijkbaar is dit een 'golazo' tocht, dit heb ik teruggevonden op : www.svennysmarathon.be

Parcours
De start is voorzien in het domein De Vijvers in Averbode, vandaar rijden we door de bossen van Gerhagen, verder door naar de beklimmingen van de Rode berg in Engsbergen om daarna langs de Achterheide in Okselaar weer aan te komen op het domein (na 23 km of 17 km voor de korte toer), waar ook de 1ste bevoorrading is. Dit gedeelte hebben we te danken aan de bereidwillige medewerking van de gemeente Tessenderlo.

De 30 km, 40 km , 62 km samen met de 82 km rijden verder naar Testelt, eerst splitsen de 30 km zich af , deze begeven zich direct naar de Weefberg. Voor de 40 km, rijden we nog een stukje door tot aan de Testeltseberg waar ze zich afsplitsen van de 62 en 82 km. De 40 km rijders, begeven zich naar de Rode berg en de Weefberg, vandaar verder naar de aankomst op het domein.

De 62 en 82 km rijden langs de Demer naar Zichem. De 82 km doen dan het heuvelige Hageland aan, met enkele pittige beklimmingen rond Zichem, Scherpenheuvel en Kaggevinne (2de bevoorrading voor 82 km),na een aantal lussen door de Zichemse velden, komen samen met de 62 km op de oude spoorweg Zichem/Scherpenheuvel.

Samen (62 en 82 km) wordt er dan nog over de Waaiberg (Keiberg) en de Wijngaertberg (Messelbroek) gereden.Eerst nog een bevoorrading aan de kerk in Messelbroek, via een kort stuk langs de Demer komen zij in Testelt terecht waar ze samen met de 40 km de Rodeberg en Weefberg afwerken om zo naar het domein te fietsen.

Wij hopen dat u veel plezier zult beleven aan dit uitdagend en zeer gevarieerd parcour. Gevarieerd omdat zowel, bossen, steile hellingen, velden en wegen langs de Demer aan bod komen
Gebruikersavatar
OG_Mike
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 17:22
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp 2010

Bericht door OG_Mike »

Ik ga zondag ook naar Averbode voor de 82km, ik vind da er toch wel genoeg info te vinden is op deze website:

http://www.sport.be/svennysmarathon/2010/nl/

Op basis van de uitleg van het parcours (zoals hierboven) ga ik deze TT doen.
Plaats reactie