Za 21/08/2010 Idegem / Geraardsbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

MC Jo schreef:
El Baelos schreef:Iemand al een verslagske?
De moeite waard?
Of toch beter meedoen in de Belgacom GP op de muur morgennamiddag?
Voor u : beter mee doen met de Belgacom dinges. Ik heb de 45 gedaan en was voor het overgrote deel "Gert trainingparcours". Niets dat je niet kent. Ik denk dat het bijna hetzelfde was als vorig jaar. En volgend jaar kan je deze terug rijden!!

Dus veel succes op de muur morgen!!!
Dat zien we wel nog... 't Is lang geleden dat ik het parcours van Gert nog eens heb gereden.
Ik ga straks alvast eens verkennen op de Muur, maar ik vrees dat het parcours wat té zal zijn voor mij.
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Bericht door MTBSDVD83 »

Gisteren om 12u45 ook vertrokken voor een toerke (45 km) in idegem. Leuk tochtje met mooie afdalingen en pittige klimmetjes. Bepijling en splitingen waren zeer goed aangeduid. De bevoorrading vond ik minder of was het allemaal al op :roll: . Enkel water als drank bij een dubbele bevoorrading, mij kon het niet schelen maar de mensen die de 70 km deden verwachten toch iets meer denk ik. De fiets was niet echt vuil dus de afspuitplaats maar links laten liggen.

=D> =D> =D> Wtc Idegem tot de volgende.
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Bericht door Vissie2 »

Gisteren redelijk vroeg vertrokken voor de 70 (en misschien de extra 25). Na 23 km aan de bevoorrading nog niet gestopt en vol gas doorgereden.... om na 45 km aan de auto te staan. Dan toch nog maar de 55 erachter aan gebreid. Aan de bevoorrading wisten ze me dan te vertellen dat het eigenlijk voor de 70 en 55 km een extra lus was. Pijltjes stonden in de zijstraat, niet gezien dus de eerste keer. Er bleken nog een heleboel mensen hetzelfde meegemaakt te hebben.

Voor de rest perfect uitgepijld en een prachtige streek. Wel veel baan maar dat lijkt me inherent aan de streek zelf. De off-road stukjes waren goed, al vond ik de benamingen (in het begin makkelijk-moeilijk) en ergens halverwege (gevaarlijke afdaling) wel een beetje overroepen. Een vettige single track is niet moeilijk!

Wel goed geamuseerd en 102km op de teller als training.
timothyd
Mountainbiker
Berichten: 1036
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 19:14
Contacteer:

Bericht door timothyd »

Gebruikersavatar
stybi
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 feb 2010 22:13
Rijdt met: TREK 8500

Bericht door stybi »

zondag afgezakt met de fiets naar iddegem voor de tocht van 70km samen met de sven...inderdaad veel asfalt maar dat kwam als geroepen want terug thuis toch ongeveer 120km op de teller...goede bepeiling en bevoorrading.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Zeker geen slechte tocht, maar inderdaad niets nieuws onder de zon.
Gelukkig passeerde ik rakelings langs de Muur op het moment dat de ochtendtrainingen voor de Belgacom GP bezig waren.
Daar even van het parcours af gegaan en het GP-parcours er bij genomen.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

El Baelos schreef:Zeker geen slechte tocht, maar inderdaad niets nieuws onder de zon.
Gelukkig passeerde ik rakelings langs de Muur op het moment dat de ochtendtrainingen voor de Belgacom GP bezig waren.
Daar even van het parcours af gegaan en het GP-parcours er bij genomen.
Dan toch niet meegedaan met de funklasse ???
We waren je aan het zoeken aan de start :lol:
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

timdelma schreef:
El Baelos schreef:Zeker geen slechte tocht, maar inderdaad niets nieuws onder de zon.
Gelukkig passeerde ik rakelings langs de Muur op het moment dat de ochtendtrainingen voor de Belgacom GP bezig waren.
Daar even van het parcours af gegaan en het GP-parcours er bij genomen.
Dan toch niet meegedaan met de funklasse ???
We waren je aan het zoeken aan de start :lol:
Nope.
Ik ben zaterdagavond nog gaan verkennen, maar er waren wel wat stukken afgesloten toen.
Ik vond het de max van een parcours, maar ik had schrik om teveel mensen te hinderen wegens mijn technische onkunde op sommige stukken. Die klim door dat bos achter het klooster bijvoorbeeld, vond ik te doen op één stuk na waar ik zelfs op mijn gemak niet boven kon rijden, laat staan in een nerveuze wedstrijd. En aangezien ik het niveau niet ken in zo'n Funklasse-wedstrijd, was ik vooral bang dat iedereen hier ging moeten afstappen door mijn schuld.
Heb het dus maar bij de TT van Idegem gehouden als voorbereiding op de 100 in Houffa volgend weekend.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

El Baelos schreef:
timdelma schreef:
El Baelos schreef:Zeker geen slechte tocht, maar inderdaad niets nieuws onder de zon.
Gelukkig passeerde ik rakelings langs de Muur op het moment dat de ochtendtrainingen voor de Belgacom GP bezig waren.
Daar even van het parcours af gegaan en het GP-parcours er bij genomen.
Dan toch niet meegedaan met de funklasse ???
We waren je aan het zoeken aan de start :lol:
Nope.
Ik ben zaterdagavond nog gaan verkennen, maar er waren wel wat stukken afgesloten toen.
Ik vond het de max van een parcours, maar ik had schrik om teveel mensen te hinderen wegens mijn technische onkunde op sommige stukken. Die klim door dat bos achter het klooster bijvoorbeeld, vond ik te doen op één stuk na waar ik zelfs op mijn gemak niet boven kon rijden, laat staan in een nerveuze wedstrijd. En aangezien ik het niveau niet ken in zo'n Funklasse-wedstrijd, was ik vooral bang dat iedereen hier ging moeten afstappen door mijn schuld.
Heb het dus maar bij de TT van Idegem gehouden als voorbereiding op de 100 in Houffa volgend weekend.
Da stuk met die schuinliggende boom waarna je een scherpe bocht naar links moet maken ?
Da is voor mij de lastigste klim van het bikepark...

Ik heb een stukje van de funklasse gezien en vond het niveau toch verdomd hoog hoor.
Niet dat ik er aan denk om er ooit aan mee te doen hoor :drunk:
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Bericht door Joybiker »

timothyd schreef:Foto's van zondag op http://www.een andere website.be/mtb-fotos-toertocht-idegem-2313.php
Wij hebben zaterdag gereden :(
Plaats reactie