Zo 20/06/2010 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Ik heb de 65km gereden.

Ik ben ook enkele bikers tegengekomen die het niet technisch genoeg vonden.

ik heb er drie gezien in eafdalinegn die een afdaling niet technisch genoeg vonden. maar ze hebben het zelf technischer gemaakt want ze hebben er een koprol bijgedaan.:lol:

Bij de beklimming van het beest vond degene voor me het niet technisch genoeg. Hij besloot even onm op het achterwiel te rijden om daarna een achterwaartse salto te proberen met bike en al. Ik zag het gebeuren en kon hen nog tegenhouden in zijn val. :wink:

Ik vond de tocht de moeite.
De kluisberg is zo al ok, en daar maken veel organisaties gebruik van die er niet veraf gelegen zijn, ze nemen de kluis op in hun parcours.

Anderen zoals deze nemen de kluis op in hun parcours + dat ze privéstukken aanvragen in en om de kluis en dat is toch een gans verschil vind ik.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Marc schreef:-> elk jaar worden meer en meer stukken bos geschrapt door Bos en Natuur
vb. Elenebos (remember lus 80km vorig jaar) , stukken Kluisbos.
Sommige stukken van de tocht van vandaag weten we nu al dat die volgend jaar taboe zijn (vb. Feelbos). Voor bos en natuur zijn mountainbikers : natuurverwoesters

Dus de kwaliteit gaat erop achteruit,maar de deelname prijs blijft hetzelfde,in tegendeel.
Is er geen voetbalkantine in de buurt vanwaar je kan starten?Dikwijls goede douches en parking voldoende.zoals Herdermarathon.
Ik zie nooit een affiche bij een start die verwijst naar het weggooien van lege verpakkingen.Het zijn die enkelingen die het verpesten voor de rest.
De prijs van een organisatie hangt helemaal niet af van het parcours. Indien de overheidsinstanties stukken van het parcours niet meer toegankelijk maken, moet je dan je prijs laten zakken?
Het is vooral de organisatie op zich die geld kost, zoals de huur van een aantal zaken, aankoop bevoorradingen, verzekeringen,... Dit zijn de doorslaggevende zaken om de prijs vast te leggen.
Als je de prijs van een toertocht afhankelijk maakt van het parcours, dan is het altijd voor discussie vatbaar...

Ik had de 4 euro zeker over voor deze rit!

Wat ik wel bizar vind is dat velen rondrijden met bikes die stukken van mensen kosten en dat er dan gepalaverd wordt over het inschrijvingsgeld... :roll:
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

Rock Rider schreef:
Marc schreef:-> elk jaar worden meer en meer stukken bos geschrapt door Bos en Natuur
vb. Elenebos (remember lus 80km vorig jaar) , stukken Kluisbos.
Sommige stukken van de tocht van vandaag weten we nu al dat die volgend jaar taboe zijn (vb. Feelbos). Voor bos en natuur zijn mountainbikers : natuurverwoesters

Dus de kwaliteit gaat erop achteruit,maar de deelname prijs blijft hetzelfde,in tegendeel.
Is er geen voetbalkantine in de buurt vanwaar je kan starten?Dikwijls goede douches en parking voldoende.zoals Herdermarathon.
Ik zie nooit een affiche bij een start die verwijst naar het weggooien van lege verpakkingen.Het zijn die enkelingen die het verpesten voor de rest.
De prijs van een organisatie hangt helemaal niet af van het parcours. Indien de overheidsinstanties stukken van het parcours niet meer toegankelijk maken, moet je dan je prijs laten zakken?
Het is vooral de organisatie op zich die geld kost, zoals de huur van een aantal zaken, aankoop bevoorradingen, verzekeringen,... Dit zijn de doorslaggevende zaken om de prijs vast te leggen.
Als je de prijs van een toertocht afhankelijk maakt van het parcours, dan is het altijd voor discussie vatbaar...

Ik had de 4 euro zeker over voor deze rit!

Wat ik wel bizar vind is dat velen rondrijden met bikes die stukken van mensen kosten en dat er dan gepalaverd wordt over het inschrijvingsgeld... :roll:
Awel over het verdienen aan een toertocht kan ik vree kort samenvatten.
Als ik in men "zaak" een TT zou organiseren zou ik dit maar éénmalig doen omdat er niet genoeg winst gemaakt KAN worden!!!!!!!!!!!
Maar toch heeft betreffende ergens gelijk het zijn die enkelingen die het verkloten voor de rest. en ook jij hebt gelijk rockrider da gezaag over de prijs ?? da versta ik toch ook niet als ge dan zie wat ze hedendaags allemaal aanbieden. Zelfs den afspuitstand kost nu handenvol aan de watermaatschapij (word door velen vergeten).
En deze toch kan niet anders dan de moeite zijn in zo'n streek.
Al moet je over de weg naar boven het zicht eens boven is ONBETAALBAAR!!!!!
Laatst gewijzigd door den wakkere bakker gits op ma 21 jun 2010 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Bericht door Cokeman »

Moe maar tevreden de 62 km afgewerkt. Iets later vertrokken en dus nergens druk "verkeer". Hopelijk blijven jullie deze traditie voortzetten. =D> =D>
Gebruikersavatar
katrien20
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:07
Rijdt met: hot chili

Bericht door katrien20 »

Aan de voltallige organisatie : DANKDANK DANK!!!!! =D> =D> =D> =D>
Dit was opnieuw een tt om duimen en vingers van af te likken!!!

Het parcours was heel gevarieerd met meer dan voldoende offroad, een schitterende bepijling (met zelfs een persoonlijke tipgever aan de splitsing doorgang 1 of 2...), 3 mooie bevoorradingen, een hele goeie afspuitstand, een vlotte inschrijving,..... Kortom : het was een meer dan geslaagde voormiddag!! =D> =D> =D>
Ik had een goeie 80 km met 1650 hm, dus als training kan dit ook wel tellen he!

Dikke bravo en tot volgend jaar!!! Met meer dan 1000 deelnemers aan een zomertocht kan je gewoon niet ontgoocheld zijn!!

@Steven : bedankt voor het gezelschap! Het was tof!
Gebruikersavatar
vermeulen
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: di 17 mei 2005 20:17
Rijdt met: Granville - Evo

Bericht door vermeulen »

Voor 4 euro heb ik 5uur lang mijn hobby kunnen uitoefenen en onder andere 2 Aquariussen (nog eens gestopt bij terugweg aan vierschaar), een rijsttaartje, enkele broodjes,suikerwafel, bananen en sportdrank genuttigd. =P~
Vele gezien zonder bandje aan de bevoorradingen (waren dit allemaal zwartrijders ?) #-o

Na de rit ben ik met mijn vrouw nog een crème-glace/koffie gaan eten boven op de Kluis, rekening : 28 euro voor 45minuten.
Leven kost nu eenmaal geld en 4 euro is niets.

Verschillende stukken in het parcours kan je bijna uitsluitend alleen op deze dag doen maar inderdaad vorig jaar was een speeltuin van begin tot einde.
Alleen het stukje naar Melden vond ik minder, de rest was nog altijd ver boven de gemiddelde toertocht. =D>
Deze week als de tijd er is de helling van 30% eens proberen langs de
linkerkant. :wink:
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Rond 8u30 vertrokken voor de 80km met mijn 2 geburen, die al geruime tijd niet op een mtb gezeten hadden.
Deze tocht staat elk jaar op mijn programma, alles moet hiervoor wijken.

Het viel me direct op dat het parcours redelijk gewijzigd was.
De kerkwegels zijn eigen aan deze streek en horen er nu eenmaal bij.
Jammer genoeg het eerste technische stukje bos tegen wandeltempo moeten doen omdat er bijna niemand het steile stukje opgeraakte, ik vlot boven maar mijn companen stonden ook geparkeerd :roll:
Dan via asfalt naar de Top van het kluisbos en via de lange afdaling de taalgrens over.
Is dit trouwens geen ideale locatie voor de regeringsonderhandelingen :-k
Dit stuk doe ik eigenlijk liever in de andere richting, vond dit altijd een superklim in het begin van de tocht in de voorgaande edities.
Het vlakke gedeelte redelijk rustig afgehaspeld dan via dezelfde klim terug naar top van 't kluisbos en verder naar de vierschaar waar een rijke bevoorrading stond te wachten.
Dan volgden de gekende stroken in de buurt van de kwaremont en de patersberg offroad naar boven. Na de 2 bevoorrading ging het richting koppenberg die we eerst langs de zijkant beklommen en via het bos afdaalden. In Ronse werden veel hoogtemeters gemaakt, jammer genoeg veel op asfalt. De Hotond weide bolde voor gene meter...maar wel fun
Dan terug richting kluisbergen met domein Heynsdale als hoogtepunt, toen ben ik mijn companen uit het zicht verloren en ben ik doorgetrokken.
Op de Cote de Trieu of ook wel Knokteberg voor de NVA kiezers :lol: begon ik de vele hoogtemeters toch wel te voelen.

'k Was mentaal volledig klaar om het beest te bedwingen deze keer.
1° poging gehinderd door een andere biker, 2° poging links ter hoogte van de boom stilgevallen, meer pogingen lieten mijn benen niet meer toe, 't zal dus voor een volgende keer zijn, de rest van de gele route was nog fun.

Voldaan toegekomen en een babbel gemaakt met Jacques, de parcoursbouwer van dienst. Zoals eerder gezegd was het parcours in de vorige edities wel mooier, dit gaf hij ook direct toe.
90% van de organisatie gebeurt door 3 personen, dan blijft het toch straf wat ze hier ineen boksen. De kans dat er een 11° editie komt leek mij dan ook heel klein, als hij hier nog eens al die kritiek leest, dan is de kans 0.000001%
De vorige jaren zijn we qua parcours verwend geweest, deze keer was het misschien wat minder maar toch nog altijd super in vergelijking met andere tochten in deze streek. Ik herinner me van vroeger dat er zelfs een klim van het EK parcours van 2005 in zat, dit is nu allemaal waarschijnlijk niet meer mogelijk.

Dit is een blijft een supertocht in een mooie streek met een pak hoogtemeters die je op een tocht van 80km enkel bij de Herders nog vindt, dat wil toch al iets zeggen! Hopelijk was het niet de laatste keer...

Die kritiek op het inschrijvingsgeld is erover, wat koop je nu nog voor 5€ tegenwoordig? Je bent verzekerd, 80km uitgepijld parcours + 3 bevoorradingen met alles wat je maar wilt. Ga eens een aquarius, een paar suikerwafels, stuk rijstaart en wat bananen kopen, je gaat niet veel meer over hebben van je 5€!

Bedankt Jacques, Jo en alle andere medewerkers voor de fijne voormiddag, hopelijk tot volgend jaar.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>


81km,1700hm, 18,5avg
Hoogteprofiel post ik vanavond nog..
jacques
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 26 jun 2004 18:33
Rijdt met: KOGA MYATA CARBOLITE XT- NINER air 9

Bericht door jacques »

Bij deze graag dank aan de 'tevreden' deelnemers.
De anderen, mieren neukers, zullen wel nooit en nergens helemaal tevreden zijn.
Vroeger nog gedacht om vanuit een voetbal cantine te starten.
Dit heeft inderdaad voordelen : douches, parkings enz.
Doch, gezien de meeste voetbal velden in deze periode herzaaid worden, zijn we hier ook niet zo welkom .
Verder is de Panorama, vooral bij mooi weer , een ideale après locatie.
Dat er maar twee douches zijn en hiervoor moet betalen worden ligt buiten onze verantwoordelijkheid.
Wat het parcours betreft geef ik graag toe dat Joost het veel beter kan en er vorig jaar onmenselijk veel tijd heeft in gestoken.
Gezien mijn drukke kiné werkzaamheden heb ik weinig of geen vrije tijd en moet een parcours zo weinig mogelijk extra rompslomp opleveren.
Ik ken de streek super goed en deze tiende editie was dan ook mijn achtste keer dat ze mijn stempel kreeg.
Vele bosstroken zin taboe geworden.
Kijk maar naar JOWAN, die geen wedstrijden meer inricht omdat hij geen parcours meer kan bouwen die geschikt zijn om een internationaal deelnemersveld naar toe te krijgen omdat andere streken minder moeilijk doen en dus voorang krijgen om wedstrijden in te richten.
Zie ook onze collega's , de tower bikers, van montdelenclus, die sinds vorig jaar ook gestopt zijn met hun TT door de steeds terug kerende moeilijkheden bij de parcours bouw.
Allé ik ben content dat de meesten content zijn en we zie wel wat de toekomst biedt.
In ieder geval zal ik mij wel niet kunnen inhouden een parcours te bouwen, eerst in mijn hoofd en daarna op den KOGA.
Tegen eind augustus staat dit meestal al voor 90 % klaar en kan ik dan enige maanden op mijn lauweren rusten.
Vanaf begin januari is het er terug invliegen en dat is voor 2011 nog ver van zeker.
Vooral bedankt aan Katrien voor haar warme, welgemeende positieve inbreng. ( en volgende keer mag er wel een kus af hé )
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Bericht door Christ D. »

Rock Rider schreef: Wat ik wel bizar vind is dat velen rondrijden met bikes die stukken van mensen kosten en dat er dan gepalaverd wordt over het inschrijvingsgeld... :roll:
Tchaka !! Die zit , goe gezegd jong =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

Voor de gasten die nie content waren was er toch een alternatief....koekelare #-o #-o .Ik kom volgend jaar terug naar de kluis indien er een 11de komt .
Plaats reactie