Zo 19/09/2010 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Silverbol
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 02:42
Rijdt met: Scale

Bericht door Silverbol »

@bulls eye de bewaakte fietsparking was achterkant de sporthal nuja de zaterdag toch en er was niet naast te zien vond ik grootste die ik tot nu toe gezien had .

De zaterdag de 65km gedaan mooi en goed parcours me hier en daar een vettige strook in . Maarja is dan ook een mooi streek om te mtbken .
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Twee dagen in Heverlee gaan rijden, zaterdag cyclo en zondag mtb. Ik weet dat het hier normaal enkel voor mtb is, maar omdat de organisatie meeleest, toch commentaar voor beide ritten.

Cyclo (75km):
+ Douches: warm genoeg
+ Bewaakte fietsparking, al was het er toen wij toekwamen wel zo druk dat we gewoon gesplitst zijn in "inschrijvers" en "fietsbewakers"
- Slechte bepijling, voornamelijk in het eerste deel, daardoor in totaal 10km verkeerd gereden (weliswaar pech gehad dat we telkens juist iets verder op het parcours uitkwamen en dus niet direct doorhadden dat we mis waren)
- Parcours: véél te veel drukke, brede wegen. Bovendien ook heel slechte wegen vol putten en hobbels, met nog slechtere fietspaden. Ik weet niet hoe het algemeen gesteld is met de wegen ginder, maar ik kan mij niet voorstellen dat er daar in de omgeving geen mooiere en beter onderhouden wegen te vinden zijn... [-X
- Bevoorrading: enkel een stempeltje, de koeken waren al op (@Nazgul, niet te verwonderen dat jullie om 13u niks meer hadden, wij waren er rond 11u en toen was ook al alles op!!).

MTB (45km):
+ Mooi parcours: ik ken de streek daar totaal niet, dus ik kan ook niet inschatten of er veel Bloso inzat, maar voor mij was het alleszins de moeite. Die holle weg was een plezant stukske, ook gevarenborden waar nodig; zeker in die afdaling met eerst die 90° bocht en dan die overhellende paal. Daar had er mss nog een bordje extra mogen staan; ik ben er met mijn schouder tegengebotst maar gelukkig enkel een blauwe plek. Iemand van Gent hetzelfde, maar dan spijtig genoeg ook een andere mtb-er erger onderuitgegaan. Die zijn bil en knie zagen er niet al te best uit; zal wel een goeie kneuzing zijn.
+ Goede bevoorrading, 2x wat voor 45km zelfs niet echt nodig is
+ Goede uitpijling
- Fietsbewaking: de hekkens e.d. stonden er wel nog, maar zonder "bewakers" komt er natuurlijk niemand zijn fiets zetten #-o
(+ Douches: geen gebruik van gemaakt, maar die zullen wel goed gebleven zijn :wink:)

Conclusie:
Zaterdag was absoluut niet goed; voor geen enkele tocht zou ik hiermee tevreden zijn, maar zeker een nationale bijeenkomst moet beter doen! Als het enige positieve aan een rit de douches zijn, dan is er iets serieus mis! Had ik enkel deze rit gereden, ik zou eraan beginnen twijfelen om nog ooit één rit in deze omgeving te komen doen. Zondag gelukkig wel genoten van een mooie tocht, spijt dat ik de 60 niet kon doen (zit met rug- en schouderpijn dus 45 was meer dan genoeg). Had ik het geweten, ik was twee dagen komen mtb of ik had gewoon één dag 65km gedaan ipv zaterdag mijn rug te verpesten op die slechte wegen.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Roger, ik heb vandaag dus op de weg gaan rijden en rekening gehouden met je opmerkingen van gisteren.
Heb de 45 km genomen omdat die richting onze waalse buren ging, was bijna volledig één van mijn vaste ritten.
Vertrokken via Oud-Heverlee naar St. Joris Weert, verder naar Neten en Hamme-Mille. Dan naar Beauvecien, Opvelp, Honsem, Willebringen, Vertrijk, Neervelp. Daar richting Bruul om dan aan te sluiten op de andere afstanden richting aankomst.
Heb er onderweg natuurlijk nog wat schoner lussen en hoogtemeters bijgenomen en zodoende toch een tof ritje gehad.
Vandaag waren er inderdaad heeel veeel minder "opdebaanrijders", gisteren was dat een echte overrompeling.

Haaike, voor betere fietspaden zul je ergens anders moeten gaan rijden :wink: daarom dat wij meestal op de weg zelf rijden.

Voor mij was het een plezant weekend vlak bij de deur, dat mogen ze nog is doen. :-D
Gebruikersavatar
Diamond
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 09:07
Rijdt met: DIAMOND GUN & ROSE

Bericht door Diamond »

[quote="Bulls Eye"] geen bewaakte fietsparking #-o #-o , een gigantische sporthal waar we tijdens de inschrijving tot 3 keer toe aan de verkeerde tafel stonden. Maar toch geamuseerd, modder was er totaal niet!

kijk dan toch maar eens naar mijn filmpje van zaterdag,dan zie je de "bewaakte fietsparking",alsook de stukken parcours met modder en slijk.
Laatst gewijzigd door Diamond op zo 19 sep 2010 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Diamond schreef:
Bulls Eye schreef: geen bewaakte fietsparking #-o #-o , een gigantische sporthal waar we tijdens de inschrijving tot 3 keer toe aan de verkeerde tafel stonden. Maar toch geamuseerd, modder was er totaal niet!
kijk dan toch maar eens naar mijn filmpje,dan zie je de "bewaakte fietsparking",alsook de stukken parcours met modder en slijk.
Geen ruzie maken he gasten :wink: Jullie zijn waarschijnlijk over andere dagen bezig: Diamond & Silverbol op zaterdag gereden, met een parcours dat modderig was én met bewaakte fietsparking. En Bulls Eye op zondag gereden met het andere parcours zonder modder én zonder bewaakte fietsparking.

@Jaro: als alle wegen daar zo slecht liggen, dan kom ik enkel nog maar terug om te mtben ze. Amai, en dan klagen wij in O-Vl over slechte wegen en dito fietspaden, maar dat is hier nen biljart in vergelijking met Vl- & W-Br. #-o
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Haaike schreef:Die holle weg was een plezant stukske, ook gevarenborden waar nodig; zeker in die afdaling met eerst die 90° bocht en dan die overhellende paal. Daar had er mss nog een bordje extra mogen staan; ik ben er met mijn schouder tegengebotst maar gelukkig enkel een blauwe plek. Iemand van Gent hetzelfde, maar dan spijtig genoeg ook een andere mtb-er erger onderuitgegaan.
Voor mij had dat bordje ook duidelijker mogen hangen.. Vol met de linkerschouder tegen de overhangende paal gegaan en dan naar rechts geslingerd en volle vaart tegen die andere betonpaaltjes gevlogen... Linkerarm, buik/ribben, rechteronderarm en rechterdijbeen goed geschaafd en gekneusd maar soit, voor de rest vond ik het een heel heel mooi parcours. Prachtige holle weg technische klim vlak voor de bevoorrading en de 45 km lus vlak na de bevoorrading was ook super mooi en leuk.
mtb1986
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: do 01 feb 2007 13:07
Rijdt met: 2001 Rider, 2009 Onza Pro, 2010 Trek 8500

Bericht door mtb1986 »

t'is inorde,ik heb de gps-track gekregen van een vriendelijke biker (mtb1986),die ook op het filmpje staat en rijd.merciekes hiervoor
Heel graag gedaan!

Ik heb zaterdag de 65 km mountainbike gereden. Toen ik daar rond 8u30 aankwam was het daar een overrompeling van wielertoeristen. Ik vond mijne weg ook ni in die sporthal, alhoewel ik daar al enkele keren een TT heb gereden. Zeer weinig mountainbikers tegen gekomen. Ergens bij de licentiehouders ingeschreven hoewel ik geen licentie heb. Het was een beetje verwarrend en niet echt duidelijk. Voor een degelijk nationaal fietsevenement mochten er toch wat meer aanduidingen aangebracht worden. Verder was het een prachtige tocht met weinig modder (in vergelijking toch met de tocht in Heverlee van vorige week :-D ) en de bevoorradingen waren dik in orde. Enkele keren goed in de remmen moeten gaan omdat er ineens een pijltje in een bocht opdook. Al bij al tevreden naar huis gereden.
zero
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: di 10 jun 2008 20:42
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door zero »

bwjr74 schreef:daar ik vorige week heb gepast voor de brandweertocht in hetzelfde heverlee wegens de regen, vandaag het er toch maar op gewaagd voor dit massaspektakel. Behalve 1 keer dat ik wat in de remmen moest, geen enkel probleem met de bepijling, de aanduiding van de 2 doortochten was volgens mij ook zeer duidelijk (? misschien zondag een ander bord geplaatst).
alleen op zondag was er een dubbele bevoorrading en moest je een stukje 2 keer doen, zaterdag was het een ander parcours.

de wegrit op zaterdag was niet zo goed, er is iets mis gelopen met de bevoorradingen, er was (veel) te weinig voorzien waardoor ze uitgeput waren. ook ging naar het schijnt (heb hem zelf niet gereden) de route over te veel brede wegen. zondag kwam er kritiek omdat er ergens een slechte kasseistrook was, wat ik persoonlijk wat belachelijk vind. in het voorjaar willen ze allemaal de rvv en paris-roubaix rijden, maar als er dan hier een kasseistrook in zit is het een probleem #-o .

zaterdag was er een bewaakte fietsparking, zondag niet. waarom weet ik eigenlijk niet, want alles stond klaar.

voor zover ik weet, stond er bij 2 afdalingen een gevaarbord. bij de lianenklim die je als afdaling had en 3 of 4 gevaarborden bij de afdaling met de paal.
bij sommige tt heb je bij iedere afdaling een gevaarbord, waardoor die totaal niet meer effectief zijn. bij deze tt stond er een bord als het nodig was en dan moest je ook oppassen.

3 man heeft de 2 tochten (za+zo) afgepijld, dat zijn zo'n 130 km. dus er is niet overvloedig gepijld, de bepijling was op sommige punten kantje boord, maar ikzelf vond hem goed genoeg. ik heb nergens echt moeten zoeken. Je moest aandachtig rijden en dan was er geen probleem.

za waren er 2à3 stroken die er modderig bij lagen, die naast de autosnelweg (met die putten) ligt er altijd modderig bij, ik heb nog nooit geweten dat er daar geen plassen zijn.
voor de rest waren er hier en daar wat plassen, maar je kon daar meestal langs fietsen.

zo was er alleen die strook naast de autosnelweg. maar als je op die strook aandacht reed en een goed spoor koos moest je maar een 3-tal keer door een plas rijden.

wat de inschrijvingen betreft moesten de licentiehouders zich inschrijven per provincie, aangeduid door spandoeken boven de inschrijvingtafel. de inschrijvingen voor de niet-licentiehouders was apart, ergens aan de rechterkant, maar dat kan idd duidelijker worden aangegeven, er hing wel een bord, maar dat viel niet zo op als die spandoeken.
Laatst gewijzigd door zero op zo 19 sep 2010 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Diamond
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 09:07
Rijdt met: DIAMOND GUN & ROSE

Bericht door Diamond »

hier is wat beeldmateriaal te zien,wie weet staan jullie er ook op.



veel kijkgenot!
mtb1986
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: do 01 feb 2007 13:07
Rijdt met: 2001 Rider, 2009 Onza Pro, 2010 Trek 8500

Bericht door mtb1986 »

hier is wat beeldmateriaal te zien,wie weet staan jullie er ook op.



veel kijkgenot!
Zalige commentaar, super filmpje en goede muziek, wij staan er alvast goed op :-D
Dat de laatste 20 km zoals een sneltrein werd gereden kan ik bevestigen, we hadden wel een goede locomotief :-D!
Tot de volgende TT!
Plaats reactie