Zo 29/08/2010 Lebbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dmaarten
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 aug 2010 19:12
Rijdt met: Trek

zo 29/08/10 lebbeke

Bericht door dmaarten »

Kan iemand mij wat meer uitleg geven over de fietshappening in lebbeke
op 29 aug 2010?

douche?
kuis mogelijkheid voor fietsen?
e.d.

Heb het bord in lebbeke zien staan maar meer info heb ik er niet kunnen aflezen buiten de datum.

MVg
Gebruikersavatar
Kansee
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 16 sep 2009 10:46
Rijdt met: Scott Contessa 10 (2010)

Bericht door Kansee »

moet straks ook zo'n bord passeren, kzal hopen dak voor de lichten sta en liefst nog als eerste, dan kan ek mss wa meer uitleg geven :lol:
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

10de Lebbeekse fietshappening : zondag 29 augustus 2010
Er is weer een jaar voorbijgevlogen, wat ook betekent dat de Lebbeekse fietshappening weer in aantocht is.
De Lebbeekse fietshappening bestaat dit jaar 10 jaar en is bekend in een wijde omgeving voor de prima organisatie en z'n schitterend parcours. Ieder jaar stappen ongeveer 1400 deelnemers op de pedalen aan deze sfeervolle wielermanifestatie.
De volledig gepijlde routes met de keuze tussen 3 afstanden ( 70 – 100 - 120 km) gaan doorheen de Brabantse kouters en het Pajotteland. Voor deze afstand heb je toch best een flink aantal trainingskilometers in de benen. Het parcours loopt door landelijke wegen waarvan het eerste deel vlak is en overgaat naar een heuvelachtig parcours met enkele pittige hellingen.
Aan kinderen en gezinnen of minder getrainde fietsers is er natuurlijk ook gedacht.

Voor hen is er de mogelijkheid om de familieafstanden 30 en 50 Km te rijden. Deze parcours zijn vlak en rustig met tal van mogelijkheden om even te verpozen. Kinderen beneden de 12 jaar rijden gratis mee met de familiefietstocht van 30 en 50 km.
Ook zijn er 3 mountainbikeparcours van 30 – 50 – 80 km doorheen de Brabantse kouters.
Heb jij de fietskriebels te pakken?
Twijfel dan niet, ELITA V.Z.W. nodigt iedereen uit op zondag 29 augustus op dit geweldig wielerfeest.
Vertrekuren :
Weg 70 – 100 – 120 km: 7h30 tot 10h30
Familiefietstocht 30 – 50 km : 7h30 tot 14h30
Mountainbiketour 35 – 50 - 80 km: 7h30 tot 10h30
Waar : sporthal Lebbeke – Albert I straat 124 – Lebbeke(Oost-vlaanderen/België)
Inschrijvingen ter plaatse : 4 euro
Familiefietstocht 30 – 50 km : 3 euro (kinderen<12 jaar : gratis)
Inbegrepen: uitgebreide bevoorradingen, kleedkamers, douches, fietsreiniging, gratis verzekering, medische ondersteuning

Voor meer informatie :
e-mail : eric.boodts@pandora.be
GSM : 0479/35 84 61

http://www.facebook.com/#!/event.php?ei ... 262&ref=ts
Gebruikersavatar
dmaarten
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 aug 2010 19:12
Rijdt met: Trek

Bericht door dmaarten »

Ah, dat helpt al veel bedankt voor de info,
nu heb ik wel een vraag; ik mountainbike, maar als er elk jaar zoveel deelnemers zijn, zijn er dan niet lange aanschuifrijen om te vertrekken/in te schrijven? ik heb de week erachter herexamens en ik zou 29 augustus wel een voormiddag kunnen fietsen (30 km mtb) (als het dus niet uitloopt door lange wachtrijen ofzo ...)

MVG
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

Vorig jaar ben ik vertrokken net voor 9u en dan waren er zeker geen lange rijen, ik denk wel dat rond 8u er meer rijders vertrekken.
Gebruikersavatar
Daaf
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 23 okt 2007 18:21
Rijdt met: Merida/Giacomelli

Bericht door Daaf »

en tparcours is wel altijd de moeite vind ik
opwijk-asse-meldert werd de vorige jaren aangedaan
ik veronderstel dat het dit keer ook zo zal zijn
aanwezig voor het 5e jaar op rij
Philmil
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 23 apr 2005 17:29
Rijdt met: Thompson Pro Team

Bericht door Philmil »

Deze vorig jaar ook gereden en absoluut niet moeten aanschuiven aan de start, er was zelfs niemand voor ! Wel gestart rond 9.30 uur

De grote MTB tocht gedaan en zeker een heel mooi parcours met een hoog percentage off road en ook wat hoogtemeters =D>

Slechts één minpuntje vorig jaar, de tocht was zeker 5 km langer dan aangegeven #-o . Op zich is 5 km natuurlijk niet veel behalve als je in de laatste 10 km alles geeft om dan te moeten vaststellen dat het 5 km verder is, wanneer je dan volledige kapot zit is 5 km een eeuwige marteling #-o #-o

Hopelijk is de afstand dus dit jaar wel correct [-o<
Gebruikersavatar
dmaarten
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 aug 2010 19:12
Rijdt met: Trek

Bericht door dmaarten »

ah oke :) zal dat in het achterhoofd houden (van die teveel aantal km :))
wat ik me wel nog afvraag, ik heb nu al vaak van die aalsterse mountainbike routes gedaan en vind die wel goed aangegeven met de pijltjes, is dat op de happening ook zo?

en kan ik ergens wat info vinden over het tparcours of hoort dat ook bij fietshappening lebbeke?
Philmil
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 23 apr 2005 17:29
Rijdt met: Thompson Pro Team

Bericht door Philmil »

dmaarten schreef:ah oke :) zal dat in het achterhoofd houden (van die teveel aantal km :))
wat ik me wel nog afvraag, ik heb nu al vaak van die aalsterse mountainbike routes gedaan en vind die wel goed aangegeven met de pijltjes, is dat op de happening ook zo?

en kan ik ergens wat info vinden over het tparcours of hoort dat ook bij fietshappening lebbeke?
Vorig jaar qua bepijling was alles dik in orde =D> dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :wink:

Ook de bevoorrading was perfect in orde =D>

Qua beschrijving van het parcours kan ik u niet echt helpen :oops:
Gebruikersavatar
dmaarten
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 09 aug 2010 19:12
Rijdt met: Trek

Bericht door dmaarten »

ahja die bevoorrading, staat er +/- halverwege een bevoorradingsplaats waar je gratis wat eten en drinken krijgt?
Plaats reactie