Zo 20/06/2010 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

jodelaietie schreef:Aandachtig alle reacties gelezen.

Eerst en vooral bedankt aan alle bijna 1100 deelnemers , gezien het mindere weer meer dan een succes.
Ten 2de bedankt aan parcoursbouwer Jacques de voorzitter van ON2wheels die vorig jaar in juli reeds begonnen is aan deze editie. Zonder zijn inzet was er zelfs geen sprake van 10de editie.

Een parcours zoals bvb. 2009 is heel moeiljk te verwezenlijken en dit om verschillende redenen :

-> elk jaar worden meer en meer stukken bos geschrapt door Bos en Natuur
vb. Elenebos (remember lus 80km vorig jaar) , stukken Kluisbos.
Sommige stukken van de tocht van vandaag weten we nu al dat die volgend jaar taboe zijn (vb. Feelbos). Voor bos en natuur zijn mountainbikers : natuurverwoesters
-> afwezigheid van een halve zot die maanden aan een stuk al zijn vrije tijd opoffert en overal gaat leuren en hier en daar de toestemming krijgt om door een stukje privé te rijden en dan dagen en nachten voor nodig heeft om alles op tijd te kunnen belinten, bepijlen.

De streek op mijn duimpje kennende valt er heel moeilijk nog meer uitgezonderd privéstukken uit te halen. Ik nodig iedereen eens uit om langs de kant van de organisatie te staan. Een tocht is veel meer dan pijlkes hangen.
Alle vrijwilligers welkom !!

Als ik de tocht objectief vergelijk met al diegene die de Kluis aandoen dan ben ik zeker dat hij nog steeds tot de absolute toppers behoort.
Voor sommige stukken hebben we als klein ON2wheelerclubje de bakens uitgezet.
Ik lees hier ergens over een tocht van Deerlijk van enkele weken terug die meer uit de KLuis haalt????? Kan die persoon de link naar het topic hierover posten ???

Wat betreft die 5 euro. Als je nu en dan op uw mtb vertoeft raad ik u aan van een verzekering te nemen bij een bond. Voor rond de 30 euro ben je tesamen met alle personen wonend op hetzelfde adres verzekerd voor een gans jaar wanneer je ook maar op je fiets zit.
Daarenboven krijg je het bij het rijden van een TT(zoals bij ons) meestal 1euro korting + een interessant (bij VWB toch) magazine thuis.

De prijzen waren 2,5 euro voor de kortste afstand en 4 euro voor alle andere afstanden (+1 euro voor dagverzekering). Bij navraag raadde de bond ons aan om zelfs 6 euro te vragen voor de 80km , dit hebben we niet gedaan.
Als je dit teveel vindt voor het gebodene ok , ga dan gerust elders.
Er zijn inderdaad TT waar het nog goedkoper is.
Ik denk wel dat onze bevoorradingen genoeg boden voor de prijs.

Douches : hier begrijp ik de reacties , dit hebben we niet zelf in de hand en deze euro gaat niet naar ons maar naar camping Panorama dat ook nog andere gasten heeft. Op alles wat op de camping gebeurt hebben wij 0,0euro , wij betalen zelfs onze eigen drank op het einde van de dag.
Doordat het zwembad open is vanaf ongeveer 1 mei , kunnen wij de sporthal niet gebruiken en is er geen dicht alternatief.

Als allerlaatste wil ik als meest actieve forumlid van alle ON2wheelers iedereen bedanken die de afgelopen 10jaar onze TT hebben bezocht.

De kans dat er volgend jaar nog een elfde editie komt schat ik op momenteel op 10% maar wie weet ?
Hoi jodelaietie, ge moet u niet verdedigen....wij weten wat het is om toelatingen te verkrijgen in onze streek en het wordt erger en erger.... :(
trouwens mochten jullie de "groene geule route" ook niet gebruiken... #-o zowel op als naar beneden? nochthans lag deze er super bij deze week :-D :wink:

in ieder geval proficiat met de tocht (mooi is toch iedere keer Heynsdale hé :wink: super) ....jammer dat deze niet het ganse jaar toegankelijk is :(
Gebruikersavatar
bushrider
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 22:18
Rijdt met: Bulls copp3V; Cube AMS PRO R1

Bericht door bushrider »

=D> =D> =D>
Ik lees net alle reacties van de toer gisteren , gelukkig beteren ze op het einde #-o #-o We hebben met een aantal grysperre's gisteren de 80 gereden en hebben ons super geamuseerd :P . Chapeau aan de organisatie =D> =D> Ook wij organiseren met de grysperre's een toertocht en weten dus hoeveel werk hierin steekt . Aan de mannen die altijd negatieve opmerkingen hebben zou ik zeggen " doe het eens" en uw volgende kritieken zullen al veel genuanceerder zijn . Als er opmerkingen zijn mogen die gerust gemeld worden , daarvoor dient dit forum daar niet van . Maar combineer deze dan met al het positieve die je hebt ervaren .In elk geval ik en velen met mij zouden graag deze toer volgend jaar terug rijden en hoop daarom dat de organisatie terug de moed vindt om ons deze terug voor te shotelen . Van mij mag het dezelfde toer zijn , ik kom af . Bij leven en welzijn
bedankt mannen de grysperre's hebben zich gejeund :drunk:
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Bericht door 'T groot mes »

na een 12 tal km los overkop in een dreef na dat kerkpadje aan een kerkhof hier (bij de vroiege vertrekkers) heel hoog gras zonder zichtbare maar blijkbaar heel diepe sporen. ik heb er tijdens het wachten op mijn ophaling er verschillende zien vliegen. een beetje maaiwerk hier had voor mij en andere veel ellende kunnen voorkomen.
Gebruikersavatar
backdraft10
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 30 apr 2009 08:52
Rijdt met: Merida matts TFS XC-500 gustav

Bericht door backdraft10 »

Als recreatieve biker was ik vertrokken voor de 40 maar ben ik afgedraaid naar de 25 gezien ik vanaf minuut 1 zitten sterven heb dat geene naam heeft de conditie nog lang niet wat ze moet zijn dus. :oops:
Doch los daarvan vind ik dit een zeer goed ingerichte rit met een goede bevoorading, bepijling enz... en is dit waar het zich voor mij in de eerste plaats om draaid en zal ik mij wel thuis douchen indien nodig.
Anderzijds ben ik blij dat er mensen zijn die zich opofferen, uitsloven om zulke ritten uit te stippelen, bepijlen enz.. ge kunt anders de BLOSO toerkes gaan rijden waar ge dikwijls meer achter de pijlen moogt zoeken dan dat ge deftig kunt fietsen en zouden ze deze dus beter mountainspeurtochten noemen.
God zij dank bestaan er dan van die zotten die voor 4 euro toerkes uitstippelen die ge blindelings kunt afmalen en op de koop toe onderweg nog drank en spijs aangeboden krijgt en als't meezit nog kunt douchen ook zie. [-o< [-o<
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Bericht door MTBSDVD83 »

De 60 km gereden en was ik blij dak toe was. Het was dik in orde =D> =D> =D>
Als er volgend jaar nog en editie komt kom ik ook af maar het zal maar voor de 40 km zijn :wink:
Gebruikersavatar
S-Biker Gino
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: di 02 feb 2010 13:12
Rijdt met: Soms ne zwarte

Bericht door S-Biker Gino »

Ik heb gisteren 80km genoten! Mooie tocht met super bevoorrading en prima bepijld, dat er hier en daar een singletrack is blijven liggen waar je met een paar maten zonder probleem door kan tot daar aan toe, misschien is het niet meer toegestaan om er met 1100 man/vrouw door te rijden en da's een heel ander verhaal.
We hebben voldoende alternatief onder de wielen gekregen toch!
De kritieken zijn hier niet op zijn plaats, je mag geen appels met peren vergelijken EN ga eens naar de winkel met uw 5€ en probeer eens een bevoorrading met oa aquarius, sportdrank en een ovenvers gebakken rijsttaartje (was heerlijk trouwens, ook bevallig gepresenteerd :roll: ) lekker vers fruit en lekkere koekjes samen te stellen en ge gaat al niet teveel meer over hebben vrees ik.
Op den duur ga je beginnen zagen over 't weer en dat de zon maar niet wil schijnen voor uw 5€

In plaats van al dat gezeik zouden we beter de mensen die deze organiseren beter een hart onder de riem steken zodat we deze volgend jaar nog eens kunnen uitzweten :-?

Bedankt On2Wheels =D> =D> =D>
Marc
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 07 aug 2007 11:53
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Bericht door Marc »

-> elk jaar worden meer en meer stukken bos geschrapt door Bos en Natuur
vb. Elenebos (remember lus 80km vorig jaar) , stukken Kluisbos.
Sommige stukken van de tocht van vandaag weten we nu al dat die volgend jaar taboe zijn (vb. Feelbos). Voor bos en natuur zijn mountainbikers : natuurverwoesters

Dus de kwaliteit gaat erop achteruit,maar de deelname prijs blijft hetzelfde,in tegendeel.
Is er geen voetbalkantine in de buurt vanwaar je kan starten?Dikwijls goede douches en parking voldoende.zoals Herdermarathon.
Ik zie nooit een affiche bij een start die verwijst naar het weggooien van lege verpakkingen.Het zijn die enkelingen die het verpesten voor de rest.
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Bericht door lowflyer »

S-Biker Gino schreef:Ik heb gisteren 80km genoten! Mooie tocht met super bevoorrading en prima bepijld, dat er hier en daar een singletrack is blijven liggen waar je met een paar maten zonder probleem door kan tot daar aan toe, misschien is het niet meer toegestaan om er met 1100 man/vrouw door te rijden en da's een heel ander verhaal.
We hebben voldoende alternatief onder de wielen gekregen toch!
De kritieken zijn hier niet op zijn plaats, je mag geen appels met peren vergelijken EN ga eens naar de winkel met uw 5€ en probeer eens een bevoorrading met oa aquarius, sportdrank en een ovenvers gebakken rijsttaartje (was heerlijk trouwens, ook bevallig gepresenteerd :roll: ) lekker vers fruit en lekkere koekjes samen te stellen en ge gaat al niet teveel meer over hebben vrees ik.
Op den duur ga je beginnen zagen over 't weer en dat de zon maar niet wil schijnen voor uw 5€

In plaats van al dat gezeik zouden we beter de mensen die deze organiseren beter een hart onder de riem steken zodat we deze volgend jaar nog eens kunnen uitzweten :-?

Bedankt On2Wheels =D> =D> =D>

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden ... !
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Marc schreef:
Dus de kwaliteit gaat erop achteruit,maar de deelname prijs blijft hetzelfde,in tegendeel.
Dus volgens jou moet een organisatie zijn prijs laten zakken omdat ze van een of andere instantie geen toelating krijgen om door het bos te rijden? #-o
Gebruikersavatar
MTBley
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 18 nov 2008 22:43
Rijdt met: Ne zwarten

Bericht door MTBley »

Het zou jammer zijn dat deze TT volgend jaar niet meer georganiseerd wordt, want ik heb deze door omstandigheden nog nooit kunnen rijden. Stoor jullie niet aan de negatieve commentaar and keep up the good work. Tot volgend jaar? :wink:
Plaats reactie