Za 03/07/2010 Westouter

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

jaja westouter ,

ik weet niet wat ik er nog van moet denken, ik vind het een leuk parcours, goeie organisatie, het weer viel goed mee

maar ik heb nog nooit jullie tocht volledig kunnen uitrijden
vroeger was het de fysiek die niet meewilde, vorig jaar de franse flikken die men dag verpest hadden

en vandaag mechanische pech die mij belemmerde van deze tot mijn palmares te rekenen

na 10km in een afdaling vloog mijn ketting langs mijn oren #-o
paar km'kes gewandeld tot er een vriendelijke waaslander stopte met een kettingponske, waarvoor uiteraard mijn grote dank :wink:

op 5km van het einde in wat wij hier noemen de "SM-passage" sloeg het noodlot alweer toe, ketting alweer in stukken en deze keer de voorderrie meegesleurd in zijn ondergang #-o

ben dan maar tevoet afgezakt naar men wagen

westouter tot de volgende en dan rij ik em 2x na elkaar :lol:
champ 08 09
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 11 sep 2009 12:14
Rijdt met: cube reaction R1

Bericht door champ 08 09 »

Mooi ritje in westouter deze morgen. De berghazen hebben er weer iets moois van gemaakt. Heb deze gereden met voorbereiding op de XXXL in poperinge. Vorig jaar de XXL gereden en ga dit jaar voor de grote uitdaging om in september uit te bollen op onze eigen MC BRIDE CLASSIC. Volledig ander parcour dan vorig jaar. Heb deze week gaan verkennen met ons klimmerke. Amai aan hoogtemeters geen gebrek denk ik. Zwaar afgezien. Start zou dit jaar aan St Elooishoeve zijn op 25 september. Denk weer eerste Leffe aan 1 Euro + gratis braadworst. Hopelijk grote opkomst. Alle berghazen bedankt voor de mooie rit en de apres...... Mc Bride MTB Team =D> =D>
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Vreemd: een fijn rondje door een fijne organisatie in een lekker weertje (20 gradekes met een klein regentje, perfect!) en toch ben ik geen 10 man tegengekomen... Jammer... Ik heb wel de Kemmel gelaten voor wat het was, kdenk dak em straks ga platgereden hebben, de knuist... Tot volgend jaar!

Gegevens: http://connect.garmin.com/activity/39023284
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Bericht door hans darmstrong »

Goeie organisatie en een hele mooie toer. heb Lus 1 en 2 gedaan en dat was al goed voor 900 hm. Prachtige klim naar de Catsberg voor de eerste bevoorrading, steil en beetje techniek. Had graag lus 3 gedaan, maar moest op tijd bij de kroost zijn.

Hier en daar een saboteur aan 't werk, maar werd direct opgelost.

De benen waren zo goed dat ik Popering XXXL ambieer.
Gebruikersavatar
Signer
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 00:25
Rijdt met: 29er Bitchbike

Westouter zomertocht

Bericht door Signer »

Heb deze eveneens gedaan en wat mij (hier al vermeld) opviel dat er weinig volk was :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: misschien door de wijziging van data en de police de France l'annee passséééééééééé#-o #-o
Onbegrijpelijk want de tocht was zeer aangenaam,goede bepijling,verzorgde bevoorrading(en),en last but not least voor 2euro dan nog een boterham erboven op.
Alle lussen gereden en niet misreden en 71,13km op het klokje? Klopt deze info?
Na enkele Ardennen ritten ga ik niet zagen/zeveren over het parcour,'t was in orde voila sé. =D> =D> =D> =D> =D>

Westouter zeker tot de volgende
freesoul
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 03 jun 2010 22:12
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door freesoul »

dit was mijn 2de toertocht voor mij
lastig parkoer maar dat zal wel aan mijn slechte conditie liggen
1 keer mis reden omdat ik iemand aant volgen was maar we hebben het pijlke niet gezien eigen schuld

de laatste 8 km gesukkeld met een leegloper en mijn bandenlichters thuis vergeten dus om de 2 a 3 km banden op pompen en verder daarom heb ik de los rond de kemmel gelaten voor wat het was
deju

volgend jaar kom ik zeker terug ik vond het een leuke toer
Gebruikersavatar
de wes
Mountainbiker
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 09:28
Rijdt met: Bulls Wild Flow 2 29er

Bericht door de wes »

hoi hoi :bounce: :bounce: :bounce:

Deze morgen toch maar aangezet na een vrij korte nacht, richting de berhazen in Westouter. Aldaar had ik afgesproken met medegrysperres Bushrider, Bulcke en LaurensXC. Ook Grysperre Stagair Blackie was aanwezig :wink:

Al snel had ik door dat ik ging afzien vandaag. Na een toch wel zeer mooie start. De kraan stond na enkele kilometers al open bij mij. Amai, ik wist niet dat een mens zo kon zweten. Pffft.

Na een mooie aanloop, aangekomen aan de Cats. Aldaar werden twee bevoorradingen voorzien, 1tje voor de eerste lus en eentje na de eerste lus. Tijdens de eerste bevoorrading heeft Blackie mn voorrem gecentreerd. Dat het nodig was, hadden we vlug door. Na een draai aan mn voorwiel, draaide die welgeteld een half toertje. :-? #-o

Na het sleutelwerk van onze Blackie, aangezet voor de eerste lus. Deze was naar mijn mening minder lastig dan de eerste 18km, doch niet minder mooi. Met een paar mooie en originele verbindingsstukken. Ook de ondergrond was perfect. Met hier en daar een licht afkoelende plas, maar voor de rest dik in orde.

Na de eerste lus, bijtanken op de twee bevoorrading en dan hopla, richting lus 2 en 3. In de afdaling van de Cats is onze youngster Laurens redelijk hard op zn doze gegaan in het begin van die technische afdaling met hier en daar een nat steentje. #-o #-o

Gelukkig zonder veel erg. Hij had wel serieus pijn aan "1" van zijn linkerschouders, maar welke? Daar was onze bushrider nog niet uit. LOL :P

Na wat te zijn bekomen, dan toch terug aangezet.

Plotseling zag ik de splitsing richting Westouter of richting lus 2 en 3. Tegen beter weten in, toch de groep gevolgd.

Na serieus afgezien te hebben, aangekomen aan het aperitiefhapje van de Kemmel. Met een mooie beklimming van de Monteberg. Eenmaal aan de kemmel, konden we het niet laten om eerst na het kerkhof de stijle kant te doen, die terug af te dalen om terug de bepijling te volgen en dan nog eens de andere kant te doen. Zot zijn doet geen zeer, maar de beentjes wel. En dan kwam de Rode berg nog. In de afdaling er van, hoorde ik plots een vrouwenstem. En ja ja, wie was daar als een duiveltje uit een doosje? Katrien20. Damn wat kan die dame fietsen. =D> =D> =D> RESPECT.

In haar aangenaam gezelschap dan in gestrekte draf richting westouter gereden. Met 69.82 km op mn gpske, moe maar zeeeeeer tevreden aangekomen aan den arrivé.

De bepijling was ok. Toch op de grote toer. Geen last gehad van verdwenen pijltjes.

De bevoorradingen onderweg waren dik in orde. Met lekkere citroendrank. Kheb er zo een "pulle" of vijf van leeg vandaag. Bedankt berghazen om hem telkens bij te vullen. =D> =D> =D> was ook nodig vandaag pffft.

Ook de bikewash werd gebruikt. Was lang geleden.

De douches waren volgens Blackie en Laurens dik in orde.

Ook den apres met nog een lekkere "stuute" en enkele lekkere drankjes smaakten.

Bedankt aan de organisatie voor de mooie tocht. Jammer van de weinige inschrijvingen, want deze tocht mag zeker gezien worden. =D> =D> =D> =D>

Bedankt aan de collega bikers om te wachten op me na elke beklimming.

Berghazen, tot deze winter.

Deze Grysperre heeft zich geamuseerd. Dit was zeker een 4* tochtje voor mij.

Grtz
wes :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Bericht door blackie »

Wes, Jij hebt dat weeral goed verwoord. Prachtig verslag weeral eens.
Het enige die ik eraan toe te voegen heb ik is een vraag over da stagiair gedoe. Hoelang moet ik die stage doorlopen?

Greetz en tot volgende week de 110 km in Westrozebeke?

:wink:
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Bericht door alexbiker »

Deze morgen goed geamuseerd tot dat ik 10km voor het einde voor de derde keer mijn ketting doortrapte. Ik heb dan maar de pechdienst gebeld wegens te kort aan schakels om nog eens te herstelen.

Uitstekend parcour, bepijling, bevoorading, douches en ook de pechverhelping was uitstekend.

Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
de wes
Mountainbiker
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 09:28
Rijdt met: Bulls Wild Flow 2 29er

Bericht door de wes »

blackie schreef:Wes, Jij hebt dat weeral goed verwoord. Prachtig verslag weeral eens.
Het enige die ik eraan toe te voegen heb ik is een vraag over da stagiair gedoe. Hoelang moet ik die stage doorlopen?

Greetz en tot volgende week de 110 km in Westrozebeke?

:wink:
Euhm ge zijt stagair, tot ge lid zijt van de club e.

De 110 vn Westrozebeke? ik denk dat je Ingelmunster wil zeggen? Awel ja, maar dan wel de zaterdag. Zondagmorgen kan ik niet.
Dat is meer mijn parcours dan vandaag. LOL
Plaats reactie