Zo 11/07/2010 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

nog vergeten

werking afspuitplaats op zaterdagmorgen, den kraan van de hydrant was kapot en deze werd door de brandweer hersteld waarvoor dank aan brandweer en uw geduld en begrip.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

davy schreef:
Smirnoff103 schreef: ..... het enig minpuntje was de 1e bevoorrading op dat voetbalplein waar er veel te veel bikers waren tov het aantal mensen vd crew (2 met 1 kind erbij) en een kraan van bidons die veel te traag liep :P
...
Er stonden drie dames en een kind.
Blijkbaar kwam jij toe op een moment dat er iemand voor één of andere reden zal weg geweest zijn.

Die bidons dat klopt die kraantjes lopen tergend traag.
Dat zijn standaard kampeerbidons die zijn zo in de handel vergkrijgbaar zijn.

Eén van die dames was mijn vrouw en dat kind was mijn dochter van 7.
Die telde hadden wij zelf wel niet ingerekend als werkkracht maar als je toertochten organiseerd moet je iets met de kids hé.



en dit kind is wel de toekomst van het mountenbiken want kind rijd regelmatig met haar 7 jaartjes tochtjes van 30 km op ne mooie cube ,dus kindje stond daar op haar plaats.
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Bericht door slappetieze2 »

Samen met METALBIKER , SLICK , ROELE ,
MASK en IKZELVE nen zeeeeeeeeeeeeeer schonen TT gereden =D> =D> . Vlot en prachtig meer woorden heb ik er nie voor.
Wel 1 groot minpuntje ; #-o #-o #-o DEN BRIGAND WOS EP #-o #-o
MILJAARDE .DE volgende editie mag je ons zekers weer verwachten.
En nogmaals CHAPPEAU =D> =D> =D> =D> veur nen DELUXE TT.
Gebruikersavatar
MoozeMeiske
Mountainbiker
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 16:03
Rijdt met: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Bericht door MoozeMeiske »

Fantastische toertocht met alles erop en eraan! Wederom een schitterend parcours en bikers die hun hart en ziel en onnoemelijk veel tijd in deze organisatie steken om de deelnemer zo goed als menselijk mogelijk te dienen. Er is altijd oor naar 'opbouwende' kritiek, daar ben ik van overtuigd! Ze nemen zelfs de moeite om hier uitleg te verschaffen aan kerels die opmerkingen hadden wat ik sommige organisaties nooit zie doen!

@Motorbiker: ik heb zaterdag uw dochter gezien! Een welopgevoed, vriendelijk en schoon meiske... wie had dat gedacht? :wink:
Gebruikersavatar
den boskletser
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 21 nov 2007 21:08
Rijdt met: Cannondale Flash 29er carbon 3/ Kona Process 153

Bericht door den boskletser »

Gisteren was een zwarte dag in ons nog jonge bestaan van de Veldploeters.
Tijdens de vtt-rit in Ingelmunster is mijn broer (Davy) zéér zwaar ten val gekomen in een afdaling.
Hierbij is hij overkop gegaan en heeft hij met zijn hoofd een hevige smak op de grond gemaakt. Hij bleef toen liggen, want hij kon zijn armen en benen niet bewegen, waardoor wij beseften dat dit een ernstig ongeluk bleek te zijn.
De ambulance is ter plaatse gekomen onder assistentie van de MUG van Kortrijk om hem te immobiliseren en hem per brancard en ambulance af te voeren naar het ziekenhuis van Kortrijk, waar hij nog steeds verblijft. Na de eerste onderzoeken is gebleken dat zijn 3de nekwervel is gebarsten. Hij moet dus 24/24 bewaakt worden om zijn toestand te evalueren. Vandaag worden er nog testen uitgevoerd om zijn zenuwen te testen, en ook om na te gaan of die barst in zijn nek niet verderscheurt. Nadien wordt er, in overleg met de hehandelende artsen, beslist of hij per ambulance naar het ziekenhuis van Lokeren mag overgebracht worden. Dit zal pas, in het beste geval, deze avond zijn of anders ergens morgen in de loop van de dag. Ik vermoed dat hij toch wel enkele dagen in het ziekenhuis zal moeten blijven.
Enig lichtpuntje gisteren was de snelle en acurate hulp van de organiserende club "Brigandbikers"!!! Die mensen waren zéér hulpvaardig en hebben ons de hele tijd bijgestaan. De voorzitter van deze club is meegegaan tot in het ziekenhuis van Kortrijk, om daar de papieren van de verzekering in orde te laten brengen. Een dikke pluim voor deze mensen en ook voor de hulpdiensten natuurlijk. En voor de idioten ZONDER helm!! De HELM van mijn broer heeft zijn leven gered (anders was zijn nek gebroken) ipv zijn nek en schedel is nu enkel zijn helm voor de vuilbak ipv zijn hoofd. Degene die, na dit gelezen te hebben, nog steeds niet overtuigd zijn om een helm te dragen, stoppen beter met biken.

groeten en hopen op een spoedig herstel van Davy,

Kevin.
Gebruikersavatar
Koen V
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: za 25 jul 2009 19:50
Rijdt met: Cannondale F1 '09 White
Contacteer:

Bericht door Koen V »

Ik ben blij om te horen dat het "vrij goed" gaat met Davy.

Doe hem de groeten van mij !! (ik was de verpleger die een handje heeft geholpen)
Gebruikersavatar
MoozeMeiske
Mountainbiker
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 16:03
Rijdt met: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Bericht door MoozeMeiske »

oeioei, hopelijk zal Davy spoedig herstellen! Laat je ons zeker iets weten?
Gebruikersavatar
de wes
Mountainbiker
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 09:28
Rijdt met: Bulls Wild Flow 2 29er

Bericht door de wes »

Hey Boskletser, sterkte man. En zeker voor je broer. Hopelijk zal hij vlug terug de oude worden.

Ook al ken ik u en uw broer niet, dit doet me toch iets.

mvg

Wes

http://www.mtb-degrysperre.be/
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Veel sterkte gewenst !

En idd, hoe sommigen het durven om zonder helm te rijden, ze beseffen niet dat ze met hun leven spelen.
En niet alleen tijdens het MTB'en. Je kan gewoon rustig op de baan ook vallen en verkeerd terechtkomen.
Ik kom op de fiets niet meer buiten zonder helm...
Gebruikersavatar
bonachi
Mountainbiker
Berichten: 171
Lid geworden op: za 25 dec 2004 14:50
Rijdt met: scott scale 40

Bericht door bonachi »

Eerst en vooral een spoedig herstel voor Davy. Ik ben gepasseerd toen de ambulance er reeds stond.
Er stonden inderdaad enkele mensen van de org om steun te bieden en de andere bikers te informeren hoe de tt kon verder gezet worden.
In de kleine afdaling naar het kanaal die er net na kwam nog even gehoord hoe 'meedelevend' en 'respectvol' enkele 'paardrijders' waren. Ik citeer hen nadat ze even moesten wachten voor enkele bikers op een stuk offroad en toen ze ambulance zagen staan: "Het verkeersreglement was weeral niet van toepassing voor die met hun mountainbike". Dat vond ik er toch een beetje over en volledig onterecht !!

Wel heel mooie rit afgewerkt (80km) met een grote =D> voor de org.
Ook ne grote merci aan de biker uit Oostende (sorry maar naam vergeten vragen) waarmee ik meer dan de helft van de tt heb afgewerkt en die zo vriendelijk was om mij na de laatste bevoorrading in zijn wiel te laten zitten. De beentjes waren volledig leeg, de warmte of te veel geforceerd in het begin, wie zal het zeggen :-D

Tot volgende jaar !!
Plaats reactie