Pagina 2 van 26

Geplaatst: ma 28 jun 2010 21:13
door Moustache
timdelma schreef:Iets meer info over de hoogtemeters ?
Vooral dan die van de 45 en 53 km...
Op een brug over het kanaal en de spoorweg na zit er vrijwel geen klimwerk in. Vorig jaar +/- 400 hoogtemeters op de 100 km.

Geplaatst: ma 28 jun 2010 22:45
door cowboy peter
prideandglory1891 schreef:@organisatie: Waar staat "de chronolus" voor?
Onze voorzitter wilde een wedstijdelement toevoegen aan de toertocht, waarbij een klein stukje parcours tegen de chrono afgelegd word.
Uiteraard enkel voor de liefhebbers, en voor de eer.
Over de locatie zijn de meningen nog verdeeld, maar waarschijnlijk word de chronolus gereden in "klein zwitserland" of "t crossparcours".
meer info volgt, of juist niet :wink:

Geplaatst: di 29 jun 2010 11:05
door sliekske
Ik kom, net als vorig jaar, terug de grote toer rijden.
Zaterdag of zondag weet ik nog niet, zal van de rest van de kalender afhangen #-o
Zijn er nieuwe stukken met vorig jaar?

Geplaatst: di 29 jun 2010 11:34
door MC Tim
Ben ook van plan eens af te komen.
Zal wss 'maar' de 53km zijn, maar ik wil eens in de WVL komen rijden. Ben benieuwd :lol:

Geplaatst: di 29 jun 2010 20:49
door Baeske
De chronolus is een specialleke dichtbij het sportcentrum. :bounce:
De locatie zelf zou ik liefst nog een beetje geheim houden i.v.met voor iedereen gelijke wapens(geen traininingen in den duik) :wink:

Uiteraard zijn er mooie prijzen aan verbonden op zaterdag en zondag en dit voor de tien beste tijden, iedere dag =D>

Wat ik wel kan zeggen, niet gevaarlijk [-X , wel behendigheid :wink:

Geplaatst: wo 30 jun 2010 12:37
door mathieu
prachtige tocht met veel technische stukjes

Geplaatst: wo 30 jun 2010 20:28
door Motorbiker
Vandaag een keer op verkenning geweest.
Alles ligt er kurkdroog en keihard bij.

De cowboy, die ik vorige week (samen met Cowboy Peter) voor het eerst dit jaar reed, lukte vandaag perfect. In tegenstelling tot vorige week.

De Supercowboy ligt er top bij. Want hoewel mijn eerste passage dit jaar, had ik maar 1 voet aan de grond. Op een klimstrook dan nog. Komt dat tegen. Zelfs met 1 voet aan de grond voelde ik me na deze passage "nen echten".

Klein Zwitserland is puur genieten. Mooi uitgepijld, en de tracks zijn
puur biken. Elke bochtopstand, ronding, vierkante cm kan en moet je gebruiken voor de veeleisende abstracte single-track. De grip is fenomenaal. Use it.
Zo duik je vanuit het oosten K. Zwitserland binnen. Naar beneden, linkszwiepend en dan rechts de diepte in, om amper boven het parcours in je linkerooghoek te zien verdwijnen. Een meter naar beneden en een greppel verder tussen twee bomen door, en binnen eem armlengte een meter weer naar boven. Cool.
Puur zwiepwerk waar ik in feite al lang de heupen niet meer voor heb, maar gelukkig doet een beetje fantasie ook al veel.

Het crossparcour ligt er beenhard en tegelijk zanderig bij. Een beetje het effect van de zandbak bij cyclo-cross, maar ietske verrassender. Hier was natuurlijk nog geen bepijling te zien. Maar ik heb me freelance toch een kwartier goed uitgeleefd en geneteld.

De Brigandtocht wordt een kanjer, ook al hebben die mannen hééle kleine

Geplaatst: wo 30 jun 2010 20:50
door twin143
zal misschien aanwezig op zaterdag voor de 45 km na 4 maanden rust vanwege enkelbreuk
al wat geoefend op de weg en nu het hard werk
tot zaterdag en hopende op mooi weer

Geplaatst: wo 30 jun 2010 21:47
door pjer
@ cowboy

"tjekt" ne keer uwen inbox

Geplaatst: wo 30 jun 2010 22:29
door cowboy peter
De cijfers voor dit jaar:

25km mandeslus: met om kasteel, cyclocross emelgem, regenboogbos, mandes 1x bev km15
48km basislus met om supercowboy, klein zwitserland, cowboy, matras, kerkegoed, ooigembos, XX, crossparcours, jaskes bos, cyclocross wielsbeke, 2x bev km21/38
57km basislus + paanders /passage bij pjer, XX?? 2x bev km21/38
73km mandeslus + basislus 3x bev km15/46/63
80km basislus + gavers + paanders 3x bev km21/40/61
105km mandeslus + basislus + gavers + paanders 4x bev km15/46/71/86

Uiteraard zijn we nog aan't kijken om nog enkele "mogelijkheden" toe te voegen waardoor de km's nog licht kunnen wijzigen.